

Celem szkolenia jest rozwój umiejętności i postaw u doświadczonych handlowców, którzy zamierzają osiągnąć profesjonalizm w sprzedaży. Szkolenie koncentruje się na zaawansowanych technikach oraz sytuacjach trudnych w sprzedaży, wymagających ponadprzeciętnych umiejętności.
Podczas szkolenia uczestnicy będą mogli poznać wartości, jakie przyświecają systemowi ocen okresowy, jak również zagrożenia wynikające z błędów systemu.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- Dyskusje moderowane
- Wykład trenerski
- Ćwiczenia grupowe
- Ćwiczenia indywidualne w tym konstruowanie arkusza oceny dla własnej organizacji
- Swobodne wypowiedzi na forum
- Gry strategiczne
Program szkolenia:
1. Krótkie przypomnienie podstawowych technik sprzedaży:
- etapy wizyty handlowej
- nawiązanie relacji z klientem
- odkrycie potrzeb
- operowanie korzyściami
- zamknięcie sprzedaży
2. „Marka” handlowca:
- jak być najlepszym handlowcem ?
- sposoby na wyróżnienie się
- techniki autoprezentacji
- czynniki sukcesu w sprzedaży
3. Moja „osobowość” handlowa:
- autoanaliza własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju
- opracowanie kierunków rozwoju
4. Komunikacja w sprzedaży:
- wykorzystanie mowy ciała
- użyteczne słownictwo – pozytywna komunikacja
- co mówić, czego nie mówić ?
- kierowanie rozmową
5. Sztuka perswazji:
- dlaczego ludzie kupują ?
- style wywierania wpływu
- skuteczna prezentacja handlowa
- obrona przed brudnymi chwytami
6. Pokonywanie obiekcji:
- dlaczego klienci mówią „nie” ?
- typologia obiekcji
- dobór techniki do obiekcji
- techniki pokonywania obiekcji
7. Współpraca z trudnymi klientami:
- typologia klientów
- sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami
- postępowanie w sytuacjach trudnych
8. Elementy zarządzania czasem i terytorium sprzedaży:
- zasady zarządzania czasem
- reguły planowania pracy
- istota obszaru sprzedaży
- analiza i segmentacja klientów
- planowanie tras
Szkolenie prowadzi:
Robert Staszkiewicz
Trener z dwudziestoletnim doświadczeniem w sprzedaży, zakupach i szkoleniach. Doświadczenie sprzedażowe zdobywał w amerykańskiej firmie dystrybucyjnej McLAne Polska, gdzie pracował jako Handlowie, Regionalny Menadżer Sprzedaż, Trener i Menadżer ds. Rozwoju Sieci Handlowej IGA. Przez dwa lata, na stanowisku Dyrektor ds. Handlu I Marketingu odpowiadał za wdrażanie strategii marketingowej, negocjacje z dostawcami, rozwój sieci franczyzowej Euro Sklep.
Od roku 2003 doradza i szkoli w firmach produkcyjnych i handlowych, zarówno w sieciach handlowych jak również dystrybutorów. Jego klientami są firmy branży FMCG, ale również z branży farmaceutycznej, medycznej, zoologicznej – rynek profesjonalny i branży oświetleniowej. Prowadzi szkolenia dla działów handlowych, działów zakupów i działów marketingu w firmach produkcyjnych, dystrybucyjnych i w sieciach handlowych.
Specjalizuje się w szkoleniach za zakresu technik sprzedaży i negocjacji. Prowadzi zarówno szkolenia teoretyczne, jak również treining on the job, gdzie podczas bezpośredniej pracy w terenie, lub na swoim stanowisku pracy, uczestnicy szkoleń teoretycznych przekonują się, że tematy poruszane na sali to nie tylko teoria, ale praktyczne rozwiązania, które mają realne przełożenie na wielkość sprzedaży i wzrost efektywności.
Dla sieci detalicznych przygotował i wdraża specjalistyczny panel z zakresu zarządzania marżą. Dzięki wiedzy wyniesionej z sali wykładowej, a później treningom podczas pracy uczestnicy szkoleń mogą dowiedzieć się jak podnieść efektywność handlową swoich placówek detalicznych poprzez wzrost marży bez utraty atrakcyjności wizerunku sieci.
Pasje zawodowe
Specjalizuję się między innym w sprzedaży, negocjacjach handlowych zarówno sprzedażowych jak i zakupowych, zarządzanie wskaźnikami ekonomicznymi w handlu, zarządzanie marżą oraz projektowaniem i wdrażaniem programów lojalnościowych. Drugą dziadziną jaka znajduje się w obszarze moich zainteresowań szkoleniowych i doradczych to Zarządzanie Handlowcami, czyli motywowanie, delegowanie i rozliczanie zadań i trening podczas pracy. Wszystkie działania mają w efekcie skutkować jednym – podnieść efektywność wszelkich działań handlowych – zwiększyć obrót, podnieść marżę i obniżyć koszty.
Efektywność szkoleń
Jestem w zasadzie praktykiem, jak przedstawiłem wcześniej, ale moje przygotowanie na Wydziale Nauk Społecznych na Uniwersytecie Śląskim daje mi możliwość poszukiwać najefektywniejszych metod szkoleniowych. Mam tutaj na myśli to, że bardzo często z uczestnikami szkoleń teoretycznych w drugim etapie szkolenia przechodzimy do treningu podczas pracy, gdzie mamy możliwość w praktyce wykorzystać wiedzę przekazaną podczas szkolenia teoretycznego.
Edukacja i doświadczenie
• Studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim na Wydziale Nauk Społecznych,
• Praca w Bielskiej Wyższej Szkole im. J. Tyszkiewicza,
• McLane Polska – ogólnopolski dytrybutor FMCG,
• Euro Sklep S.A. Grupa Emperia S.A., następnie Grupa Eurocash S.A.,
• Firma doradcza Bujnowicz Konsorcjum,
• Wiedza i umiejętności zdobywane na licznych szkoleniach w kraju i za granicą
Jestem autorem publikacji z zakresu marketingu, m.in. „Dystrybutor i sklepy wygrywają” („Marketing w praktyce” nr 3/2002) – artykuł, w którym przekonuje, że programy lojalnościowe to narzędzia, na które stać dzisiaj nie tylko potężne koncerny.
Cena szkolenia:
1480 zł cena netto
________________________________________
• Rabat za dwie osoby: 200 zł, za trzy: 400 zł (przy udziale w szkoleniu osób z jednej firmy)
• Rabat za cztery osoby: piąta osoba gratis!
• Rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia: dodatkowe 100 zł od całości
• Oferujemy również System bezstresowych rat.