

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników pod względem merytorycznym i praktycznym do prowadzenia samodzielnych działań marketingowych, zapoznanie ich z narzędziami i metodami pracy odpowiednimi kategorii produktów luksusowych. Dzięki szkoleniu, uczestnicy poznają najnowsze trendy w marketingu produktów premium oraz opracują skrócony plan swoich przyszłych działań marketingowych.
Ze względu na swoją formułę oraz charakter szkolenie to, sprawdza się najlepiej w formie zamkniętej, dopasowanej do firmy, branży i specyfiki.
Cele szkolenia:
- Określenie obecnego i przyszłego miejsca placówki na rynku.
- Określenie funkcji marketingu.
- Organizacja marketingu.
- Poznanie podstawowych reguł i metod zarządzania marketingowego.
- Nabycie umiejętności tworzenia strategii marketingowej.
- Nabycie umiejętności tworzenia planu marketingowego.
Korzyści dla uczestników
Dzięki szkoleniu, uczestnicy:
- poznają motywy zakupowe klientów,
- zdobędą wiedzę na temat skutecznych sposobów budowania silnej marki luksusowej,
- poznają 8P, czyli marketing mix dla produktów premium,
- nauczą się badać rynek nabywców swoich produktów/usług,
- zdobędą wiedzę na temat różnych, w tym nowoczesnych, form komunikacji marketingowej,
- nauczą się, jak efektywnie kreować wizerunek firmy lub marki,
- opracują ramowy plan marketingowy dla marki luksusowej,
- poznają skuteczne narzędzia public relations.
Szkolenie jest dedykowane osobom zajmującym się markami/produktami/usługami premium.
- PR manager,
- Marketing manager,
- Brand manager,
- Specjalista ds. komunikacji,
- osoby pełniące powyższe funkcje w organizacji,
- kadra zarządzająca marką luksusową.
METODY PRACY, KTÓRE ZASTOSUJEMY PODCZAS SZKOLENIA
- case study,
- warsztaty,
- burze mózgów,
- ćwiczenia indywidualne, grupowe,
- dyskusje,
- warsztaty pisania.
*wszystkie ćwiczenia opracowane są na autorskich arkuszach
Program szkolenia
Wstęp do marketingu produktów premium
- Istota oraz klasyfikacja produktów i marek luksusowych.
- Charakterystyka dóbr luksusowych (wyroby jubilerskie, wina, samochody, futra, dzieła sztuki, inne).
- Rynek dóbr luksusowych na świecie i w Polsce.
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenie – „charakterystyka mojego produktu”.
Konsument produktów premium
- Kim jest klient produktów luksusowych, co go charakteryzuje – typologia
- Specyfika obsługi klienta luksusowego
- Motywy zakupowe oraz potrzeby klienta
- Psychologia zachowań zakupowych nabywców dóbr luksusowych
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „segmentacja”, ćwiczenie – „typowe potrzeby i motywy zakupowe segmentu”, ćwiczenie – „typologia klienta”.
Marketing produktów premium
Tytułem wstępu:
- Specyfika marketingu usług luksusowych
- Lifestyle marketing jako jeden ze sposobów kreowania marki luksusowej
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „lifestyle marketing”.
Opracowanie koncepcji marki luksusowej:
- Marketing mix w segmencie dóbr luksusowych – 8P;
- Kreowanie produktu;
- Kształtowanie cen – właściwe pozycjonowanie marki luksusowej;
- Ustalanie strategii dystrybucji;
- Promocja produktów premium:
- Komunikacja marketingowa marek luksusowych
- Reklama i jej różne formy jako narzędzia promocji marek luksusowych
- Opracowywanie kreatywnych założeń promocji marek luksusowych
- Alianse marketingowe – jak je efektywnie wykorzystywać;
- Narzędzia kreowania i wzmacniania marki luksusowej;
- Tworzenie planu marketingowego marki luksusowej.
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, ćwiczenie – „branding”, ćwiczenie – „pricing”, ćwiczenie – „8P”, case study – trendy w reklamie produktów premium, ćwiczenie – „alianse marektingowe”, ćwiczenie – „plan marketingowy”.
Nowoczesne formy marketingu:
- Marketing partyzancki i jego formy a kształtowanie wizerunku marki premium
- Działania w social media – formy oraz sposoby działań marketingowych promujących marki luksusowe w mediach społecznościowych
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, case study – przykłady działań z zakresu marketingu partyzanckiego w segmencie premium, ćwiczenie – „moje partyzanckie działania”, case study – przykłady działań z zakresu social media w segmencie premium (dobre praktyki), ćwiczenie – „plan działań w social media”.
Działania z zakresu public relations jako sposób na budowanie silnego produktu luksusowego:
- Public relations jako narzędzie kreowania marek luksusowych
- Ambasador marki – jak go właściwie wybrać, według jakich kryteriów
- Znaczenie CSR w kreowaniu wizerunku marek luksusowych
- Sponsoring jako forma promocji marek luksusowych
- Działania z zakresu E-PR
- Media relations jako sposób budowania silnego i spójnego wizerunku produktu premium
- Skuteczne zarządzanie sytuacją kryzysową
Metody pracy: dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w grupach, case study – przykłady działań z zakresu public relations w segmencie premium, ćwiczenie – „strategia PR”, case study – przykłady ambasadorów marek (dobrze i źle dobranych), case study – przykłady działań z zakresu e-PR, case study – przykłady działań z zakresu media relations (z uwzględnieniem blogerów/vlogerów), case study – przykłady informacji prasowych wysyłanych do mediów (dobre i złe praktyki), ćwiczenie – „książka kryzysowa”.
Szkolenie prowadzi:
Ewa Gadomska
Marketerka, PR-owiec, trener, doradca. Absolwentka filologii polskiej. Zajmuję się szeroko pojętą komunikacją marketingową oraz PR. Kreowałam wizerunek wielu firm, organizacji i osób prywatnych (polityków).
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę.
- Profesjonalizm trenera.
- Ciekawe materiały szkoleniowe.
- Dyplomy ukończenia szkolenia.
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do trzech miesięcy po zakończonym szkoleniu).
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
- Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników (niektóre firmy twierdzą, że tylko one tak robią ale to nieprawda … my działamy tak od samego początku).
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia na specjalnym FORUM SZKOLENIOWYM.
Oraz:
- Dwie przerwy kawowe – w każdym dniu.
- Smaczne obiady.
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach (nocleg nie jest wliczony w cenę szkolenia). Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum Krakowa. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg (zapewniamy wtedy darmowy dowóz taksówką na szkolenie)
- Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu w Krakowie – doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu.
- Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji.
Przygotowaliśmy dla Państwa atrakcyjny system rabatowy:
Promocja ilościowa:
2 osoby z jednej firmy: 200 PLN, 3 osoby z jednej firmy: 400 PLN
Promocja czasowa:
Jeśli zgłoszą się Państwo i zapłacą przynajmniej zaliczkę do 4 tygodni przed datą szkolenia, dostaną Państwo od nas rabat w wysokości 100 PLN od osoby.
Rabat 50 PLN od osoby aktywny jest na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia szkolenia.
Stały klient:
Gdy już będą Państwo uczestnikami kolejnego naszego szkolenia, przyznamy Państwu dodatkowy rabat w wysokości 10% na każde organizowane przez nas szkolenie.
Cena szkolenia: PROMOCJA!!! 1380 PLN netto + 23% VAT
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu!