

Szkolenie przeznaczone dla:
- właścicieli, menadżerów małych i średnich sklepów detalicznych, którzy chcą utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku (rynku, z którego w ciągu ostatniego półrocza zniknęło ponad 6 tysięcy sklepów!);
- kierowników obszarów oraz przedstawicieli handlowych z branży FMCG, którzy chcą podnieść swoje kompetencje i przenieść się na wyższy poziom sprzedaży – doradzanie klientom rozwiązań budujących ich biznes;
- menedżerów i pracowników supermarketów, którzy chcą skutecznie sprzedawać jak najwięcej towarów.
Korzyści i rozwój umiejętności:
- prawidłowego tworzenia ekspozycji sklepu i półek z towarem, by wpływać na właściwe decyzje zakupowe klientów,
- takiego układania i prezentacji towarów w sklepie, aby z każdego m2 powierzchni uzyskać jak największą sprzedaż,
- organizowania promocji w taki sposób, aby skutecznie zwiększać sprzedaż,
- efektywnych rozmów z dostawcami i przedstawicielami handlowymi negocjującymi dostawy,
- zbudowania lepszego wizerunek sklepu w oczach klientów i skuteczniejszych metod przyciągania klientów i zwiększania sprzedaży.
PROGRAM SZKOLENIA: Merchandising – efektywna ekspozycja towaru
DZIEŃ 1
1. Merchandising w teorii oraz praktyce
- Szkoły ustawienia produktów na półkach.
- Fair share czyli „półkowe” zapewnienie ciągłości sprzedaży.
- Strefy rotacji: zimno-ciepło-gorąco.
2. Sześć Złotych Zasad Merchandisingu – zastosowania praktyczne w dzisiejszym handlu samoobsługowym:
- Zasada Lewej Strony.
- Zasada Najlepszej Półki.
- Zasada znajomości przeciętnego kupującego o Zasada złudzeń optycznych.
- Zasada minimum ekspozycji.
- Zasada czystych i nie zniszczonych produktów.
3. Żelazne reguły lokalizacji produktów.
- Reguła wielkości.
- Reguła bloków.
- Reguła segmentacji.
4. Dystrybucja numeryczna vs ważona oraz narzędzia budowania dystrybucji wg zasady 3 x 100%
5. Dobra komplementarne na ekspozycji podstawowej oraz dodatkowej
6. Elementy psychologii sprzedaży: impulsy zmysłowe a myślenie racjonalne w procesie podejmowania decyzji zakupowych
7. Widoczność towarów:
- Jak, gdzie i jakie – czyli wszystko o umieszczaniu materiałów POS zwiększających sprzedaż.
- Ekspozycje dodatkowe – kształt, rozmiar, umiejscowienie, asortyment, ustawienie towarów oraz komunikacja.
- Narzędzia zwiększające średnią wartość paragonu (koszyk zakupowy).
- Narzędzia zwiększające ruch w sklepie (traffic).
DZIEŃ 2
8. Merchandising w rozumieniu zarządzania kategorią produktów:
- Definicja kategorii
- Rola kategorii
- Ocena kategorii
- Cele i miary kategorii
- Strategia kategorii
- Taktyki kategorii
- Implementacja kategorii
- Weryfikacja kategorii
8. Znaczenie Drzewa Decyzyjnego konsumenta dla budowy planogramów i wielkości sprzedaży w sklepie.
9. Określenie optymalnego sąsiedztwa dla produktów Producenta/Dostawcy.
10. Analiza przykładów dobrej i złej półki: poprawna analiza i interpretacja danych, analiza budowy planogramu i identyfikacja rezerw sprzedażowych, błędy merchandisingowe i ich konsekwencje dla sprzedaży z półki (4 x case study).
11. Przykładowe rozwiązania z różnych krajów: Australia, Stany Zjednoczone.
Cena szkolenia obejmuje:
- materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia,
- e-mailowe konsultacje z trenerem do 14 dni od zakończenia szkolenia,
- lunch w restauracji lub w formie bufetu,
- catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka.
Koszty/promocje:
Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT.
Prowadząca
Dorota Rymaszewska – trener biznesu, praktyk z wieloletnim doświadczeniem w sprzedaży i merchandisingu. Doświadczenie zdobywała zaczynając od pracy doradcy klienta, poprzez regionalnego kierownika sprzedaży, po menadżera ds. kluczowyh klientów w korporacjach: BRE Bank, Getin Holding, GE Money, Deutsche Bank oraz Procter & Gamble. Od 2010 r. jako trener sprzedaży w międzynarodowym koncernie PZ Cussons pracuje z handlowcami i menadżerami sprzedaży w Polsce i w Europie Wschodniej, tworząc standardy sprzedaży oraz doskonaląc kompetencje sprzedażowe i menadżerskie zespołów. Od 2012 r. koncentruje się na prowadzeniu szkoleń z zakresu techniki sprzedaży oraz metod merchandisingu w różnych punktach sprzedaży, począwszy od supermarketów po małe sklepy i kioski, specjalizuje się również w doradztwie biznesowym w zakresie zarządzania sprzedażą. Jest również absolwentką studiów podyplomowych Psychologia Biznesu dla Menedżerów na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, dlatego też do swoich programów szkoleniowych wplata elementy psychologii sprzedaży i marketingu. Pracuje wyłącznie na autorskich programach szkoleniowych, z wykorzystaniem technik ułatwiających uczestnikom stosowanie nabytej wiedzy już od kolejnego dnia po odbytym szkoleniu.
Dodatkowe informacje dostępne są pod adresem mail: szkolenia@szkoleniaatrium.pl lub numerem telefonu: 607 710 797.