Skuteczny przedstawiciel handlowy

Szkolenia
03.11.2016 - 04.11.2016 Organizator: AVENHANSEN® Sp. z o.o. Wrocław, Hotel*** w centrum
Zapisz się

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności i postaw u doświadczonych handlowców, którzy zamierzają osiągnąć profesjonalizm w sprzedaży. Szkolenie koncentruje się na zaawansowanych technikach oraz sytuacjach trudnych w sprzedaży, wymagających ponadprzeciętnych umiejętności.

Podczas szkolenia uczestnicy będą mogli poznać wartości, jakie przyświecają systemowi ocen okresowy, jak również zagrożenia wynikające z błędów systemu.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • Dyskusje moderowane
  • Wykład trenerski
  • Ćwiczenia grupowe
  • Ćwiczenia indywidualne w tym konstruowanie arkusza oceny dla własnej organizacji
  • Swobodne wypowiedzi na forum
  • Gry strategiczne

Program szkolenia:

1. Krótkie przypomnienie podstawowych technik sprzedaży:

  • etapy wizyty handlowej
  • nawiązanie relacji z klientem
  • odkrycie potrzeb
  • operowanie korzyściami
  • zamknięcie sprzedaży

2. „Marka” handlowca:

  • jak być najlepszym handlowcem ?
  • sposoby na wyróżnienie się
  • techniki autoprezentacji
  • czynniki sukcesu w sprzedaży

3. Moja „osobowość” handlowa:

  • autoanaliza własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju
  • opracowanie kierunków rozwoju

4. Komunikacja w sprzedaży:

  • wykorzystanie mowy ciała
  • użyteczne słownictwo – pozytywna komunikacja
  • co mówić, czego nie mówić ?
  • kierowanie rozmową

5. Sztuka perswazji:

  • dlaczego ludzie kupują ?
  • style wywierania wpływu
  • skuteczna prezentacja handlowa
  • obrona przed brudnymi chwytami

6. Pokonywanie obiekcji:

  • dlaczego klienci mówią „nie” ?
  • typologia obiekcji
  • dobór techniki do obiekcji
  • techniki pokonywania obiekcji

7. Współpraca z trudnymi klientami:

  • typologia klientów
  • sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami
  •  postępowanie w sytuacjach trudnych

8. Elementy zarządzania czasem i terytorium sprzedaży:

  • zasady zarządzania czasem
  • reguły planowania pracy
  • istota obszaru sprzedaży
  • analiza i segmentacja klientów
  • planowanie tras

Szkolenie prowadzi:

Robert Staszkiewicz

Trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w sprzedaży, zakupach i szkoleniach. Doświadczenie sprzedażowe zdobywał w amerykańskiej firmie dystrybucyjnej McLAne Polska, gdzie pracował jako Handlowie, Regionalny Menadżer Sprzedaż, Trener i Menadżer ds. Rozwoju Sieci Handlowej IGA. Przez dwa lata, na stanowisku Dyrektor ds. Handlu I Marketingu odpowiadał za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Euro Sklep.

Od roku 2003 doradza i szkoli w firmach produkcyjnych i handlowych, zarówno w sieciach handlowych jak również dystrybutorów. Jego klientami są firmy branży FMCG, ale również z branży farmaceutycznej, medycznej, zoologicznej – rynek profesjonalny i branży oświetleniowej. Prowadzi szkolenia dla działów handlowych, działów zakupów i działów marketingu w firmach produkcyjnych, dystrybucyjnych i w sieciach handlowych.

Specjalizuje się w szkoleniach za zakresu technik sprzedaży i negocjacji. Prowadzi zarówno szkolenia teoretyczne, jak również treining on the job, gdzie podczas bezpośredniej pracy w terenie, lub na swoim stanowisku pracy, uczestnicy szkoleń teoretycznych przekonują się, że tematy poruszane na sali to nie tylko teoria, ale praktyczne rozwiązania, które mają realne przełożenie na wielkość sprzedaży i wzrost efektywności.

Dla sieci detalicznych przygotował i wdraża specjalistyczny panel z zakresu zarządzania marżą. Dzięki wiedzy wyniesionej z sali wykładowej, a później treningom podczas pracy uczestnicy szkoleń mogą dowiedzieć się jak podnieść efektywność handlową swoich placówek detalicznych poprzez wzrost marży bez utraty atrakcyjności wizerunku sieci.

Pasje zawodowe

Specjalizuję się między innym w sprzedaży, negocjacjach handlowych zarówno sprzedażowych jak i zakupowych, zarządzanie wskaźnikami ekonomicznymi w handlu, zarządzanie marżą oraz projektowaniem i wdrażaniem programów lojalnościowych. Drugą dziadziną jaka znajduje się w obszarze moich zainteresowań szkoleniowych i doradczych to Zarządzanie Handlowcami, czyli motywowanie, delegowanie i rozliczanie zadań i trening podczas pracy. Wszystkie działania mają w efekcie skutkować jednym – podnieść efektywność wszelkich działań handlowych – zwiększyć obrót, podnieść marżę i obniżyć koszty.

Efektywność szkoleń

Jestem w zasadzie praktykiem, jak przedstawiłem wcześniej, ale moje przygotowanie na Wydziale Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim daje mi możliwość poszukiwać najefektywniejszych metod szkoleniowych. Mam tutaj na myśli to, że bardzo często z uczestnikami szkoleń teoretycznych w drugim etapie szkolenia przechodzimy do treningu podczas pracy, gdzie mamy możliwość w praktyce wykorzystać wiedzę przekazaną podczas szkolenia teoretycznego.

Edukacja i doświadczenie

• Studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim na Wydziale Nauk Społecznych,
• Praca w Bielskiej Wyższej Szkole im. J. Tyszkiewicza,
• McLane Polska – ogólnopolski dytrybutor FMCG,
• Euro Sklep S.A. Grupa Emperia S.A., następnie Grupa Eurocash S.A.,
• Firma doradcza Bujnowicz Konsorcjum,
• Wiedza i umiejętności zdobywane na licznych szkoleniach w kraju i za granicą

Jestem autorem publikacji z zakresu marketingu, m.in. „Dystrybutor i sklepy wygrywają” („Marketing w praktyce” nr 3/2002) – artykuł, w którym przekonuje, że programy lojalnościowe to narzędzia, na które stać dzisiaj nie tylko potężne koncerny.

Cena szkolenia:
1480 zł cena netto
________________________________________
• Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
• Rabat za cztery osoby: piąta osoba gratis!
• Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od całości
• Oferujemy również System bezstresowych rat.