Planowanie mediów

Podczas szkolenia poznasz proces planowania kampanii mediowej, dowiesz się na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas
planowania mediów i jak zrobić to najbardziej efektywnie. Nauczysz się czytać media plany oraz poznasz „magiczny”, mediowy język, w którym komunikuje się z Tobą media planner.
Podczas warsztatów przećwiczysz to na realnych przykładach. Zdobyta wiedza i umiejętności przygotują Cię do prowadzenia
aktywnego dialogu z Domem Mediowym i mediami.

PROGRAM SZKOLENIA:

(forma wykładowo-warsztatowa)

1. Wskaźniki mediowe – statystyczne

  • GRP, zasięg i częstotliwość,
  • Efektywna częstotliwość – czynniki wyznaczania,
  • Efektywna częstotliwość – teorie i sposób wyznaczenia,
  • Wskaźniki kosztowe – CPT, CPP, CPERP, Affinity Index,
  • Jak obliczać i interpretować wskaźniki,
  • Wskaźniki charakterystyczne dla różnych mediów – prasa, radio, telewizja, outdoor, internet,
  • Zadanie praktyczne – liczenie statystyk mediowych.

2. Wykorzystanie wskaźników w planowaniu mediów

  • Na czym polega planowanie mediów
  • Telewizja:

> Skąd wiemy, że konsumenci oglądają nasze reklamy (Telemetria)
> Metody ustalania optymalnej intensywności kampanii telewizyjnej
> Jak wyznaczyć budżet kampanii
> Czym różni się zakup cennikowy od zakupu pakietowego? Czym się kierować przy wyborze
> Tajniki najbardziej efektywnego doboru spotów

  • Prasa:

> Skąd wiemy, że nasza grupa celowa zetknie się z naszą reklamą prasową (PBC i ZKDP)
> Jak wygląda proces planowania kampanii prasowych
> Jakie pułapki czyhają na plannera i jak ich uniknąć

  • Radio:

> Badania słuchalności radia
> Jak wygląda proces planowania kampanii radiowych
> Istotne elementy wykorzystywane przy planowaniu tego medium

  • OOH:

> Czym się kierować dobierając nośniki OOH do kampanii (cechy nośników, zasady planowania)
> Zasady tworzenia skutecznej kreacji do kampanii OOH
> Jak zaplanować aktywności w OOH

  • Kino:

> Jak wygląda proces planowania kampanii kinowych
> Jak rozliczyć kampanie kinową

  • Internet:

> Jakie są możliwości planowania internetu (display, reklama kontekstowa, sem, audience targeting…..)
> W jaki sposób rozliczyć kampanie internetowe

3. Jak zmierzyć efektywność kampanii w poszczególnych mediach
4. Podstawowe zasady przetargu na obsługę mediową

Cena szkolenia:

950 zł netto

Cena obejmuje:

1. 8 godzin zajęć.
2. Lunch i przerwy kawowe.
3. Materiały szkoleniowe.
4. Imienne dyplomy potwierdzające udział w szkoleniu.
5. Wsparcie po szkoleniu – możliwość zadawania pytań (mailowo, telefonicznie) trenerowi z zakresu tematu przeprowadzonego szkolenia.

Trener:

Marta Michniewicz /Sernior Account Manager OMD
Posiada 13 letnie doświadczenie w branży mediowej. Od początku swojej kariery pracuje dla OMD. Odpowiada za pełną koordynację pracy zespołu (planning i buying mediów) oraz za przygotowanie pełnej strategii mediowej dla Klienta – począwszy od badań i analiz, a skończywszy na dobraniu najskuteczniejszej strategii i jej realizacji. Zajmowała się planowaniem i zakupem wszystkich mediów, więc wszystkie tajniki planowania są jej znane. Współpracowała z największymi Klientami – PKO BP, Ministerstwem Finansów, Johnson & Johnson, Tetley, Praktiker, Allianz, Sony, Storck, Reebok, H.J. Heinz Polska, Renault, w chwili obecnej Polpharma. Wspólnie z Klientami zdobyła cenione przez branżę nagrody: Effie dla marki Neutrogena, Media Trendy dla marki Nicorette i Johnson’s Baby.
Od 2004 roku jest wykładowcą w ramach OMD School – prowadzi szkolenia mediowe dotyczące planowania mediów oraz tworzenia strategii. Przeprowadziła ponad 60 szkoleń dla Klientów zewnętrznych. Ponadto szkoli każdego ze swoich Klientów dopasowując program jego indywidualnych potrzeb. Jako najbardziej doświadczony pracownik operacyjny w OMD jest odpowiada za szkolenie młodszych pracowników.

Dodatkowe informacje:

kontakt@mkschool.pl
tel. 698 612 090