Skuteczne delegowanie i egzekwowanie zadań – szkolenie dla kadry menedżerskiej

Szkolenia
21.01.2014 Organizator: Skill Group Warszawa, Golden Floor Plaza, Al. Jerozolimskie 123a
Zapisz się

Delegowanie zadań to skuteczny sposób, aby zwiększyć efektywność swojego zespołu. Dobranie obowiązków do typu osobowości pracownika, odpowiednie komunikowanie oczekiwań, a także skuteczne egzekwowanie wykonania zadań i dyscyplinowanie podwładnych to wyzwania, które napotyka w swojej pracy każdy menedżer. Szkolenie wyposaży menedżerów w narzędzia niezbędne do delegowania i egzekwowania zadań.

Szkolenie skierowane jest do:

  • menedżerów,
  • kierowników,
  • liderów projektów,
  • a także do wszystkich, którzy chcą efektywnie wykorzystywać zasady delegowania zadań.

Cena: 729,00 zł netto/osoba

Uwaga: RABAT 20% do 31.12.2013

Program szkolenia:

1. Jak wyznaczać i określać cele dla podwładnych, aby były dla nich jasne, konkretne i zrozumiałe?

  • Techniki formułowania celów. Pokażemy, jak formułować zadania w zależności od stanowiska? Jak formułować zadania dla pracowników wyższego szczebla, a jak – dla pracowników liniowych?
  • Opracowywanie celów w modelu SMART.
  • Jak skutecznie nakreślać pracownikowi hierarchię zadań? Modele planowania hierarchii zadań oraz przykłady ich praktycznego zastosowania.

2. Korzyści i potencjalne problemy wynikające z delegowania zadań

  • W jaki sposób rozwijać samodzielność pracowników, skutecznie delegując zadania?
  • Praktyczne metody przejmowania odpowiedzialności pracowników za działania na rzecz firmy.
  • Jak delegowanie zadań może wesprzeć efektywne wykorzystanie czasu?
  • Jak rozpoznać i przezwyciężyć opór podwładnych przed podejmowaniem decyzji?
  • Komu powierzać odpowiedzialność za podejmowanie decyzji w zespołach projektowych?
  • Jak pokonać własne bariery przed delegowaniem zadań? (brak zaufania do zespołu, perfekcjonizm, etc.)
  • Jak zabezpieczać się przed skutkami nieefektywnie wykonanego przez pracowników zadania?
  • Jak delegować zadania i nie stracić dominującej pozycji w zespole, a wręcz przeciwnie – budować jeszcze większy autorytet?
  • Wyznaczanie zadań w zespołach z silnym liderem nieformalnym – jak wykorzystać lidera do wsparcia w procesie delegowania i kontroli, a jednocześnie zadbać o budowanie własnego autorytetu?

3. Skuteczne delegowanie zadań a wzrost synergii i skuteczności

  • Jak wesprzeć proces wykonania zadań wymagających decyzyjności menedżera, dzieląc je na pod zadania i zlecając je podwładnym?
  • 6 zakresów delegowania uprawnień. Pokażemy na przykładach, jak dostosować zakres do aktualnej sytuacji w firmie.
  • Jak wyposażyć pracownika w wiedzę nt. celów i kryteriów wykonania zadania w sytuacjach, gdy zadanie jest bardzo złożone lub wykracza poza kompetencje pracownika?
  • 5 kroków niezbędnych w delegowaniu zadań, aby menedżer mógł spać spokojnie;
  • Delegowanie zadań rutynowych i zadań specjalnych – jak przedstawić dane zadania pracownikowi, aby procedura wykonania była zrozumiała?
  • Jak delegować zadania w zespołach silnie zhierarchizowanych, o sztywnej strukturze władzy, a jak – w zespołach wysokorozwiniętych, w których panują relacje partnerskie? Na przykładach pokażemy metody dostosowane do rodzaju organizacji.

4. W jaki sposób skutecznie dopasować zadania do pracownika, aby osiągnąć maksymalną korzyść dla firmy?

  • Delegowanie zadań dopasowane do ról grupowych pracowników.
  • Jak w praktyce dostosować zlecane zadania do kompetencji pracownika?
  • Korzyści płynące ze stawiania pracownikom wyzwań na górnej granicy ich możliwości.
  • Krzywa wydajności – jak dostosować powierzane zadania do poziomu energii w zespole? Kiedy „dokręcać śrubę”, a kiedy odpuścić?

5. Egzekwowanie wykonania zadań i system kontroli pracowników.

  • Sposoby monitorowania postępów pracownika w realizacji zadania.
  • Wyznaczanie precyzyjnych kryteriów oceny wykonywania zadań i zasad ich wykonania przez pracowników.
  • Korzyści płynące ze stosowania różnych systemów raportowania.
  • Konstruktywna informacja zwrotna. Na przykładach pokażemy jak skutecznie stosować ją wobec podwładnych?
  • Model partnerski a model hierarchiczny – jakie metody kontroli stosować w zespołach o partnerskich relacjach?
  • Wykorzystanie wpływu lidera nieformalnego do kontroli zespołu podczas realizowania projektu.
  • Reguły prowadzenia spotkania egzekwującego wykonanie zadania od pracownika. Symulacja.
  • Jakie sankcje stosować wobec pracownika nie wywiązującego się ze swoich obowiązków?
  • Umiejętne przeprowadzenie rozmowy dyscyplinującej.
  • Jak umiejętnie dokumentować niewywiązywanie się pracownika z obowiązków?
  • W jaki sposób radzić sobie w sytuacjach, gdy pracownik, oprócz nierealizowania zadań: podważa autorytet menedżera, kpi z przełożonego, zrzuca winę na innych?