Pricing. Polityka cenowa i marketing ceny. Praktyczne metody zarządzania cenami

Szkolenia
23.05.2016 - 24.05.2016 Organizator: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Warszawa, Centrum Konferencyjne B&O NAVIGATOR
Zapisz się

Szkolenia Pricing. Polityka cenowa, marketing cen, zarządzanie cenami to bardzo często niedoceniany obszar zarządzania i marketingu. Cena jest przecież równie ważnym obszarem zarządzania marketingowego jak wszystkie pozostałe. A jednak bardzo często jest ustalana intuicyjne i „na wyczucie”, a mało kto wie, że ceną można zarządzać. Zarządzać w sposób świadomy i konsekwentny, realizując zawczasu przygotowaną i przemyślaną strategię.

Zapraszamy na wyjątkowe w skali kraju szkolenie „Pricing. Polityka Cenowa i Marketing Ceny. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami„.

Unikalną wartością tego szkolenia jest moduł specjalny „Wojny Cenowe”. Ta część szkolenia przygotuje Państwa do postępowania w trakcie wojny cenowej.

Cele szkolenia:

Biorąc udział w szkoleniu zostaniesz przygotowany do ustalania cen i prowadzenia polityki cenowej w swojej firmie.
W trakcie zajęć:

  • Dowiesz się w jaki sposób polityka cenowa wpływa na funkcjonowanie Twojej firmy.
  • Dowiesz się jak wygląda proces decyzyjny przy ustalaniu cen i jakie są metody kształtowania cen.
  • Nabędziesz umiejętność kalkulacji cen i doboru strategii cenowych.
  • Poznasz proces zarządzania cenami i nauczysz się jak reagować w określonych sytuacjach.
  • Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów i pracowników działów marketingu, którzy będą odpowiedzialni za politykę cenową lub już w pewnym stopniu otarli się o zagadnienia związane z kształtowaniem cen.

Szkolenie skierowane jest również do menedżerów i pracowników działów sprzedaży jako istotnego ogniwa w procesie ustalania cen i reprezentowania firm na zewnątrz.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. ZDEFINIOWANIE CENY

  • Pojęcie ceny
  • Funkcje ceny
  • Rodzaje cen
  • Cena jako element marketingu mix

2. POLITYKA CENOWA W FIRMIE

  • Znaczenie i cele polityki cenowej
  • Odpowiedzialność za politykę cenową
  • Etapy ustalania polityki cenowej

3. CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA CEN

a. Czynniki wewnętrzne (koszty, strategia marketingowa)

  • Metody kształtowania cen w oparciu o koszty (metoda narzutu na koszty, metoda zysku docelowego)

b. Czynniki zewnętrzne (klient, konkurencja, rynek i jego ograniczenia)

  • Postrzeganie wartości produktu przez klienta
  • Wrażliwość cenowa
  • Elastyczność cenowa popytu

4. METODY USTALANIA CEN I STRATEGIE CENOWE W OPARCIU O KONKURENCJĘ

  • Metoda naśladownictwa
  • Strategia dostosowawcza
  • Strategia niskich cen
  • Strategia rabunkowa
  • Wspólne kształtowanie cen

5. METODY USTALANIA CEN I STRATEGIE CENOWE W OPARCIU O KLIENTA

  • Metoda wartości postrzeganej przez klienta
  • Metoda ustalania cen według wartości
  • Strategia „zbierania śmietanki”
  • Strategia cen penetracyjnych
  • Strategia cen pakietowych
  • Strategia cen linii produktów
  • Strategia „cena produktu uzupełniającego”
  • Strategie cenowo – jakościowe

6. ZARZĄDZANIE CENAMI

a. Zmiany cen

  • Podwyżka i obniżka cen
  • Okoliczności inicjowania zmian
  • Możliwe strategie w ramach zmiany cen
  • Reakcje rynku na zmiany cen

b. Reakcja na zmiany cen konkurencji

c. Działania podejmowane w ramach tzw. dostosowywania cen

  • Rabaty
  • Premie
  • Ceny promocyjne

7. WOJNY CENOWE (MODUŁ SPECJALNY)

  • Czym jest wojna cenowa
  • Sposoby postępowania podczas wojny cenowej
  • Skutki wojen cenowych

8. CZYNNIKI PSYCHOLOGICZNE W KSZTAŁTOWANIU CEN

a. Co cena mówi klientowi

  • „ceny od”
  • „ceny przynęty”
  • komunikowanie rabatów
  • kiedy drogie wydaje się tańsze niż jeszcze droższe

b. Psychologiczne znaczenie cyfr – m.in. stosowanie cen typu 199 zł zamiast 200zł

9. BADANIA I MONITORING CEN

TRENER:

Izabela Bohdan – Talmont

Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.

Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.

Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.

Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).

Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.

W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.

Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Cena:

Od 1980zł netto do 1000zł netto w zależności od formy zgłoszenia.