Najwyższe standardy obsługi Klienta

Fundamentem sukcesu każdej firmy jest jakość obsługi klienta. To właśnie obsługa klienta stanowi platformę, na której firma rozwija skrzydła i pozyskuje lojalność swoich partnerów biznesowych. Klienci wracają tylko do firm, które wykazują niezwykłą dbałość o realizację ich potrzeb. Najwyższe procedury i standardy w zakresie obsługi klienta to niezbędne wymogi zapewniające zadowolenie klienta oraz  satysfakcję dla firmy.

Uczestnicy zyskają wiedzę i narzędzia, które będą mogli zastosować w praktyce, aby:

  • budować trwałe i długoterminowe relacje z klientem,
  • odnosić sukcesy i budować wiarygodność w kontaktach biznesowych,
  • dbać o pozytywny wizerunek firmy,
  • podnieść jakość obsługi klienta,
  • zwiększyć zadowolenie i lojalność klienta,
  • wykazywać pro efektywną postawę w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:

  • Zwiększysz umiejętności diagnozowania potrzeb klientów.
  • Wypracujesz techniki, dzięki którym klient będzie się czuł traktowany indywidualnie.
  • Poznasz sposoby asertywnego zachowania w kontakcie z klientem.
  • Rozwiniesz umiejętności panowania nad emocjami.
  • Poznasz typologii trudnych klientów i metod postępowania z nimi.
  • Udoskonalisz umiejętności aktywnego słuchania klientów i eliminowania barier komunikacyjnych.
  • Wzmocnisz umiejętności radzenia sobie ze stresem.
  • Zwiększysz świadomość jakie znaczenie ma dla firmy klient.

Uczestnicy:
Szkolenie polecane jest osobom będącym zarówno w bezpośrednim jak i telefonicznym kontakcie z klientem, pracownikom działów obsługi klienta, osobom odpowiedzialnym za obsługę procesu reklamacyjnego –  wszystkim, którzy w swojej pracy kontaktują się z klientami, dbając o długofalowe relacje i budując dobry wizerunek firmy.

Metodologia prowadzenia szkoleń:
Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe. Zgodnie z zasadą Pareto, by zagwarantować skuteczność szkolenia, 20% czasu poświęcamy teorii, 80 % czasu poświęcone jest na:

  • symulacje,
  • mini- wykłady,
  • ćwiczenia,
  • psychodramy,
  • prace indywidualne, w parach i grupowe,
  • dyskusje moderowane przez trenera,
  • burze mózgów,
  • case study.

Program:

Kształtowanie wizerunku profesjonalisty

  • Budowanie pierwszego wrażenia- autoprezentacja na miarę oczekiwań klienta.
  • Jakość obsługi klienta i jej wpływ na wizerunek i postrzeganie firmy.

Najważniejsze zasady i reguły profesjonalnej obsługi klienta

  • Rola i znaczenie odkrywania, zaspokajania i przekraczania oczekiwań klientów.
  • Korzyści z doskonałej obsługi klienta.
  • Kluczowe standardy obsługi.

Fazy kontaktu z klientem

  • Nawiązane kontaktu, czyli „przełamywanie lodów”.
  • Identyfikacja typu, sytuacji i dążeń klienta.
  • Prezentacja rozwiązania -budowanie argumentacji.
  • Reakcja na obiekcje.
  • Zamknięcie kontaktu.

Skuteczna komunikacja z klientem

  • Aktywne słuchanie vs. aktywne mówienie
  • Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji.
  • 10 zasad budowania trwałych relacji z klientem.
  • Komunikacja przez telefon.

Analiza potrzeb i oczekiwań klienta

  • Oczekiwania fizyczne i psychologiczne klientów.
  • Poznaj przeciwnika- typologia klientów.
  • Język korzyści.
  • Analiza Przewagi Konkurencyjnej- w czym jestem lepszy od konkurencji?

Standardy obsługi

  • w kontakcie bezpośrednim,
  • podczas rozmowy telefonicznej,
  • w korespondencji mailowej.

Trudny klient -jak sobie radzić z reklamacjami i zastrzeżeniami?

  • Negatywne emocje i stres w pracy z klientem.
  • Klient to Twój partner, nie wróg- tak…?
  • Prawa pracownika i prawa klienta.

Manipulacje ze strony klientów – rozpoznanie i przeciwdziałanie

  • Moc i magia słowa.

Metody zwiększania satysfakcji klienta

  • Twój profesjonalizm= lojalność klienta.

Czas trwania:

2 dni- 16 h (2 x 8 h)

Cena szkolenia:

1350 zł brutto / os. (zw. Z VAT)

Cena szkolenia zawiera:

  • pakiet materiałów szkoleniowych,
  • obiad + przerwy kawowe,
  • certyfikat ukończenia szkolenia,
  • szeroki zakres wsparcia po szkoleniowego oraz stała tel. opieka indywidualnego konsultanta.