PR Produktowy (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu produktem?

Szkolenia
22.08.2016 Organizator: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o. Warszawa, Centrum Konferencyjne B&O NAVIGATOR
Zapisz się

Szkolenie „PR Produktowy (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu Produktem?” ma na celu przekazanie uczestnikom działań PR produktowego, jego roli dla przedsiębiorstwa, korzyści wizerunkowych i sprzedażowych. Omawiane są podstawy psychologiczne i szczegółowo praktykowane narzędzia.

Szkolenie jest bogato ilustrowane studiami przypadków konkretnych działań PR produktowego w Polsce, analizowana jest ich efektywność i skuteczność.

Biorąc udział w szkoleniu „PR Produktowy (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu Produktem?”:

  • Poznasz zasady i dobierzesz skuteczną strategię PR dla Twoich produktów.
  • Poznasz praktyczne metody wykorzystywania narzędzi wewnętrznego i zewnętrznego PR.
  • Poznasz praktyczne zasady efektywnego budowania relacji medialnych.
  • Stworzysz mapę mediów dla Twojej organizacji i dobierzesz właściwe narzędzia komunikacji z mediami.
  • Dowiesz się w jaki sposób raportować efektywność PR produktu.

Program szkolenia:

1. PUBLIC RELATIONS – PODSTAWOWE POJĘCIA

  • Definicje, rola PR w działaniach marketingowych
  • Wizerunek firmy – czym jest, jaki ma wpływ na pozycjonowanie firmy i sprzedaż, podstawowe wskaźniki
  • Etyka w PR
  • Odbiorcy działań PR (wewnętrzni i zewnętrzni)
  • Komunikacja w firmie
  • Miejsce i rola PR w strukturze funkcjonalnej firmy
  • Porównanie działań PR z reklamą (koszty i efektywność (osiągnięte wskaźniki dla DuPont, Bacardi-Martini)
  • Kiedy i jak stosować PR – matryca wielkości budżetu marketingowego, rola przekaźników informacji

2. PLANOWANIE STRATEGII PUBLIC RELATIONS

  • Miejsce i rola PR w działaniach marketingowych firmy
  • Strategia krótkoterminowa i długoterminowa firmy
  • Tworzenie planu bieżących działań PR
  • Określenie budżetu PR
  • Harmonogram podejmowanych działań
  • Pomiar efektywności

3. DZIAŁANIA PR PRODUKTOWEGO W CYKLU ŻYCIA PRODUKTU

  • Strategie w cyklu życia produktu
  • Sezonowość sprzedaży
  • Tworzenie listy zadań dla produktu
  • Mapa sprzymierzeńców wprowadzanego produktu
  • Spełnienie oczekiwań klienta ostatecznego i kanału dystrybucji
  • Wprowadzanie nowego produktu na rynek (analiza i testowanie produktu)
  • Pozycjonowanie produktu i marki, promocja nowego produktu – kanał, konsument, dystrybucja produktów
  • Strategia typu produkt-rynek (macierz Ansoffa)
  • Strategie produktu: penetracja rynku, rozwój produktu, rozwój rynku, dywersyfikacja
  • Selekcja i dobór właściwych usług wspierających, które kształtują zadowolenie klienta i lojalność

4. FORMY DZIAŁAŃ PR WEWNĘTRZNEGO ORAZ NARZĘDZIA KOMUNIKACJI

  • Internet i intranet
  • Broszury firmowe – opracowanie merytoryczne, tworzenie i dystrybucja
  • Programy integracyjne
  • Mailing
  • Tablica ogłoszeń
  • Reklama i jak o niej informować
  • CRM, infolinia, otwarte drzwi, raporty roczne, instrukcje obsługi

5. PR ZEWNĘTRZNY

  • Klienci
  • Sieć dystrybucji
  • Media, giełda, konkurencja
  • Narzędzia PR zewnętrznego (internet, publikacje w mediach (TV, prasa, internet)
  • Konferencje prasowe
  • Sponsoring
  • Product placement
  • Wydarzenia specjalne

