Marketing elektroniczny i telemarketing po zmianie art. 172 ustawy Prawo Telekomunikacyjne

25 grudnia 2014 r. wszedł w życie zmieniony art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne, który w zasadniczy sposób wpłynął na sposób prowadzenia marketingu elektronicznego i telemarketingu. Dotychczas jednak nie sposób mówić o jednolitym podejściu do stosowania nowego przepisu, brak też wypowiedzi właściwych organów regulacyjnych, które ułatwiłyby przedsiębiorcom dostosowanie się do nowych realiów.

Celem seminarium jest próba kompleksowego omówienia zasad prowadzenia marketingu elektronicznego i telemarketingu w rzeczywistości po zmianie art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne. W trakcie seminarium przedstawiona zostanie propozycja interpretacji nowych przepisów, wskazane zostaną ryzyka wiążące się z nie zastosowaniem się do nowych wymagań oraz podane zostaną praktyczne propozycje rozwiązania problemów powstałych po 25 grudnia 2014 r.

PROGRAM

18 czerwca 2015 r.

10:00 Przyjęcie prowadzenia seminarium, kilka słów na początek
dr Paweł Litwiński

10:15 Marketing elektroniczny i telemarketing – zagadnienia podstawowe.

  • ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną i dotychczasowa regulacja dotycząca marketingu elektronicznego;
  • zmiana przepisów prawa telekomunikacyjnego w zakresie marketingu bezpośredniego – cel wprowadzenia przepisów, przebieg prac parlamentarnych, pierwsze komentarze po uchwaleniu zmian, stosunek do prawa europejskiego, jakie prawo do jakiego kanału komunikacji itp.

dr Zbigniew Okoń

11:30 Zakaz marketingu bezpośredniego prowadzonego bez zgody użytkownika lub abonenta.

  • interpretacja zakazu, zakres zastosowania;
  • sankcje związane z naruszeniem zakazu.

dr Zbigniew Okoń

12:30 Przerwa na lunch

13:00 Zakaz przesyłania niezamówionej informacji handlowej.

  • interpretacja zakazu, zakres zastosowania;
  • sankcje związane z naruszeniem zakazu.

prof. dr hab. Dariusz Szostek

14:00 Sposób pozyskiwania zgody na prowadzenie marketingu bezpośredniego. Sposób uzyskiwania zgody na

  • Przesyłanie informacji handlowej.
  • Prawo ochrony danych osobowych a przepisy dot. marketingu elektronicznego i telemarketingu
  • Jak konstruować klauzule?
  • Jedna klauzula, dwie czy trzy?
  • Czym jest „potwierdzenie” zgody. Czy konieczne jest utrwalanie zgody, czy zgoda może być wyrażona przez telefon, czy można zadzwonić i zapytać się o zgodę?

dr Paweł Litwiński

16:00 Podsumowanie i zakończenie seminarium

Marketer+ jest patronem medialnym wydarzenia.