MARKETING MOBILNY. Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu

Szkolenia
24.11.2014 - 25.11.2014 Organizator: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Warszawa, Centrum Konferencyjne B&O NAVIGATOR ul. Czarnocińska 31
Zapisz się

Szkolenie „Marketing mobilny (mobile marketing). Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu” przeznaczone jest dla osób, które zajmują się szeroko rozumianym marketingiem i chciałyby wykorzystać w swoich działaniach możliwości, jakie niesie ze sobą rozwój nowych technologii mobilnych – elektronicznych urządzeń przenośnych: od najprostszych telefonów komórkowych poprzez smartfony, phablety i tablety.

Jednocześnie proponowane podejście do tematu nie wymaga od uczestników żadnej wcześniejszej wiedzy technicznej, ani ścisłego umysłu lub predyspozycji do nauk technicznych. Humanistyczne podejście do tematu otwiera nowe możliwości przed kreatywnymi managerami i specjalistami w dziedzinie marketingu.

Cele szkolenia

Biorąc udział w szkoleniu „Marketing mobilny (mobile marketing). Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu” przygotujesz się do tego, by planując działania marketingowe, korzystać z nowoczesnych rozwiązać wspierających promocję i sprzedaż.

Poznasz szerokie spektrum nowoczesnych rozwiązań, którymi możesz uzupełnić działania promocyjne, niezależnie od tego, czy kierujesz działaniami w strukturach korporacji czy niewielkiego butiku lub firmy usługowej.

Dowiesz się, jak przy użyciu narzędzi mobilnych możesz być jeszcze bliżej – dosłownie – kieszeni Twojego klienta i w jaki sposób możesz prowadzić bezpośrednie i precyzyjnie targetowane działania stymulujące sprzedaż oraz wspierające budowanie trwałych relacji z klientami.

Zrozumiesz, że nie trzeba być inżynierem i znać się na programowaniu, by z powodzeniem inicjować i prowadzić projekty w obszarze marketingu mobilnego.

Zdobędziesz podstawy wiedzy o tym, jak mierzyć i analizować efekty prowadzonych działań marketingowych w mediach elektronicznych, w szczególności w mobilnych kanałach komunikacji.

Program szkolenia

1. Przegląd głównych form i narzędzi marketingu mobilnego

  • Zdefiniowanie marketingu mobilnego
  • Rozpoznanie głównych obszarów marketingu mobilnego

2. Ewolucja klasycznego podejścia do marketing-mix w dobie komunikacji mobilnej

  • Ewolucja klasycznego 4P (product, price, place, promotion)
  • Zdefiniowanie innych elementów, które należy brać pod uwagę oddziałując na rynek poprzez kanały mobilne

3. Sms-marketing

  • Przegląd możliwości usług SMS i SMS-Premium w komunikacji marketingowej
  • Fundamenty wdrażania usług SMS
  • Praktyczne ćwiczenia w tworzeniu scenariuszy usług SMS

4. Aplikacje mobilne

  • Możliwości i warunki tworzenia i dystrybucji aplikacji
  • Przegląd zastosowań dla celów marketingowych
  • Znaczenie „rankingów” i jak na nie wpływać
  • Proste sposoby analizy efektywności i popularności (analiza danych o własnych i „cudzych” aplikacjach)

5. M-social media – mobilne media społecznościowe

  • Znacznie więcej niż Facebook – przegląd rozwiązań i dostępnych możliwości
  • Ćwiczenia w planowaniu wykorzystania mediów społecznościowych w komunikacji poprzez kanały mobilne
  • Podstawowe możliwości Facebook Ads

6. Pomiar i analizy aktywności użytkowników serwisów

  • Fundamentalne pojęcia i wskaźniki wytłumaczone w prosty sposób
  • Po co mamy „śledzić” potencjalnych klientów? Przegląd możliwości i korzyści
  • Podstawy analizy przy użyciu darmowego narzędzia Google Analytics, ze szczególnym uwzględnieniem analizy pod kątem serwisów mobilnych

7. Projektowanie serwisów internetowych z myślą o urządzeniach mobilnych

  • Responsive Web Design / Mobile Design vs klasyczny serwis internetowy
  • Przegląd możliwości i szczególnych uwarunkowań projektowania serwisów z myślą o urządzeniach mobilnych – z punktu widzenia marketerów i innych osób inicjujących oraz nadzorujących proces tworzenia serwisów
  • Podstawy planowania interfejsu użytkownika i tzw. „User Experience” (UI/UX) – praktyczne wskazówki i ćwiczenia
  • Przykładowe narzędzia i sposoby na ułatwienie planowania oraz przetestowanie koncepcji przed skierowaniem do produkcji (tworzenie wireframes i mock-upów)

8. Jak się dać znaleźć?

  • Wstęp do SEO/mSEO – podstawowe informacje dotyczące pozycjonowania w wynikach wyszukiwania

9. Reklama mobilna i wstęp do MSEM (Search engine marketing)

  • Podstawowe modele zakupu reklamy (CPM, CPC, CPA i inne)
  • Przegląd głównych formatów reklamowych dla nośników mobilnych (uwarunkowania, możliwości i ograniczenia)
  • Wstęp do Google Adwords w kontekście kanałów mobilnych

10. Planowanie działań marketingowych wykorzystujących jednocześnie wiele narzędzi komunikacji mobilnej – ćwiczenia praktyczne

Trener:

Marcin Kozioł

Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m.in. koncerny wydawnicze Bauer i G+J) zawodowym i biznesowym.

Karierę zawodową rozpoczynał, jako dziennikarz, wydawca i redaktor w mediach drukowanych. Regularnie publikował m.in. na łamach „Gazety Wyborczej w Krakowie” i tygodniku „Przekrój” (cykl „Przekrój Sieci”). W tym samym czasie prowadził firmę Wizjonet będącą jednym z pionierów w Polsce w produkcji multimedialnych materiałów promocyjnych przeznaczonych do rozpowszechniania w Internecie oraz na nośnikach cyfrowych.

W latach 2001 – 2007 związanych z grupą wydawnictwa BAUER pracował na stanowiskach z-cy Dyrektora Nowych Mediów i Managera Nowych Projektów.  Od 2007 do 2012 roku związany z G+J Gruner und Jahr jako Dyrektor Multimediów odpowiedzialny za zarządzanie strategią inwestycji G+J w obszarze internet / mobile oraz Członek Zarządu Pixelate Ventures (grupa G+J) – firmy wyspecjalizowanej w produkcji gier MMO w modelu freemium. Od 2012 roku doradca zarządu, a obecnie Szef Mediów Elektronicznych w Wydawnictwie Zwierciadło (magazyny na tablety i inne urządzenia mobilne, serwisy internetowe, usługi e-commerce) oraz Dyrektor Zarządzający w agencji reklamowej Skyboat.

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego (Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej), AGH w Krakowie (studia podyplomowe z zakresu PR), Oxford Brookes University (dyplom MBA z wyróżnieniem – akredytacja AMBA). Stypendysta United World College oraz Gordonstoun School. Stypendium CREST – złoty medal British Scientific Society. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR.

Cena: 2.000zł netto