Nowoczesne strategie sprzedaży

Warsztaty szkoleniowe rozwijające kreatywne myślenie w sprzedaży, oparte na poszukiwaniu niestandardowych rozwiązań wpływających na zwiększenie efektywności handlowca. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i podniosą swoje kompetencje, które pozwolą sprawnie obsługiwać klientów i zwiększyć sprzedaż działu handlowego.

Uczestnicy zyskają wiedzę i narzędzia, które będą mogli zastosować w praktyce, aby:

  • budować i pracować z bazą klientów,
  • zwiększyć sprzedaż
  • odnosić sukcesy w kontaktach biznesowych
  • budować trwałe i długoterminowe relacje z klientem
  • rozbudować swój warsztat o umiejętności przełamywania zastrzeżeń.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:

  • Udoskonalisz umiejętności nawiązywania kontaktu z ludźmi o różnej osobowości i nastawieniu- zrozumiesz potrzeby klientów.
  • Zwiększysz zdolności komunikacyjne w procesie sprzedaży.
  • Poznasz prawidłowości panujące w relacjach klient – sprzedawca.
  • Rozwiniesz umiejętności mówienia językiem korzyści, które zaspokajają potrzeby klientów.
  • Przećwiczysz najważniejsze narzędzia sprzedażowe i zmierzysz się z własnymi ograniczeniami.
  • Rozwiniesz świadomość swoich atutów i znajdziesz wzmocnienie w obszarach stwarzających największe trudności.
  • Zdobędziesz umiejętność twórczego i kreatywnego podejścia do sprzedaży.

Uczestnicy:
Szkolenie polecane pracownikom działów sprzedaży pozyskujących i obsługujących klientów oraz wykonujących działania handlowe na zewnątrz , nawiązujących nowe kontakty z klientami oraz prowadzącymi sprzedaż bezpośrednią do klientów instytucjonalnych i korporacyjnych, przedstawicieli handlowych , pracowników zajmujących odpowiadających za tworzenie wizerunku i budowanie długotrwałych relacji.

Metodologia prowadzenia szkoleń:
Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe. Zgodnie z zasadą Pareto, by zagwarantować skuteczność szkolenia 20% czasu  poświęcamy teorii, 80 % czasu poświęcone jest na:

  • symulacje,
  • mini- wykłady
  • ćwiczenia
  • psychodramy
  • prace indywidualne, w parach i grupowe,
  • dyskusje moderowane przez trenera,
  • burze mózgów,
  • case study.

Program:

Handlowiec/Sprzedawca jak podstawowa wizytówka firmy

  • Wizerunek sprzedawcy i jego postrzeganie przez klientów.
  • Charakterystyka i przykazania skutecznego handlowca.
  • Metody budowania i utrzymywania ciągłej pro aktywnej postawy i (auto)motywacji.

Wprowadzenie do procesu sprzedaży

  • Motywy zakupu – czym kierują się klienci?
  • Zastosowanie metod myślenia kreatywnego w sprzedaży.
  • Efektywna organizacja pracy z klientami – zarządzanie sobą, czasem i priorytetami.

Etapy rozmowy handlowej i ich wartość w procesie sprzedaży

  • Charakterystyka i cele poszczególnych etapów.
  • Otwarcie kontaktu- pierwsze wrażenie
  • Badanie potrzeb klienta.
  • Prezentowanie oferty.
  • Radzenie sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami klienta.
  • Zamknięcie sprzedaży
  • Analiza Przewagi Konkurencyjnej.

Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań klienta

  • Sztuka zadawania odpowiednich pytań sprzedażowych.
  • Motywacje zakupowe klientów.

Skuteczne prezentowanie oferty sprzedażowej

  • Tworzenie wartości produktu w czasie prezentacji
  • Modele prezentacyjne: Analiza Potrzeba-Cecha-Korzyść, AIDA
  • Przekonujące używanie języka korzyści oraz języka strat.
  • Zakazane i preferowane zwroty w sprzedaży.

Zastrzeżenia i obiekcje klienta – jak sobie z nimi radzić

  • Przyczyny odmowy klienta.
  • Eliminowanie zastrzeżeń klienta zanim się pojawią.
  • Wykorzystanie obiekcji cenowych na rzecz atutów oferty.
  • Efektywna postawa wobec sprzeciwu klienta.
  • Wykorzystanie technik perswazji.

Obrona ceny poprzez budowanie  i argumentowanie wartości oferty.

  • Zasady prezentowania ceny.
  • Łagodzenie negatywnych reakcji na cenę.
  • BATNA.

Skuteczne zamykanie sprzedaży / finalizacja

  • Skłanianie klienta do podjęcia decyzji.
  • Błędy w zamykaniu rozmów.
  • Odczytywanie sygnałów zakupu.
  • Techniki zamykania sprzedaży.
  • Trudne sytuacje w sprzedaży- jak sobie z nimi radzić.

Filary komunikacji z klientem

  • Nastawienie na klienta w komunikacji sprzedażowej.
  • Bariery i przeszkody w komunikacji.
  • Zasady skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w sprzedaży.
  • „Słowa klucze” w komunikacji sprzedażowej.

Budowanie relacji z różnymi typami klientów

  • Typologia klientów.
  • Aktywne słuchanie- metody i narzędzia gwarantujące zbudowanie pozytywnych relacji z klientem.

Radzenie sobie ze stresem w trakcie trudnych rozmów z klientem

  • Techniki asertywne w komunikacji z klientem.

Działa posprzedażowe

  • Cel podejmowania dalszych działań.
  • Jakie i kiedy podejmować kroki.

Podsumowanie i ewaluacja szkolenia

  • Indywidualny Plan Działania

Czas trwania:

2 dni – 16 h (2x8h)

Cena szkolenia:

1350 zł brutto/ os (zw. Z VAT)

Cena szkolenia zawiera:

  • pakiet materiałów szkoleniowych,
  • obiad + przerwy kawowe,
  • certyfikat ukończenia szkolenia,
  • szeroki zakres wsparcia po szkoleniowego oraz stała tel.opieka indywidualnego konsultanta.

Terminy szkoleń:

  • 23-24.02.2015 r. Kraków,
  • 16-17.03.2015 r. Łódź,
  • 20-21.04.2015 r. Warszawa,
  • 21-22.05.2015 r. Rzeszów,
  • 15-16.06.2015 r. Poznań.