Merchandising – efektywna ekspozycja towaru

Szkolenia
05.11.2015 - 06.11.2015 Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM Warszawa, ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27
Zapisz się

Szkolenie przeznaczone dla:

  • właścicieli, menadżerów małych i średnich sklepów detalicznych, którzy chcą utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku (rynku, z którego w ciągu ostatniego półrocza zniknęło ponad 6 tysięcy sklepów!);
  • kierowników obszarów oraz przedstawicieli handlowych z branży FMCG, którzy chcą podnieść swoje kompetencje i przenieść się na wyższy poziom sprzedaży – doradzanie klientom rozwiązań budujących ich biznes;
  • menedżerów i pracowników supermarketów, którzy chcą skutecznie sprzedawać jak najwięcej towarów.

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • prawidłowego tworzenia ekspozycji sklepu i półek z towarem, by wpływać na właściwe decyzje zakupowe klientów,
  • takiego układania i prezentacji towarów w sklepie, aby z każdego m2 powierzchni uzyskać jak największą sprzedaż,
  • organizowania promocji w taki sposób, aby skutecznie zwiększać sprzedaż,
  • efektywnych rozmów z dostawcami i przedstawicielami handlowymi negocjującymi dostawy,
  • zbudowania lepszego wizerunek sklepu w oczach klientów i skuteczniejszych metod przyciągania klientów i zwiększania sprzedaży.

PROGRAM SZKOLENIA: Merchandising – efektywna ekspozycja towaru

DZIEŃ 1

1. Merchandising w teorii oraz praktyce

  • Szkoły ustawienia produktów na półkach.
  • Fair share czyli „półkowe” zapewnienie ciągłości sprzedaży.
  • Strefy rotacji: zimno-ciepło-gorąco.

2. Sześć Złotych Zasad Merchandisingu – zastosowania praktyczne w dzisiejszym handlu samoobsługowym:

  • Zasada Lewej Strony.
  • Zasada Najlepszej Półki.
  • Zasada znajomości przeciętnego kupującego o Zasada złudzeń optycznych.
  • Zasada minimum ekspozycji.
  • Zasada czystych i nie zniszczonych produktów.

3. Żelazne reguły lokalizacji produktów.

  • Reguła wielkości.
  • Reguła bloków.
  • Reguła segmentacji.

4. Dystrybucja numeryczna vs ważona oraz narzędzia budowania dystrybucji wg zasady 3 x 100%
5. Dobra komplementarne na ekspozycji podstawowej oraz dodatkowej
6. Elementy psychologii sprzedaży: impulsy zmysłowe a myślenie racjonalne w procesie podejmowania decyzji zakupowych
7. Widoczność towarów:

  • Jak, gdzie i jakie – czyli wszystko o umieszczaniu materiałów POS zwiększających sprzedaż.
  • Ekspozycje dodatkowe – kształt, rozmiar, umiejscowienie, asortyment, ustawienie towarów oraz komunikacja.
  • Narzędzia zwiększające średnią wartość paragonu (koszyk zakupowy).
  • Narzędzia zwiększające ruch w sklepie (traffic).

DZIEŃ 2

8. Merchandising w rozumieniu zarządzania kategorią produktów:

  • Definicja kategorii
  • Rola kategorii
  • Ocena kategorii
  • Cele i miary kategorii
  • Strategia kategorii
  • Taktyki kategorii
  • Implementacja kategorii
  • Weryfikacja kategorii

8. Znaczenie Drzewa Decyzyjnego konsumenta dla budowy planogramów i wielkości sprzedaży w sklepie.
9. Określenie optymalnego sąsiedztwa dla produktów Producenta/Dostawcy.
10. Analiza przykładów dobrej i złej półki: poprawna analiza i interpretacja danych, analiza budowy planogramu i identyfikacja rezerw sprzedażowych, błędy merchandisingowe i ich konsekwencje dla sprzedaży z półki (4 x case study).
11. Przykładowe rozwiązania z różnych krajów: Australia, Stany Zjednoczone.

Cena szkolenia obejmuje:

  • materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne,
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
  • e-mailowe konsultacje z trenerem do 14 dni od zakończenia szkolenia,
  • lunch w restauracji lub w formie bufetu,
  • catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka.

Koszty/promocje:

Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT.

Prowadząca

Dorota Rymaszewska – trener biznesu, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży i merchandisingu. Doświadczenie zdobywała zaczynając od pracy doradcy klienta, poprzez regionalnego kierownika sprzedaży, po menadżera ds. kluczowyh klientów w korporacjach: BRE Bank, Getin Holding, GE Money, Deutsche Bank oraz Procter & Gamble. Od 2010 r. jako trener sprzedaży w międzynarodowym koncernie PZ Cussons pracuje z handlowcami i menadżerami sprzedaży w Polsce i w Europie Wschodniej, tworząc standardy sprzedaży oraz doskonaląc kompetencje sprzedażowe i menadżerskie zespołów. Od 2012 r. koncentruje się na prowadzeniu szkoleń z zakresu techniki sprzedaży oraz metod merchandisingu w różnych punktach sprzedaży, począwszy od supermarketów po małe sklepy i kioski, specjalizuje się również w doradztwie biznesowym w zakresie zarządzania sprzedażą. Jest również absolwentką studiów podyplomowych Psychologia Biznesu dla Menedżerów na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, dlatego też do swoich programów szkoleniowych wplata elementy psychologii sprzedaży i marketingu. Pracuje wyłącznie na autorskich programach szkoleniowych, z wykorzystaniem technik ułatwiających uczestnikom stosowanie nabytej wiedzy już od kolejnego dnia po odbytym szkoleniu.

Dodatkowe informacje dostępne są pod adresem mail: szkolenia@szkoleniaatrium.pl lub numerem telefonu: 607 710 797.