

Korzyści i rozwój umiejętności:
- zrozumienie kluczowych narzędzi trade marketingu, uporządkowanie wiedzy oraz znajomości najważniejszych pojęć,
- pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych narzędzi trade marketingu, także w obszarze strategii e-commerce,
- ukierunkowanie umiejętności w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb – dzięki odrębnym elementom szkolenia dla firm B2C oraz B2B,
- sprawdzenie własnych umiejętności i strategii działania, dzięki grze symulacyjnej TRADE MARKETING,
- kształtowanie kompetencji w zakresie opracowywania spójnych planów działań trade marketingowych,
- rozwój umiejętności wykorzystania kluczowych narzędzi trade marketingu w codziennej pracy
Szkolenie przeznaczone dla:
- osób pełniących funkcje trade marketerów w firmach, także te wywodzących się ze sprzedaży lub innych działów, pragnących pogłębić swą wiedzę o aspekty marketingowe
- menedżerów zarządzających zespołami trade marketerów
- handlowców współpracujący z trade marketerami
- specjalistów ds. marketingu, w których zakresie obowiązków jest także trade marketing
- specjalistów ds. marketingu i sprzedaży oraz ekspertów ds. zakupów z firm hurtowych i detalicznych, pragnących zwiększyć efektywność sprzedaży swoich firm
- osób przygotowujących się do pełnienia ról trade marketerów w przyszłości
Program szkolenia:
1. Trade marketing 2.0 – jak zmienia się praca trade marketerów w epoce dynamicznych zmian u partnerów handlowych:
- ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
trade marketing – łącznik między sprzedażą a marketingiem - jak rozumieć kluczowe pojęcia trade marketingu: channel partnership, field
marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport i in.
nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji
2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING:
- podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
- planowanie celów trade marketingu
- określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
- opracowywanie ofert współpracy i korzyści
- rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
- raportowanie wyników i feedback
3. Blok fakultatywny: dla firm B2C – category management (pierwsze dwie godziny szkolenia w drugim dniu)
- category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
- budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
- kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
- POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
- kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
- marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C
4. Strategie marketingowe w trade marketingu
- audyt systemu trade marketingu w firmie
- opcje i kierunki działań, cele trade marketingu
- macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań w trade marketingu
- pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
- wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce
5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów
- promocja sprzedaży – kluczowa technika w trade marketingu i jej efektywne wykorzystanie
- materiały POS budujące przewagę konkurencyjną, rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
- programy wspólne producenta i dystrybutora
- targi jako narzędzie trade marketingu – wciąż efektywna metoda dotarcia do
- partnerów handlowych w wielu branżach
- szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji – jak je efektywnie prowadzić
- eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia
- programy lojalnościowe i motywacyjne – korzyści dla partnera handlowego,
- firmy i finalnych klientów
6. Efektywność i przyszłość trade marketingu
- skuteczność a efektywność w trade marketingu
- wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
- wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
- trade marketing 2.0 – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull – nowe sposoby budowania przewagi konkurencyjnej na rynku
7. Blok fakultatywny: dla firm B2B – trade marketing B2B (ostatnie dwie godziny szkolenia)
- specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
- sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
- relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
- budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B
- programy motywacyjne i lojalnościowe B2B
- skuteczność i efektywność działań trade marketingowych B2B, długofalowe
- partnerstwo w zarządzaniu leadami i relacjami z klientami
Koszt
Cena szkolenia: 1590 zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat, lunch i serwis kawowy. Dla prenumeratorów drukowanej wersji magazynu MARKETER+ zniżka 10%.
Prowadzący:
Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Michał jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.