6. RELACJE MEDIALNE

  • Czym są relacje medialne i jak je budować? współpraca z prasą, radiem, telewizją, internetem
  • Jak budować dobre relacje z dziennikarzami? mapa mediów (podział mediów; tworzenie baz dziennikarzy; strategie informacyjne dla każdego typu mediów)

7. RÓŻNE RODZAJE TEKSTÓW PRASOWYCH W PR PRODUKTOWYM

  • Informacja o firmie
  • News produktowy, podpis

8. KONFERENCJE PRASOWE, UDZIAŁ W SEMINARIACH, KONFERENCJACH I TARGACH

  • Organizacja i prowadzenie spotkania zewnętrznego
  • Pomiar efektów; jakie działania z po evencie?
  • Klienci ostateczni
  • Spotkania z klientami, udziałowcami

9. SPONSORING I PRODUCT PLACEMENT

10. POMIARY EFEKTYWNOŚCI DZIAŁAŃ PR PRODUKTOWEGO I MONITORING MEDIÓW

11. DZIAŁANIA PR W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH

  • Jak zapobiegać?
  • Działania redukujące wpływ kryzysu
  • Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w kryzysie
  • Zespół antykryzysowy
  • Przykłady sytuacji kryzysowych

Cena:
Od 550zł netto do 760zł netto w zależności od formy zgłoszenia.

Trener:

TOMASZ DYBA

Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z blisko 20 – letnim doświadczeniem w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą (B2B i B2C).

Na początku kariery zawodowej (1994) związany z Thompson Consumer Electronics Poland początkowo na stanowisku Regional Sales Managera, następnie Marketing Managera odpowiedzialnego za strategię marketingową firmy, nadzór i działania ATL / BTL.

W latach 1996 – 2001 Marketing Manager w Samsung Electronics Polska, jeden z autorów globalnej strategii marki Samsung (Samsung Digital). Odpowiedzialny za opracowanie i realizację strategii firmy oraz marketingowej marki i produktów w Polsce. Wprowadził na rynek około 300 nowych produktów w 15 grupach produktowych. Był również odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie strategii sprzedaży, której efektem była restrukturyzacja polskiego oddziału firmy w zakresie: reorganizacji działu handlowego, zmiany logistyki dostaw produktów i warunków finansowania zakupów, zmiany struktury i warunków współpracy z siecią dystrybucji – zmniejszenie rabatów o 18% i wzrost zyskowności sprzedaży o 70% w stosunku do wartości obrotu.

Stworzył pierwszą sieci merchandiserów w Polsce w elektronice użytkowej oraz ok. 1000 autoryzowanych salonów i „Samsung corners”. Tworzył programy lojalnościowe wykorzystujące narzędzia CRM oraz programy wsparcia sprzedaży (incentives).

Zajmował się PR produktów, firmy i marki, współpracował z dziennikarzami i mediami, czego efektem było ponad 3000 opublikowanych artykułów, informacji radiowych, telewizyjnych i internetowych, organizacja 65 konferencji prasowych, 120 spotkań dla dziennikarzy, 134 spotkania dla profesjonalistów i kanału dystrybucji. Nadzorował współpracę z domami medialnymi, agencjami reklamowymi i public relations. W strategii marki wykorzystywał wydarzenia sportowe (Igrzyska Olimpijskie w Sydney, Running Festiwal, Nations Cup, Szabla Wołodyjowskiego, Szabla Kilińskiego, Martini Racing).Zarządzał budżetem marketingowym w wysokości 65 mln złotych.

Od 2001 roku związany z TRUST Communication współpracuje i doradza takim korporacjom, firmom i instytucjom jak: ABB, Action, Bacardi-Martini, Bond Street, BRE Bank, Dom Development, DuPont, Gaspol, Gira, Harvard Business Review, IKS AWF, LekAM, Merten, Okocim, PKO Bank Polski, Rheinzink, Stowarzyszenie KONNEX, Unilever, Urząd m.st. Warszawy, Ytong itd.

Absolwent Politechniki Warszawskiej, studiów podyplomowych i MBA na Uniwersytecie Warszawskim i University of Illinois oraz Institut Francais de Gestion w Warszawie. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR.