Innowacyjne strategie marketingowe: projektowanie, planowanie, wdrażanie

Szkolenia Wyróżnione
10.10.2024 - 11.10.2024 Organizator: Akademia Marketingu Atrium Warszawa, Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58
Zapisz się

DZIEŃ 1
1. Analiza wstępna konieczna do opracowania strategii marketingowej
40+ obszarów, które warto wziąć pod lupę rozpoczynając pracę nad strategią marketingową
od analizy grup docelowych, poprzez tworzony content, wskaźniki, lejki marketingowe do zarządzania zespołem
2. Ustalenie celów na poziomie strategicznym
Budowanie ciągów celów: od celów strategicznych, poprzez taktyczne do operacyjnych
Metodyka SMART i KPI
3. Znajdowanie przewag konkurencyjnych oraz wypracowywanie unikalnej propozycji wartości
Propozycja wartości jako sposób odpowiadania na problemy i wzywania klientów
Sposób wypracowywania propozycji wartości w zespole
Korzystanie na co dzień z propozycji wartości w dziale marketingu
4. Metodyka i praktyka tworzenia Buyer Person w segmencie B2B i B2C
Różnice i podobieństwa w podejściu do projektowania Buyer Person w B2B i B2C
Szablony do opisu Buyer Person do wykorzystania
Praktyczne ćwiczenia jak opisywać Buyer Personę, tak aby móc tworzyć skuteczne strategie i kampanie marketingowe

DZIEŃ 2
1. Projektowanie drogi klientów do sprzedaży: proces zakupowy klienta oraz mapowanie lejków marketingowych
Gotowy szablon do opisu procesu zakupu
Praktyczne ćwiczenia jak mapować proces zakupowy
Customer journey map i opracowanie lejków marketingowych
Tworzenie lejków marketingowych w praktyce
2. Opracowanie planu marketingowego obejmującego: działania operacyjne, terminy i odpowiedzialności
Ustalanie realnych terminów, odpowiedzialności poszczególnych działów / pracowników
Tworzenie planu marketingowego zbudowanego w oparciu o cele strategiczne i lejki
3. Budowanie Twojego kokpitu strategicznego do zarządzania marketingiem w oparciu o tablicę PDCA, KPI i targety
Monitorowanie efektywności kluczowych działań w marketingu i optymalizacji wyników
Na czym polega tablica PDCA i z jakich elementów się składa?
Budowanie własnych tablice PDCA na podstawie opracowanych wcześniej lejków i ścieżek zakupowych
Przypisywanie odpowiednich KPI do specyficznych działań