

Wielu specjalistów PR, zauważyło, że dotychczasowa formuła uprawiania PR uległa dość istotnym zmianom. Stało się tak pod wpływem dużych przeobrażeń w krajobrazie medialnym, jakie dokonały się w ostatnich latach. Rola tradycyjnych mediów w niektórych obszarach mocno osłabła, choć w innych nadal są one głównym rozgrywającym. Pojawiły się media społecznościowe, pozwalające każdemu użytkownikowi na tworzenie własnych treści. Marki zostały sprowadzone do bycia uczestnikami procesu komunikacji. Czy w takim świecie jest jeszcze miejsce na prowadzenie działań PR i jak powinny one obecnie wyglądać?
Internet ułatwił prowadzenie działań PR, dostarczając tanich i dostępnych rozwiązań technologicznych – np. biur prasowych czy narzędzi do sprawdzenia tekstu. Umożliwił również mierzenie efektów PR w stopniu dużo większym niż do tej pory. W tradycyjnym PR trudno było określić, co zrobił nasz odbiorca po przeczytaniu naszego materiału w tytule prasowym. W internecie, dzięki dostępności rozmaitych narzędzi analitycznych, stało się to o wiele prostsze. Narzędzia te dostępne są dla wszystkich – zarówno dla małych jak i największych firm. Rola analityki w prowadzeniu działań PR z pewnością jeszcze wzrośnie, na co wskazuje trend „hakowania wzrostu” (growth hacking).
Cele
Zajęcia pozwolą Ci zrozumieć kierunek, w jakim podążają zmiany w mediach i jaki ma to wpływ na prowadzenie komunikacji biznesowej przez podmioty różnej wielkości. Pokażą również, jakimi zasadami rządzi się komunikacja biznesowa w dobie mediów społecznościowych i jakie rozwiązania technologiczne ułatwiają jej prowadzenie i mierzenie. Wszystkie narzędzia zostaną przedstawione w obiektywny sposób, prezentujący ich wady i zalety. Na zajęciach zostaną również pokazane przykłady z praktyki firm różnej wielkości.
Biorąc udział w zajęciach znajdziesz odpowiedź na następujące pytania:
- Jak wygląda rynek mediów obecnie?
- Jak media społecznościowe wpłynęły na zmianę sposobu prowadzenia działań PR?
- Nowe narzędzia PR
- Czy istnieje różnica między działaniami PR a marketingiem?
- Czy content marketing i PR to jedno i to samo?
- Jakie rozwiązania technologiczne usprawniają pracę specjalisty PR?
- Jak zmierzyć efekty działań PR?
- Jakie narzędzia pomagają w mierzeniu efektów działań PR?
- Jakie są nowe trendy w PR?
- Czym jest „hackowanie wzrostu”?
Program zajęć:
- Panorama rynku medialnego
- Zmiana sposobu uprawiania działań PR
- Przegląd narzędzi wspierających prowadzenie działań PR
- Przegląd narzędzi analitycznych do mierzenia efektów działań PR
- Czy aby na pewno wszystko się zmieniło? Uniwersalne zasady PR.
- Przyszłość PR
Nauczysz się:
- Jak obecnie funkcjonują różne typy mediów?
- Jakie są trendy w oglądalności i słuchalności mediów?
- Jak zmieniło się prowadzenie działań PR pod wpływem mediów społecznościowych?
- Jak stworzyć własny zestaw narzędzi PR?
- Jak działają rozwiązania wspierające pracę PR – biura prasowe, narzędzia do analizy tekstu, narzędzia do zarządzania kampaniami w mediach społecznościowych?
- Jak obiektywnie sprawdzić czytelność napisanego tekstu?
- Jakie efekty działań komunikacyjnych możemy mierzyć – dotarcie, zaangażowanie, czy coś jeszcze?
- Czy w PR można zmierzyć zwrot z inwestycji?
- Za jakie efekty możemy rozliczyć firmę zewnętrzną?
- Jak mierzyć budowanie świadomości i wizerunku marki?
- Jakie rodzaje narzędzi pozwalają na mierzenie skuteczności komunikacji?
- Na czym polega „hakowanie wzrostu” i do czego może się przydać w PR?
Grupa docelowa:
- właściciele firm, których dotyczy temat PR
- pracownicy działów PR
- specjaliści PR
- pracownicy agencji PR
- przedsiębiorcy
- wszystkie osoby zainteresowane zagadnieniem.
Prowadząca:
dr Anna Miotk – obecnie jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Wcześniej odpowiadała za badania i rozwój produktu oraz wybrane działania marketingowe dla jednej z marek monitoringu mediów. Ma też sześcioletnie doświadczenie w public relations – pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR, realizując projekty dla klientów z sektorów IT, FMCG oraz healthcare. Doktor nauk humanistycznych, tytuł jej rozprawy doktorskiej to „Metody oceny i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane w Polsce”. Wcześniej ukończyła socjologię na Uniwersytecie Gdańskim. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations; jej kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga poświęconego mierzeniu działań komunikacyjnych