Marketing w Internecie – mity i fakty o zachowaniach internautów

Szkolenia
07.05.2016 Organizator: School of New Media Katowice, School of New Media, ul. Jordana 18, Katowice
Zapisz się

Technologia informatyczna i elektronika rozwijają się w zawrotnym tempie. Padają kolejne bariery technologiczne. Jednocześnie staje się ona coraz tańsza. Wydawało by się, że nie ma nic prostszego jak stosować ja w marketingu. Niestety internauta często nie potrafi lub nie chce z niej korzystać. Budując strategię marketingową trzeba ją dostosować także do tego co internauta potrafi, a czego nie potrafi. Obie te sytuacje można wykorzystać w działaniach marketingowych. Trzeba tylko wiedzieć „jak” i o tym będzie na zajęciach.

Cele

Zajęcia pozwolą Ci zrozumieć co jest mitem a co faktem w opisach zachowań internautów. Zrozumienie konsumenta to klucz do sukcesu czyli budowania skutecznych strategii marketingowych. Skutecznych, gdyż dostosowanych nie tylko do potrzeb konsumenta, ale także do jego wiedzy i umiejętności poruszania się po Internecie. W przeciwieństwie do większości ofert na rynku na zajęciach zostanie pokazany punkt widzenia firmy (MŚP) a nie specjalisty z wybranego obszaru marketingu internetowego. Dlatego możesz liczyć na rzetelne zestawienie wad i zalet najważniejszych narzędzi komunikacji marketingowej w Internecie zilustrowanych przykładami.

Biorąc udział w zajęciach znajdziesz odpowiedź na następujące pytania:

  • co jest mitem a co faktem o internautach: prosument czy nieracjonalny leniuch, a może jeszcze ktoś inny
  • kiedy warto podążać za konsumentem/internautą, a kiedy warto nim sterować
  • dlaczego tradycyjne narzędzia marketingu internetowego (mailing, Allegro) ciągle mają sens

Program zajęć:

  • Mity i fakty o zachowaniu internautów – co z tego wynika dla marketingu : Internauta – leniuch czy aktywny użytkownik?
  • Internetowe strategie marketingowe oparte na zaangażowaniu oraz na lenistwie internauty
  • Wady i zalety najważniejszych narzędzi reklamy internetowej w kontekście zachowań internauty:
  • WWW – rozbudowany serwis a może prosta broszura
  • Google (Adwords i SEO) – możliwości i ograniczenia
  • Allegro – pozycjonowanie oferty, promocja a sprzedaż
  • Mailing – niedoceniana forma komunikacji marketingowej

Nauczysz się:

  • oceniać zachowanie konsumenta pod kątem działań marketingowych
  • jak dobierać strategie marketingowe do zachowań internautów
  • jakie są wady i zalety podstawowych narzędzi reklamy internetowej

Grupa docelowa:

  • przedsiębiorcy/właściciele firm,
  • pracownicy/specjaliści zajmujący się marketingiem,
  • pracownicy agencji marketingowych,
  • wszystkie osoby zainteresowane zagadnieniem.

Prowadzący:

dr Jacek Wójcik – Od lat w świecie IT i marketingu. Uważa, że innowacje technologiczne warto obserwować i analizować, ale nie warto zapominać o uniwersalnych zasadach funkcjonowania…, w szczególności konsumentów. Pracuje „od zawsze” w SGH, ale pod drodze miał szereg „przygód” z biznesem, także pełnoetatowych. Obecnie działa aktywnie w Creative Communication Cluster (przy tworzeniu nowych produktów oraz w Radzie Klastra).