Planowanie, strategia i projekty w sprzedaży. Zarządzanie sprzedażą

Szkolenia
11.12.2017 - 12.12.2017 Organizator: Akademia KFK Warszawa, ATRIUM Centrum, Al. Jana Pawła II 27
Zapisz się

1. Nowa sprzedaż / sprzedaż odwrócona – dynamiczna zmiana wymagań klientów
• Intro – Sales Ideas: interakcyjna symulacja wprowadzająca do warsztatów
• ROPO/Showroom/Zalando Generation/Off-owcy – zupełnie nowa segmentacja klientów B2B i B2C pod koniec drugiej dekady XXI wieku
• „Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach” i perspektywa zakupowa – nowe podejście do sprzedaży strategicznej
• Sprzedaż ukierunkowana, big data, permission sales – nowe sposoby sprzedaży w dynamicznie zmieniających się warunkach
• Quiz / interaktywny warsztat – nowe media / nowe modele sprzedaży
Aktywne wprowadzenie do warsztatów z zakresu nowej strategii i projektów sprzedażowych, dynamiczny przegląd nowych trendów – ilustrujących narzędziami filmowymi, case-studies oraz interakcyjnymi krótkimi symulacjami/warsztatami.

2. Symulacyjna gra strategiczna STRATEGIC SALES
• podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
• planowanie celów sprzedaży i metod osiągania celów
• określanie strategii sprzedaży portfela produktów
• planowanie i podział budżetu sprzedażowego
• rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów na rynku
• raportowanie wyników i feedback
Symulacja STRATEGIC SALES stanowić będzie kluczową część warsztatów pierwszego dnia. Będzie to niepowtarzalna szansa sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie sprzedaży strategicznej – w podobny sposób jak piloci samolotów ćwiczą swoje umiejętności na symulatorów lotów. Tradycyjnie dla zwycięskiego zespołu przewidziane są nagrody.

3. Podsumowanie i przegląd wyników gry STRATEGIC SALES
• przegląd realizowanych strategii przez poszczególne zespoły
• analiza strategii i planów sprzedaży poszczególnych grup
• ocena sprzedaży portfela produktów
• wskaźniki sprzedażowe w praktyce
Dzięki realizacji planów i strategii sprzedażowych „na żywo”, będziemy mogli prześledzić ich skuteczność i efektywność, analizując cele, strategie i wskaźniki poszczególnych zespołów – wraz z prześledzeniem czynników przyczyniających się do długofalowego sukcesu strategii sprzedaży.

4. Plany i strategie sprzedażowe w praktyce
• ocena rynku i możliwości rynkowych (cross-analysis, gap analysis, new market)
• profesjonalne określanie celów i strategii sprzedaży – wraz z analizą kluczowych ryzyk oraz środków działania (mapowanie w układzie produkt-rynek)
• pozycjonowanie oferty na tle konkurencji, wynajdywanie wyróżników sprzedażowych i USP naszej oferty – z wykorzystaniem profesjonalnego narzędzia
• mapy rynku w strategii CCS – opracowanie planów i działań łączących strategię z praktyczną realizacją (go to market)
Profesjonalne narzędzie do planowania sprzedaży w Excelu, do wykorzystania podczas warsztatów oraz w codziennej pracy; możliwość opracowania planów działań dla wirtualnych zespołów z symulacji rynkowej lub dla potrzeb planowania sprzedaży w swojej firmie w 2018 roku.

5. Profesjonalne zarządzanie projektami sprzedażowymi – PRINCE2, PMI i Agile
• dlaczego warto wykorzystywać sprawdzone metodyki projektowe we wdrażaniu działań sprzedażowych – menedżer sprzedaży: strateg nowej generacji
• PMI – test własnego stylu pracy projektowej oraz zasady współpracy sprzedaży w strukturze macierzowej: jak sprostać wyzwaniom
• PRINCE2 – podstawowe narzędzia: cele projektu i produkty projektowe, strategia komunikacji, strategia zarządzania ryzykiem w sprzedaży, zakresy projektu i harmonogramy, raportowanie i zapisy
• opracowywanie map i planów wdrożeniowych projektów Uczestników szkolenia
• projekty Agile – jak twórczo wykorzystać tą metodę w dynamicznie zmieniających się warunkach prowadzenia sprzedaży
• najważniejsze trendy w sprzedaży strategicznej 2020 i sposoby przygotowania się do nich
Autorskie narzędzia w Excelu do planowania i śledzenia realizacji projektów PRINCE2, testy diagnozujące potencjał i role w projektach sprzedażowych, inspiracje i kluczowe trendy w sprzedaży w różnych sektorach w perspektywie 2020.