

Kiedyś na targach wystarczyło „być”, by odczuć biznesowe korzyści z takiej formy reklamy. Teraz do promocji targowej trzeba się dobrze przygotować, zastanowić, jak wyróżnić się na tle konkurencji, przyciągnąć klienta właśnie do siebie i zainteresować go swoimi produktami i usługami. I mimo powszechnej opinii nie potrzeba do tego wysokich budżetów – jak to zrobić? Na te wszystkie pytania odpowiedzi pojawią się podczas szkolenia.
Szkolenie skierowane jest do:
- właścicieli firm,
- specjalistów i kierowników działów handlowych,
- specjalistów i kierowników działów marketingu,
- osób odpowiedzialnych za przygotowanie firmy do udziału w targach branżowych.
Cena: 729,00 zł netto/osoba
Uwaga: RABAT 20% do końca grudnia
Program:
I. Działania targowe ex-ante i ex-post, czyli o czym trzeba pamiętać
- Jak przygotować się do targów mając duży budżet, na co wydać więcej a na co mniej.
- Targi regionalne, krajowe i międzynarodowe, czyli jaki jest dla nas cel.
- Strategia follow up, czyli w jaki sposób podtrzymywać relację po targach z bazą potencjalnych klientów.
- Jak zmierzyć skuteczność i efektywność w targach, czy w ogóle powinno się tym zajmować.
- Zapiski końcowe, ale nie mniej ważne.. czyli o czym jeszcze warto pamiętać.
- Błędy, które występują podczas przygotowywania się do targów oraz w ich trakcie – jak się przed nimi ustrzec.
II. Skuteczne i nieszablonowe stoiska – jak wyróżnić się spośród kilkunastu firm tej samej branży
- Jak przygotować „mediolańskie” czy „frankfurckie” stoisko przy małym budżecie.
- Które miejsce w planie targowym zarezerwować na stoisko dla swojej firmy, które miejsca są szczególnie uczęszczane przez zwiedzających?
- Sąsiedzi na targach – czy to ma znaczenie, czy zwracać uwagę na potencjalnych sąsiadów, jak ich dobierać?
- Funkcjonalność stoiska – pokażemy układy stoisk, które najbardziej sprzyjają prezentacji produktu/usługi i zachęcają do odwiedzin, powiemy jak odwiedzający targi widzi prezentowane stoiska.
- Ekstrawagancja czy prostota – jak zaprojektować stoisko, aby było nieszablonowe a jednocześnie spójnie z firmą, którą prezentuje.
III. Najważniejszy proces podczas targów – obsługa klienta – przygotowanie personelu stoiska
- Pierwszy kontakt, jak przełamać „pierwsze lody” i zachęcić do pozostania na stoisku, jak się witać i przedstawiać siebie oraz firmę.
- Co należy wiedzieć kliencie targowym, w jaki sposób i jakie informacje od niego pozyskiwać, by skutecznie zareklamować swój produkt, sposoby pozyskiwania informacji o kliencie.
- „Jak cię widzą, tak Cię piszą” czyli jak przez wygląd i mowę ciała zjednać sobie przychylność i zainteresowanie klienta.
- Reguła 20/80, czym jest, jak ją wykorzystywać podczas targów i czy w sprawdza się w przestrzeni targowej.
- Skuteczne negocjacje podczas targów – najważniejsze zasady i metody, które warto wykorzystać, gdy już podczas targów klient negocjuje warunki współpracy, jak stworzyć „dobry grunt” do rozmów.
- Trudne sytuacje i pytania klientów – jak sobie z nimi radzić.
IV. Jak wyróżnić się podczas targów, czyli jak oddziaływać na zmysły potencjalnych klientów
- Jak przygotować odpowiednią prezentację handlową, jakie materiały i technologie warto w niej wykorzystać.
- Jak osiągnąć efekt skali, bez angażowania środków.
- Ile produktów i w jaki sposób zaprezentować, aby zainteresować potencjalnego klienta.
- Które produkty/usługi z naszej oferty wybrać do prezentacji podczas targów.
- Jak powinny wyglądać materiały promocyjne, które skutecznie przyciągną uwagę.
- Czy przysłowiowy „gadżet” w postaci długopisu, smyczy, cukierka skusi do podejścia do naszego stoiska? Jak mądrze wydawać środki na „gadżety”.
Trener
Praktyk, ekspert z zakresu wystawiennictwa krajowego i międzynarodowego. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Konsultant z zakresu marketingu wystawienniczego dla wielu renomowanych firm. Współwłaściciel firmy wystawienniczej Extend Vision sp. z o.o. i portalu www.stoisko.pl Hobby: podróże- Chiny, muzyka rockowa.
Wystąpienia na imprezach: „Wystawiennictwo ze smakiem”, „Tradeshow: targi-konferencje-promocja firmy”, „Expo Media Maraton Show”, „RemaDays”, inne.
Publikacje: „Poradnik wystawcy, czyli 101 wskazówek dla organizatora stoiska targowego i konferencyjnego”. Artykuły poświęcone wystawiennictwu w pismach: Brief, Wiadomości handlowe, Gazeta Targowa.