Marketing produktów luksusowych. Budowanie silnej marki luksusowej.

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników pod względem merytorycznym i praktycznym do prowadzenia samodzielnych działań marketingowych, zapoznanie ich z narzędziami i metodami pracy odpowiednimi kategorii produktów luksusowych. Dzięki szkoleniu, uczestnicy poznają najnowsze trendy w marketingu produktów premium oraz opracują skrócony plan swoich przyszłych działań marketingowych.

Ze względu na swoją formułę oraz charakter szkolenie to, sprawdza się najlepiej w formie zamkniętej, dopasowanej do firmy, branży i specyfiki.

Cele szkolenia:

  • Określenie obecnego i przyszłego miejsca placówki na rynku.
  • Określenie funkcji marketingu.
  • Organizacja marketingu.
  • Poznanie podstawowych reguł i metod zarządzania marketingowego.
  • Nabycie umiejętności tworzenia strategii marketingowej.
  • Nabycie umiejętności tworzenia planu marketingowego.

Korzyści dla uczestników

Dzięki szkoleniu, uczestnicy:

  • poznają motywy zakupowe klientów,
  • zdobędą wiedzę na temat skutecznych sposobów budowania silnej marki luksusowej,
  • poznają 8P, czyli marketing mix dla produktów premium,
  • nauczą się badać rynek nabywców swoich produktów/usług,
  • zdobędą wiedzę na temat różnych, w tym nowoczesnych, form komunikacji marketingowej,
  • nauczą się, jak efektywnie kreować wizerunek firmy lub marki,
  • opracują ramowy plan marketingowy dla marki luksusowej,
  • poznają skuteczne narzędzia public relations.

Szkolenie jest dedykowane osobom zajmującym się markami/produktami/usługami premium.

  • PR manager,
  • Marketing manager,
  • Brand manager,
  • Specjalista ds. komunikacji,
  • osoby pełniące powyższe funkcje w organizacji,
  • kadra zarządzająca marką luksusową.

METODY PRACY, KTÓRE ZASTOSUJEMY PODCZAS SZKOLENIA

  • case study,
  • warsztaty,
  • burze mózgów,
  • ćwiczenia indywidualne, grupowe,
  • dyskusje,
  • warsztaty pisania.

*wszystkie ćwiczenia opracowane są na autorskich arkuszach

Program szkolenia

Wstęp do marketingu produktów premium

  • Istota oraz klasyfikacja produktów i marek luksusowych.
  • Charakterystyka dóbr luksusowych (wyroby jubilerskie, wina, samochody, futra, dzieła sztuki, inne).
  • Rynek dóbr luksusowych na świecie i w Polsce.

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenie – „charakterystyka mojego produktu”.

Konsument produktów premium

  • Kim jest klient produktów luksusowych, co go charakteryzuje – typologia
  • Specyfika obsługi klienta luksusowego
  • Motywy zakupowe oraz potrzeby klienta
  • Psychologia zachowań zakupowych nabywców dóbr luksusowych

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „segmentacja”, ćwiczenie – „typowe potrzeby i motywy zakupowe segmentu”, ćwiczenie – „typologia klienta”.

Marketing produktów premium

Tytułem wstępu:

  • Specyfika marketingu usług luksusowych
  • Lifestyle marketing jako jeden ze sposobów kreowania marki luksusowej

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „lifestyle marketing”.

Opracowanie koncepcji marki luksusowej:

  • Marketing mix w segmencie dóbr luksusowych – 8P;
  • Kreowanie produktu;
  • Kształtowanie cen – właściwe pozycjonowanie marki luksusowej;
  • Ustalanie strategii dystrybucji;
  • Promocja produktów premium:
    • Komunikacja marketingowa marek luksusowych
    • Reklama i jej różne formy jako narzędzia promocji marek luksusowych
    • Opracowywanie kreatywnych założeń promocji marek luksusowych
  • Alianse marketingowe – jak je efektywnie wykorzystywać;
  • Narzędzia kreowania i wzmacniania marki luksusowej;
  • Tworzenie planu marketingowego marki luksusowej.

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „branding”, ćwiczenie – „pricing”, ćwiczenie – „8P”, case study – trendy w reklamie produktów premium, ćwiczenie – „alianse marektingowe”, ćwiczenie – „plan marketingowy”.

Nowoczesne formy marketingu:

  • Marketing partyzancki i jego formy a kształtowanie wizerunku marki premium
  • Działania w social media – formy oraz sposoby działań marketingowych promujących marki luksusowe w mediach społecznościowych

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, case study – przykłady działań z zakresu marketingu partyzanckiego w segmencie premium, ćwiczenie – „moje partyzanckie działania”, case study – przykłady działań z zakresu social media w segmencie premium (dobre praktyki), ćwiczenie – „plan działań w social media”.

Działania z zakresu public relations jako sposób na budowanie silnego produktu luksusowego:

  • Public relations jako narzędzie kreowania marek luksusowych
  • Ambasador marki – jak go właściwie wybrać, według jakich kryteriów
  • Znaczenie CSR w kreowaniu wizerunku marek luksusowych
  • Sponsoring jako forma promocji marek luksusowych
  • Działania z zakresu E-PR
  • Media relations jako sposób budowania silnego i spójnego wizerunku produktu premium
  • Skuteczne zarządzanie sytuacją kryzysową

Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, case study – przykłady działań z zakresu public relations w segmencie premium, ćwiczenie – „strategia PR”, case study – przykłady ambasadorów marek (dobrze i źle dobranych), case study – przykłady działań z zakresu e-PR, case study – przykłady działań z zakresu media relations (z uwzględnieniem blogerów/vlogerów), case study – przykłady informacji prasowych wysyłanych do mediów (dobre i złe praktyki), ćwiczenie – „książka kryzysowa”.

Szkolenie prowadzi:

Ewa Gadomska

Marketerka, PR-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).

W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:

  • Miłą i fachową obsługę.
  • Profesjonalizm trenera.
  • Ciekawe materiały szkoleniowe.
  • Dyplomy ukończenia szkolenia.
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do trzech miesięcy po zakończonym szkoleniu).
  • Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
  • Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników (niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda … my działamy tak od samego początku).

Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia na specjalnym FORUM SZKOLENIOWYM.

Oraz:

  • Dwie przerwy kawowe – w każdym dniu.
  • Smaczne obiady.
  • Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia). Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum Krakowa. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg (zapewniamy wtedy darmowy dowóz taksówką na szkolenie)
  • Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu w Krakowie – doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu.
  • Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji.

Przygotowaliśmy dla Państwa atrakcyjny system rabatowy:

Promocja ilościowa:
2 osoby z jednej firmy: 200 PLN, 3 osoby z jednej firmy: 400 PLN

Promocja czasowa:
Jeśli zgłoszą się Państwo i zapłacą przynajmniej zaliczkę do 4 tygodni przed datą szkolenia, dostaną Państwo od nas rabat w wysokości 100 PLN od osoby.

Rabat 50 PLN od osoby aktywny jest na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia szkolenia.

Stały klient:
Gdy już będą Państwo uczestnikami kolejnego naszego szkolenia, przyznamy Państwu dodatkowy rabat w wysokości 10% na każde organizowane przez nas szkolenie.

Cena szkolenia: PROMOCJA!!! 1380 PLN netto + 23% VAT

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu!