

Delegowanie zadań to skuteczny sposób, aby zwiększyć efektywność swojego zespołu. Dobranie obowiązków do typu osobowości pracownika, odpowiednie komunikowanie oczekiwań, a także skuteczne egzekwowanie wykonania zadań i dyscyplinowanie podwładnych to wyzwania, które napotyka w swojej pracy każdy menedżer. Szkolenie wyposaży menedżerów w narzędzia niezbędne do delegowania i egzekwowania zadań.
Szkolenie skierowane jest do:
- menedżerów,
- kierowników,
- liderów projektów,
- a także do wszystkich, którzy chcą efektywnie wykorzystywać zasady delegowania zadań.
Cena: 729,00 zł netto/osoba
Uwaga: RABAT 20% do 31.12.2013
Program szkolenia:
1. Jak wyznaczać i określać cele dla podwładnych, aby były dla nich jasne, konkretne i zrozumiałe?
- Techniki formułowania celów. Pokażemy, jak formułować zadania w zależności od stanowiska? Jak formułować zadania dla pracowników wyższego szczebla, a jak – dla pracowników liniowych?
- Opracowywanie celów w modelu SMART.
- Jak skutecznie nakreślać pracownikowi hierarchię zadań? Modele planowania hierarchii zadań oraz przykłady ich praktycznego zastosowania.
2. Korzyści i potencjalne problemy wynikające z delegowania zadań
- W jaki sposób rozwijać samodzielność pracowników, skutecznie delegując zadania?
- Praktyczne metody przejmowania odpowiedzialności pracowników za działania na rzecz firmy.
- Jak delegowanie zadań może wesprzeć efektywne wykorzystanie czasu?
- Jak rozpoznać i przezwyciężyć opór podwładnych przed podejmowaniem decyzji?
- Komu powierzać odpowiedzialność za podejmowanie decyzji w zespołach projektowych?
- Jak pokonać własne bariery przed delegowaniem zadań? (brak zaufania do zespołu, perfekcjonizm, etc.)
- Jak zabezpieczać się przed skutkami nieefektywnie wykonanego przez pracowników zadania?
- Jak delegować zadania i nie stracić dominującej pozycji w zespole, a wręcz przeciwnie – budować jeszcze większy autorytet?
- Wyznaczanie zadań w zespołach z silnym liderem nieformalnym – jak wykorzystać lidera do wsparcia w procesie delegowania i kontroli, a jednocześnie zadbać o budowanie własnego autorytetu?
3. Skuteczne delegowanie zadań a wzrost synergii i skuteczności
- Jak wesprzeć proces wykonania zadań wymagających decyzyjności menedżera, dzieląc je na pod zadania i zlecając je podwładnym?
- 6 zakresów delegowania uprawnień. Pokażemy na przykładach, jak dostosować zakres do aktualnej sytuacji w firmie.
- Jak wyposażyć pracownika w wiedzę nt. celów i kryteriów wykonania zadania w sytuacjach, gdy zadanie jest bardzo złożone lub wykracza poza kompetencje pracownika?
- 5 kroków niezbędnych w delegowaniu zadań, aby menedżer mógł spać spokojnie;
- Delegowanie zadań rutynowych i zadań specjalnych – jak przedstawić dane zadania pracownikowi, aby procedura wykonania była zrozumiała?
- Jak delegować zadania w zespołach silnie zhierarchizowanych, o sztywnej strukturze władzy, a jak – w zespołach wysokorozwiniętych, w których panują relacje partnerskie? Na przykładach pokażemy metody dostosowane do rodzaju organizacji.
4. W jaki sposób skutecznie dopasować zadania do pracownika, aby osiągnąć maksymalną korzyść dla firmy?
- Delegowanie zadań dopasowane do ról grupowych pracowników.
- Jak w praktyce dostosować zlecane zadania do kompetencji pracownika?
- Korzyści płynące ze stawiania pracownikom wyzwań na górnej granicy ich możliwości.
- Krzywa wydajności – jak dostosować powierzane zadania do poziomu energii w zespole? Kiedy „dokręcać śrubę”, a kiedy odpuścić?
5. Egzekwowanie wykonania zadań i system kontroli pracowników.
- Sposoby monitorowania postępów pracownika w realizacji zadania.
- Wyznaczanie precyzyjnych kryteriów oceny wykonywania zadań i zasad ich wykonania przez pracowników.
- Korzyści płynące ze stosowania różnych systemów raportowania.
- Konstruktywna informacja zwrotna. Na przykładach pokażemy jak skutecznie stosować ją wobec podwładnych?
- Model partnerski a model hierarchiczny – jakie metody kontroli stosować w zespołach o partnerskich relacjach?
- Wykorzystanie wpływu lidera nieformalnego do kontroli zespołu podczas realizowania projektu.
- Reguły prowadzenia spotkania egzekwującego wykonanie zadania od pracownika. Symulacja.
- Jakie sankcje stosować wobec pracownika nie wywiązującego się ze swoich obowiązków?
- Umiejętne przeprowadzenie rozmowy dyscyplinującej.
- Jak umiejętnie dokumentować niewywiązywanie się pracownika z obowiązków?
- W jaki sposób radzić sobie w sytuacjach, gdy pracownik, oprócz nierealizowania zadań: podważa autorytet menedżera, kpi z przełożonego, zrzuca winę na innych?