

Ogólnopolski konkurs na najlepszego Telemarketera Roku, jest inicjatywą Polskiego Stowarzyszeniu Marketingu SMB. Konkurs po raz pierwszy został przeprowadzony w 2009 roku, a w 2016 odbędzie się jego ósma edycja. To jedyne tego typu wydarzenie branży call i contact center, które z roku na rok cieszy się co raz większym zainteresowaniem firm zgłaszających konsultantów telefonicznych oraz mediów.
Celem konkursu jest promocja zawodu konsultanta telefonicznego i zwiększenie prestiżu tej trudnej i niedocenianej pracy. Promujemy również wszystkie działania wykorzystujące telefon, wspierające biznes przedsiębiorstwa i prowadzone w call center. Chcemy propagować dobre praktyki rynkowe, aby podnosić standardy w branży call i contact center.
Nad merytoryczną stroną konkursu czuwa Rada Programowa, złożona z przedstawicieli największych polskich firm, związanych z branżą call i contact center. W tym roku, członkowie Rady Programowej – wybitni specjaliści z wieloletnim doświadczeniem – przyznają również nagrody w konkursie Złota Słuchawka, który od tegorocznej edycji stał się niezależnym od Telemarketera Roku, oddzielnym konkursem. W poprzednich latach Nagroda Specjalna „Złota Słuchawka” była przyznawana w ramach jednej z kategorii konkursu Telemarketer Roku.
Konsultanci zgłaszani są wg sześciu kategorii:
1. Sprzedaż outbound
2. Sprzedaż inbound
3. Obsługa klienta
4. Help-desk
5. Windykacja
6. Inne projekty
Konkurs składa się z trzech etapów. W trakcie drugiego i trzeciego etapu, uczestnicy są oceniani przez Jury złożone z trenerów-praktyków oraz ekspertów rynku call center:
1. etap – ocena formalna poprawności zgłoszeń zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu
2. etap – ocena nadesłanych zgłoszeń nagrań rozmów w poszczególnych kategoriach na podstawie arkuszy ocen opracowanych przez Jury;
3. etap – realizacja zadań konkursowych przez Uczestników, wybranych w drugim etapie konkursu: wykonanie rozmowy symulacyjnej wg scenariusza oraz udział w indywidualnej rozmowie z Jury. Etap ten odbywa się w Warszawie, w siedzibie Organizatora konkursu. Uczestnik wykonuje zadania konkursowe w jednym dniu.
Podsumowanie konkursu oraz uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom, odbywa się podczas Gali, na której będą obecni przedstawiciele zwycięskich firm oraz osoby związane ze światem call center, marketingu, reklamy i mediów.
Harmonogram konkursu Telemarketer Roku:
- od 7 marca do 8 kwietnia 2016 roku– przyjmowanie zgłoszeń do konkursu Telemarketer Roku 2016. Rejestracja na stronie konkursu (https://telemarketerroku.pl/) w zakładce WEŹ UDZIAŁ.
- do 17 maja 2016 roku – ogłoszenie nominacji do kolejnego etapu konkursu Telemarketer Roku 2016. Na stronie głównej Konkursu, ogłosimy listę osób, które zakwalifikują się do III etapu.
- od 30 maja do 1 czerwca 2016 roku – III etap konkursu Telemarketer Roku 2016 w Warszawie. Etap ten, polega na wykonaniu symulacji telefonicznych rozmów wg scenariusza oraz indywidualnej rozmowie z Jury. Nominowany Uczestnik wykonuje zadania konkursowe w jednym dniu.
- 16 czerwca 2016 roku – Ogłoszenie wyników konkursu Telemarketer Roku na uroczystej Gali w Warszawie