PRICING. POLITYKA CENOWA i MARKETING CENY. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami

Szkolenia
14.09.2017 - 15.09.2017 Organizator: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Warszawa, Centrum Żoliborz, plac Inwalidów 10
Zapisz się

Polityka cenowa, marketing cen, zarządzanie cenami to bardzo często niedoceniany obszar zarządzania i marketingu. Cena jest przecież równie ważnym obszarem zarządzania marketingowego jak wszystkie pozostałe. A jednak bardzo często jest ustalana intuicyjne i „na wyczucie”, a mało kto wie, że ceną można zarządzać. Zarządzać w sposób świadomy i konsekwentny, realizując zawczasu przygotowaną i przemyślaną strategię.

Zapraszamy na wyjątkowe w skali kraju szkolenie „Pricing. Polityka Cenowa i Marketing Ceny. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami”.

Unikalną wartością tego szkolenia jest moduł specjalny „Wojny Cenowe”. Ta część szkolenia przygotuje Państwa do postępowania w trakcie wojny cenowej.

Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów i pracowników działów marketingu, którzy będą odpowiedzialni za politykę cenową lub już w pewnym stopniu otarli się o zagadnienia związane z kształtowaniem cen.

PROGRAM:

1. ZDEFINIOWANIE CENY

Pojęcie ceny
Funkcje ceny
Rodzaje cen
Cena jako element marketingu mix

2. POLITYKA CENOWA W FIRMIE

Znaczenie i cele polityki cenowej
Odpowiedzialność za politykę cenową
Etapy ustalania polityki cenowej

3. CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA CEN
3.1 Czynniki wewnętrzne (koszty, strategia marketingowa)

Metody kształtowania cen w oparciu o koszty (metoda narzutu na koszty, metoda zysku docelowego)

3.2 Czynniki zewnętrzne (klient, konkurencja, rynek i jego ograniczenia)

Postrzeganie wartości produktu przez klienta
Wrażliwość cenowa
Elastyczność cenowa popytu

4. METODY USTALANIA CEN I STRATEGIE CENOWE W OPARCIU O KONKURENCJĘ

Metoda naśladownictwa
Strategia dostosowawcza
Strategia niskich cen
Strategia rabunkowa
Wspólne kształtowanie cen

5. METODY USTALANIA CEN I STRATEGIE CENOWE W OPARCIU O KLIENTA

Metoda wartości postrzeganej przez klienta
Metoda ustalania cen według wartości
Strategia „zbierania śmietanki”
Strategia cen penetracyjnych
Strategia cen pakietowych
Strategia cen linii produktów
Strategia „cena produktu uzupełniającego”
Strategie cenowo – jakościowe

6. ZARZĄDZANIE CENAMI
6.1 Zmiany cen

Podwyżka i obniżka cen
Okoliczności inicjowania zmian
Możliwe strategie w ramach zmiany cen
Reakcje rynku na zmiany cen

6.2 Reakcja na zmiany cen konkurencji
6.3 Działania podejmowane w ramach tzw. dostosowywania cen

Rabaty
Premie
Ceny promocyjne

7. WOJNY CENOWE (MODUŁ SPECJALNY)

Czym jest wojna cenowa
Sposoby postępowania podczas wojny cenowej
Skutki wojen cenowych

8. CZYNNIKI PSYCHOLOGICZNE W KSZTAŁTOWANIU CEN
8.1 Co cena mówi klientowi

„ceny od”
„ceny przynęty”
komunikowanie rabatów
kiedy drogie wydaje się tańsze niż jeszcze droższe

8.2 Psychologiczne znaczenie cyfr – m.in. stosowanie cen typu 199 zł zamiast 200zł
9. BADANIA I MONITORING CEN

Cena:
Od 1000zł netto do 1.980zł netto w zależności od formy zgłoszenia.

Trener:
Izabela Bohdan-Talmont

Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.

Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.

Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.

Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).

Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.

W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.

Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Główne kompetencje trenerskie:
– branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie); – pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe); – benchmarking; – badania (ilościowe, jakościowe); – trade marketing; – strategie marketingowe.