

Polityka cenowa, marketing cen, zarządzanie cenami to bardzo często niedoceniany obszar zarządzania i marketingu. Cena jest przecież równie ważnym obszarem zarządzania marketingowego jak wszystkie pozostałe. A jednak bardzo często jest ustalana intuicyjne i „na wyczucie”, a mało kto wie, że ceną można zarządzać. Zarządzać w sposób świadomy i konsekwentny, realizując zawczasu przygotowaną i przemyślaną strategię.
Zapraszamy na wyjątkowe w skali kraju szkolenie „Pricing. Polityka Cenowa i Marketing Ceny. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami”.
Unikalną wartością tego szkolenia jest moduł specjalny „Wojny Cenowe”. Ta część szkolenia przygotuje Państwa do postępowania w trakcie wojny cenowej.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów i pracowników działów marketingu, którzy będą odpowiedzialni za politykę cenową lub już w pewnym stopniu otarli się o zagadnienia związane z kształtowaniem cen.
PROGRAM:
1. ZDEFINIOWANIE CENY
Pojęcie ceny
Funkcje ceny
Rodzaje cen
Cena jako element marketingu mix
2. POLITYKA CENOWA W FIRMIE
Znaczenie i cele polityki cenowej
Odpowiedzialność za politykę cenową
Etapy ustalania polityki cenowej
3. CZYNNIKI KSZTAŁTOWANIA CEN
3.1 Czynniki wewnętrzne (koszty, strategia marketingowa)
Metody kształtowania cen w oparciu o koszty (metoda narzutu na koszty, metoda zysku docelowego)
3.2 Czynniki zewnętrzne (klient, konkurencja, rynek i jego ograniczenia)
Postrzeganie wartości produktu przez klienta
Wrażliwość cenowa
Elastyczność cenowa popytu
4. METODY USTALANIA CEN I STRATEGIE CENOWE W OPARCIU O KONKURENCJĘ
Metoda naśladownictwa
Strategia dostosowawcza
Strategia niskich cen
Strategia rabunkowa
Wspólne kształtowanie cen
5. METODY USTALANIA CEN I STRATEGIE CENOWE W OPARCIU O KLIENTA
Metoda wartości postrzeganej przez klienta
Metoda ustalania cen według wartości
Strategia „zbierania śmietanki”
Strategia cen penetracyjnych
Strategia cen pakietowych
Strategia cen linii produktów
Strategia „cena produktu uzupełniającego”
Strategie cenowo – jakościowe
6. ZARZĄDZANIE CENAMI
6.1 Zmiany cen
Podwyżka i obniżka cen
Okoliczności inicjowania zmian
Możliwe strategie w ramach zmiany cen
Reakcje rynku na zmiany cen
6.2 Reakcja na zmiany cen konkurencji
6.3 Działania podejmowane w ramach tzw. dostosowywania cen
Rabaty
Premie
Ceny promocyjne
7. WOJNY CENOWE (MODUŁ SPECJALNY)
Czym jest wojna cenowa
Sposoby postępowania podczas wojny cenowej
Skutki wojen cenowych
8. CZYNNIKI PSYCHOLOGICZNE W KSZTAŁTOWANIU CEN
8.1 Co cena mówi klientowi
„ceny od”
„ceny przynęty”
komunikowanie rabatów
kiedy drogie wydaje się tańsze niż jeszcze droższe
8.2 Psychologiczne znaczenie cyfr – m.in. stosowanie cen typu 199 zł zamiast 200zł
9. BADANIA I MONITORING CEN
Cena:
Od 1000zł netto do 1.980zł netto w zależności od formy zgłoszenia.
Trener:
Izabela Bohdan-Talmont
Trener – Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu.
Karierę zawodową rozpoczynała w Kamis – Przyprawy S.A. początkowo jako analityk sprzedaży, aby w 2003 roku objąć stanowisko Koordynatora Marketingu na Rynkach Zagranicznych. Odpowiadała m.in. za: wprowadzanie nowych produktów na rynki Europy Wschodniej i rynek amerykański, przygotowanie wsparcia marketingowego dla partnerów zagranicznych, analizę działań konkurencji oraz współpracę z zagranicznymi agencjami reklamowymi, ocenę akcji promocyjnych.
Od 2005 roku była odpowiedzialna za marki własne (private labels) w Kamis – Przyprawy S.A. współuczestniczyła w tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwoju działu odpowiedzialnego za marki własne i eksport.
Wynikiem tych prac było wprowadzenie przypraw i musztard pod marką własną do sieci: Jeronimo Martins (Biedronka), Carrefour, Plus Discount, Tesco, Kaufland, Lidl na rynku polskim oraz na rynkach zagranicznych (m.in. Węgry, Czechy, Słowacja) dla takich klientów jak Tesco, Lidl, Kaufland. Ściśle współpracowała z poszczególnymi działami firmy na każdym etapie przygotowania produktu pod markę własną (jakość, produkcja, B&R, zakupy, logistyka).
Od połowy 2006 roku związana z Eveline Cosmetics gdzie odpowiadała za opracowanie i wdrażanie kampanii promujących markę na rynkach eksportowych oraz współpracę z mediami zagranicznymi w zakresie reklam i PR, kontrolę budżetów marketingowych i promocyjnych.
W latach 2007 – 2008 w 3M Poland odpowiadała za zarządzanie markami Consumer Health Care (marki Viscoplast, Nexcare, Kinder Test) w kanale tradycyjnym, nowoczesnym i farmaceutycznym. Była odpowiedzialna za wprowadzanie nowych produktów, współpracę ze strukturami międzynarodowymi w ramach korporacji, koordynację działań PR dla marek, działania trade marketingowe, opracowanie i wdrażanie kampanii promocyjnych, zarządzanie marżą na produktach, zarządzanie kanałami dystrybucji, współpracę z agencjami badającymi rynek (AC Nielsen), reklamowymi i domami mediowymi. Zrealizowała również projekt marki własnej dla sieci Biedronka.
Od 2009 roku Brand Manager marki Canpol babies w Canpol Communication. Zarządza marką Canpol babies we wszystkich kanałach dystrybucji, przygotowuje analizy strategiczne i wytycza kierunki rozwoju dla marki, projektuje oraz prowadzi akcje promocyjne skierowane do konsumentów i środowiska medycznego. Współpracuje z agencjami badawczymi w zakresie badań jakościowych i ilościowych w ramach projektu repozycjonowania marki.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego.
Główne kompetencje trenerskie:
– branding (zarządzanie marką, marki własne, rebranding, repozycjonowanie); – pricing (marketing ceny, polityka cenowa, polityka rabatowa, wojny cenowe); – benchmarking; – badania (ilościowe, jakościowe); – trade marketing; – strategie marketingowe.