

Warsztaty szkoleniowe rozwijające kreatywne myślenie w sprzedaży, oparte na poszukiwaniu niestandardowych rozwiązań wpływających na zwiększenie efektywności handlowca. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę i podniosą swoje kompetencje, które pozwolą sprawnie obsługiwać klientów i zwiększyć sprzedaż działu handlowego.
Uczestnicy zyskają wiedzę i narzędzia, które będą mogli zastosować w praktyce, aby:
- budować i pracować z bazą klientów,
- zwiększyć sprzedaż
- odnosić sukcesy w kontaktach biznesowych
- budować trwałe i długoterminowe relacje z klientem
- rozbudować swój warsztat o umiejętności przełamywania zastrzeżeń.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu:
- Udoskonalisz umiejętności nawiązywania kontaktu z ludźmi o różnej osobowości i nastawieniu- zrozumiesz potrzeby klientów.
- Zwiększysz zdolności komunikacyjne w procesie sprzedaży.
- Poznasz prawidłowości panujące w relacjach klient – sprzedawca.
- Rozwiniesz umiejętności mówienia językiem korzyści, które zaspokajają potrzeby klientów.
- Przećwiczysz najważniejsze narzędzia sprzedażowe i zmierzysz się z własnymi ograniczeniami.
- Rozwiniesz świadomość swoich atutów i znajdziesz wzmocnienie w obszarach stwarzających największe trudności.
- Zdobędziesz umiejętność twórczego i kreatywnego podejścia do sprzedaży.
Uczestnicy:
Szkolenie polecane pracownikom działów sprzedaży pozyskujących i obsługujących klientów oraz wykonujących działania handlowe na zewnątrz , nawiązujących nowe kontakty z klientami oraz prowadzącymi sprzedaż bezpośrednią do klientów instytucjonalnych i korporacyjnych, przedstawicieli handlowych , pracowników zajmujących odpowiadających za tworzenie wizerunku i budowanie długotrwałych relacji.
Metodologia prowadzenia szkoleń:
Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe. Zgodnie z zasadą Pareto, by zagwarantować skuteczność szkolenia 20% czasu poświęcamy teorii, 80 % czasu poświęcone jest na:
- symulacje,
- mini- wykłady
- ćwiczenia
- psychodramy
- prace indywidualne, w parach i grupowe,
- dyskusje moderowane przez trenera,
- burze mózgów,
- case study.
Program:
Handlowiec/Sprzedawca jak podstawowa wizytówka firmy
- Wizerunek sprzedawcy i jego postrzeganie przez klientów.
- Charakterystyka i przykazania skutecznego handlowca.
- Metody budowania i utrzymywania ciągłej pro aktywnej postawy i (auto)motywacji.
Wprowadzenie do procesu sprzedaży
- Motywy zakupu – czym kierują się klienci?
- Zastosowanie metod myślenia kreatywnego w sprzedaży.
- Efektywna organizacja pracy z klientami – zarządzanie sobą, czasem i priorytetami.
Etapy rozmowy handlowej i ich wartość w procesie sprzedaży
- Charakterystyka i cele poszczególnych etapów.
- Otwarcie kontaktu- pierwsze wrażenie
- Badanie potrzeb klienta.
- Prezentowanie oferty.
- Radzenie sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami klienta.
- Zamknięcie sprzedaży
- Analiza Przewagi Konkurencyjnej.
Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań klienta
- Sztuka zadawania odpowiednich pytań sprzedażowych.
- Motywacje zakupowe klientów.
Skuteczne prezentowanie oferty sprzedażowej
- Tworzenie wartości produktu w czasie prezentacji
- Modele prezentacyjne: Analiza Potrzeba-Cecha-Korzyść, AIDA
- Przekonujące używanie języka korzyści oraz języka strat.
- Zakazane i preferowane zwroty w sprzedaży.
Zastrzeżenia i obiekcje klienta – jak sobie z nimi radzić
- Przyczyny odmowy klienta.
- Eliminowanie zastrzeżeń klienta zanim się pojawią.
- Wykorzystanie obiekcji cenowych na rzecz atutów oferty.
- Efektywna postawa wobec sprzeciwu klienta.
- Wykorzystanie technik perswazji.
Obrona ceny poprzez budowanie i argumentowanie wartości oferty.
- Zasady prezentowania ceny.
- Łagodzenie negatywnych reakcji na cenę.
- BATNA.
Skuteczne zamykanie sprzedaży / finalizacja
- Skłanianie klienta do podjęcia decyzji.
- Błędy w zamykaniu rozmów.
- Odczytywanie sygnałów zakupu.
- Techniki zamykania sprzedaży.
- Trudne sytuacje w sprzedaży- jak sobie z nimi radzić.
Filary komunikacji z klientem
- Nastawienie na klienta w komunikacji sprzedażowej.
- Bariery i przeszkody w komunikacji.
- Zasady skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w sprzedaży.
- „Słowa klucze” w komunikacji sprzedażowej.
Budowanie relacji z różnymi typami klientów
- Typologia klientów.
- Aktywne słuchanie- metody i narzędzia gwarantujące zbudowanie pozytywnych relacji z klientem.
Radzenie sobie ze stresem w trakcie trudnych rozmów z klientem
- Techniki asertywne w komunikacji z klientem.
Działa posprzedażowe
- Cel podejmowania dalszych działań.
- Jakie i kiedy podejmować kroki.
Podsumowanie i ewaluacja szkolenia
- Indywidualny Plan Działania
Czas trwania:
2 dni – 16 h (2x8h)
Cena szkolenia:
1350 zł brutto/ os (zw. Z VAT)
Cena szkolenia zawiera:
- pakiet materiałów szkoleniowych,
- obiad + przerwy kawowe,
- certyfikat ukończenia szkolenia,
- szeroki zakres wsparcia po szkoleniowego oraz stała tel.opieka indywidualnego konsultanta.
Terminy szkoleń:
23-24.02.2015 r. Kraków,16-17.03.2015 r. Łódź,20-21.04.2015 r. Warszawa,- 21-22.05.2015 r. Rzeszów,
- 15-16.06.2015 r. Poznań.