

Szkolenia Pricing. Polityka cenowa, marketing cen, zarządzanie cenami to bardzo często niedoceniany obszar zarządzania i marketingu. Cena jest przecież równie ważnym obszarem zarządzania marketingowego jak wszystkie pozostałe. A jednak bardzo często jest ustalana intuicyjne i „na wyczucie”, a mało kto wie, że ceną można zarządzać. Zarządzać w sposób świadomy i konsekwentny, realizując zawczasu przygotowaną i przemyślaną strategię.
Zapraszamy na wyjątkowe w skali kraju szkolenie „Pricing. Polityka Cenowa i Marketing Ceny. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami„.
Unikalną wartością tego szkolenia jest moduł specjalny „Wojny Cenowe”. Ta część szkolenia przygotuje Państwa do postępowania w trakcie wojny cenowej.
Cele szkolenia:
Biorąc udział w szkoleniu zostaniesz przygotowany do ustalania cen i prowadzenia polityki cenowej w swojej firmie.
W trakcie zajęć:
- Dowiesz się w jaki sposób polityka cenowa wpływa na funkcjonowanie Twojej firmy.
- Dowiesz się jak wygląda proces decyzyjny przy ustalaniu cen i jakie są metody kształtowania cen.
- Nabędziesz umiejętność kalkulacji cen i doboru strategii cenowych.
- Poznasz proces zarządzania cenami i nauczysz się jak reagować w określonych sytuacjach.
- Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów i pracowników działów marketingu, którzy będą odpowiedzialni za politykę cenową lub już w pewnym stopniu otarli się o zagadnienia związane z kształtowaniem cen.
Szkolenie skierowane jest również do menedżerów i pracowników działów sprzedaży jako istotnego ogniwa w procesie ustalania cen i reprezentowania firm na zewnątrz.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. ZDEFINIOWANIE CENY
- Pojęcie ceny
- Funkcje ceny
- Rodzaje cen
- Cena jako element marketingu mix
2. POLITYKA CENOWA W FIRMIE
- Znaczenie i cele polityki cenowej
- Odpowiedzialność za politykę cenową
- Etapy ustalania polityki cenowej
3. CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA CEN
a. Czynniki wewnętrzne (koszty, strategia marketingowa)
- Metody kształtowania cen w oparciu o koszty (metoda narzutu na koszty, metoda zysku docelowego)
b. Czynniki zewnętrzne (klient, konkurencja, rynek i jego ograniczenia)
- Postrzeganie wartości produktu przez klienta
- Wrażliwość cenowa
- Elastyczność cenowa popytu
4. METODY USTALANIA CEN I STRATEGIE CENOWE W OPARCIU O KONKURENCJĘ
- Metoda naśladownictwa
- Strategia dostosowawcza
- Strategia niskich cen
- Strategia rabunkowa
- Wspólne kształtowanie cen
5. METODY USTALANIA CEN I STRATEGIE CENOWE W OPARCIU O KLIENTA
- Metoda wartości postrzeganej przez klienta
- Metoda ustalania cen według wartości
- Strategia „zbierania śmietanki”
- Strategia cen penetracyjnych
- Strategia cen pakietowych
- Strategia cen linii produktów
- Strategia „cena produktu uzupełniającego”
- Strategie cenowo – jakościowe
6. ZARZĄDZANIE CENAMI
a. Zmiany cen
- Podwyżka i obniżka cen
- Okoliczności inicjowania zmian
- Możliwe strategie w ramach zmiany cen
- Reakcje rynku na zmiany cen
b. Reakcja na zmiany cen konkurencji
c. Działania podejmowane w ramach tzw. dostosowywania cen
- Rabaty
- Premie
- Ceny promocyjne
7. WOJNY CENOWE (MODUŁ SPECJALNY)
- Czym jest wojna cenowa
- Sposoby postępowania podczas wojny cenowej
- Skutki wojen cenowych
8. CZYNNIKI PSYCHOLOGICZNE W KSZTAŁTOWANIU CEN
a. Co cena mówi klientowi
- „ceny od”
- „ceny przynęty”
- komunikowanie rabatów
- kiedy drogie wydaje się tańsze niż jeszcze droższe
b. Psychologiczne znaczenie cyfr – m.in. stosowanie cen typu 199 zł zamiast 200zł
9. BADANIA I MONITORING CEN
TRENER:
Izabela Bohdan – Talmont
Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.
Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.
Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).
Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.
Cena:
Od 1980zł netto do 1000zł netto w zależności od formy zgłoszenia.