Nowy PR w internecie – jak social media zmieniło Public Relations

Szkolenia
21.05.2016 Organizator: School of New Media Katowice, School of New Media, ul. Jordana 18, Katowice
Zapisz się

Wielu specjalistów PR, zauważyło, że dotychczasowa formuła uprawiania PR uległa dość istotnym zmianom. Stało się tak pod wpływem dużych przeobrażeń w krajobrazie medialnym, jakie dokonały się w ostatnich latach. Rola tradycyjnych mediów w niektórych obszarach mocno osłabła, choć w innych nadal są one głównym rozgrywającym. Pojawiły się media społecznościowe, pozwalające każdemu użytkownikowi na tworzenie własnych treści. Marki zostały sprowadzone do bycia uczestnikami procesu komunikacji. Czy w takim świecie jest jeszcze miejsce na prowadzenie działań PR i jak powinny one obecnie wyglądać?

Internet ułatwił prowadzenie działań PR, dostarczając tanich i dostępnych rozwiązań technologicznych – np. biur prasowych czy narzędzi do sprawdzenia tekstu. Umożliwił również mierzenie efektów PR w stopniu dużo większym niż do tej pory. W tradycyjnym PR trudno było określić, co zrobił nasz odbiorca po przeczytaniu naszego materiału w tytule prasowym. W internecie, dzięki dostępności rozmaitych narzędzi analitycznych, stało się to o wiele prostsze. Narzędzia te dostępne są dla wszystkich – zarówno dla małych jak i największych firm. Rola analityki w prowadzeniu działań PR z pewnością jeszcze wzrośnie, na co wskazuje trend „hakowania wzrostu” (growth hacking).

Cele

Zajęcia pozwolą Ci zrozumieć kierunek, w jakim podążają zmiany w mediach i jaki ma to wpływ na prowadzenie komunikacji biznesowej przez podmioty różnej wielkości. Pokażą również, jakimi zasadami rządzi się komunikacja biznesowa w dobie mediów społecznościowych i jakie rozwiązania technologiczne ułatwiają jej prowadzenie i mierzenie. Wszystkie narzędzia zostaną przedstawione w obiektywny sposób, prezentujący ich wady i zalety. Na zajęciach zostaną również pokazane przykłady z praktyki firm różnej wielkości.

Biorąc udział w zajęciach znajdziesz odpowiedź na następujące pytania:

  • Jak wygląda rynek mediów obecnie?
  • Jak media społecznościowe wpłynęły na zmianę sposobu prowadzenia działań PR?
  • Nowe narzędzia PR
  • Czy istnieje różnica między działaniami PR a marketingiem?
  • Czy content marketing i PR to jedno i to samo?
  • Jakie rozwiązania technologiczne usprawniają pracę specjalisty PR?
  • Jak zmierzyć efekty działań PR?
  • Jakie narzędzia pomagają w mierzeniu efektów działań PR?
  • Jakie są nowe trendy w PR?
  • Czym jest „hackowanie wzrostu”?

Program zajęć:

  • Panorama rynku medialnego
  • Zmiana sposobu uprawiania działań PR
  • Przegląd narzędzi wspierających prowadzenie działań PR
  • Przegląd narzędzi analitycznych do mierzenia efektów działań PR
  • Czy aby na pewno wszystko się zmieniło? Uniwersalne zasady PR.
  • Przyszłość PR

Nauczysz się:

  • Jak obecnie funkcjonują różne typy mediów?
  • Jakie są trendy w oglądalności i słuchalności mediów?
  • Jak zmieniło się prowadzenie działań PR pod wpływem mediów społecznościowych?
  • Jak stworzyć własny zestaw narzędzi PR?
  • Jak działają rozwiązania wspierające pracę PR – biura prasowe, narzędzia do analizy tekstu, narzędzia do zarządzania kampaniami w mediach społecznościowych?
  • Jak obiektywnie sprawdzić czytelność napisanego tekstu?
  • Jakie efekty działań komunikacyjnych możemy mierzyć – dotarcie, zaangażowanie, czy coś jeszcze?
  • Czy w PR można zmierzyć zwrot z inwestycji?
  • Za jakie efekty możemy rozliczyć firmę zewnętrzną?
  • Jak mierzyć budowanie świadomości i wizerunku marki?
  • Jakie rodzaje narzędzi pozwalają na mierzenie skuteczności komunikacji?
  • Na czym polega „hakowanie wzrostu” i do czego może się przydać w PR?

Grupa docelowa:

  • właściciele firm, których dotyczy temat PR
  • pracownicy działów PR
  • specjaliści PR
  • pracownicy agencji PR
  • przedsiębiorcy
  • wszystkie osoby zainteresowane zagadnieniem.

Prowadząca:

dr Anna Miotk – obecnie jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Wcześniej odpowiadała za badania i rozwój produktu oraz wybrane działania marketingowe dla jednej z marek monitoringu mediów. Ma też sześcioletnie doświadczenie w public relations – pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR, realizując projekty dla klientów z sektorów IT, FMCG oraz healthcare. Doktor nauk humanistycznych, tytuł jej rozprawy doktorskiej to „Metody oceny i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane w Polsce”. Wcześniej ukończyła socjologię na Uniwersytecie Gdańskim. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations; jej kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga poświęconego mierzeniu działań komunikacyjnych