

Benchmarking jest często określany, w sposób bardzo ogólny, jako rozwiązanie stosowane w zarządzaniu przedsiębiorstwem polegające na porównaniu procesów, koncepcji, metod, praktyk stosowanych przez naszą firmę, z tymi sami stosowanymi przez firmy uchodzące za najlepsze na rynku.
Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a „Leadership Through Quality”, którego II część nosiła nazwę Benchmarking. Celem tego programu było rozwiązanie problemów finansowych i organizacyjnych związanych z wysoką konkurencją na rynku producentów kserokopiarek (koszty produkcji u głównego konkurenta Xerox-a – Canona były kilkukrotnie niższe).
Pamiętajmy jednak o jednym, benchmarking nie jest naśladownictwem ani kopiowaniem rozwiązań!
Benchmarking to metoda pozwalająca:
- wskazać czynniki powodujące, że analizowany proces biznesowy jest efektywny,
- a następnie określić podobne możliwości w naszym przedsiębiorstwie, dziale, rynku, branży.
Benchmarking to nauka od najlepszych (często na ich błędach) i kreatywne wdrażanie najlepszych praktyk (the best practise) we własnej organizacji.
Jak wykorzystać benchmarking w działaniach marketingowych firmy, o tym opowiemy już na szkoleniu.
Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów ds. marketingu, product managerów, brand managerów, menedżerów i pracowników działu sprzedaży.
Cele szkolenia:
Biorąc udział w szkoleniu:
- Dowiesz się czym jest benchmarking i w jakich obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa najczęściej się pojawia,
- Poznasz rodzaje i zastosowania benchmarkingu, ze szczególnym naciskiem na benchmarking konkurencyjny na poziomie marki i elementów marketingu mix,
- Nauczysz się jak reagować na działania konkurencji, która Twoje działania marketingowe uważa za dobry wzór do naśladowania,
- Na wielu praktycznych przykładach nauczysz się jak wykorzystać benchmarking do budowania swojej przewagi konkurencyjnej.
Program:
1. CZYM JEST BENCHMARKING
- Zdefiniowanie benchmarkingu
- Obszary zastosowań
- Rodzaje i rola benchmarkingu
2. BENCHMARKING W POZYCJONOWANIU I REPOZYCJONOWANIU MARKI
- Strategie pozycjonowania / repozycjonowania w oparciu o konkurencję i ich skuteczność
- Wykorzystanie benchmarkingu do budowania silnej marki
3. STOSOWANIE BENCHAMARKINGU NA POZIOMIE ELEMENTÓW MARKETINGU MIX
- Benchmarking w kształtowaniu produktów
- Strategie cenowe w oparciu o konkurencję i ich efektywność
- Promocja i komunikacja
4. ZASTOSOWANIE BENCHMARKINGU W INNYCH OBSZARACH ZWIĄZANYCH Z MARKETINGIEM
- Badania marketingowe
- Benchmarking wyników
5. JAK SKUTECZNIE WYKORZYSTYWAĆ BENCHMARKING
- Benchmarking strategiczny
- Wykorzystanie benchmarkingu do budowania swojej przewagi
Cena:
Od 550zł netto do 760zł netto w zależności od formy zgłoszenia.
Trener:
IZABELA BOHDAN TALMONT
Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.
Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.
Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).
Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.