Visual Merchandising i marketing w miejscu sprzedaży

Szkolenia
15.11.2018 - 16.11.2018 Organizator: Akademia Marketingu ATRIUM Warszawa, Atrium Centrum, al. Jana Pawła II 27
Zapisz się

 

1. Visual Merchandising i marketing w miejscu sprzedaży – teraźniejszość i przyszłość

2. Strategie sprzedaży i budowanie doświadczeń klienta w punkcie sprzedaży

  • Elementy strategii sprzedaży w ujęciu VM
  • Kierunki rozwoju handlu samoobsługowego vs kierunki rozwoju potrzeb konsumentów.
  • Kanały sprzedaży i ich współzależności (model ROPO)
  • Mapa ścieżki klienta a customer experience
  • Trzy sprzedażowe momenty prawdy (ZMOT)

3. Zachowanie i potrzeby klienta w sklepie

  • Procesowy zakupowy
  • Cloasure rate – zrozumieć zachowania konsumentów
  • U&A, TOM, „fokusy”, panele, eyetracking – które badania konsumenckie warto wykorzystać w projektach VM

4. Category management w sklepie – produkt jako główny aktor w punkcie sprzedaży

  • Podstawowe zasady merchandisingu
    Zasada prawej ręki
    Zasada lewego oka
    Zasada najlepszej półki
    Zasada złudzeń optycznych
    Zasada minimum ekspozycji
  • Znaczenie drzewa decyzyjnego konsumenta dla projektów shopper marketingowych
  • Czym są obecnie zakupy impulsowe i jak budować tą kategorię
  • Reguły lokalizacji produktów
    Reguła wielkości
    Reguła bloków
    Reguła segmentacji
  • Merchandising w rozumieniu zarządzania kategorią produktów
  • Merchandising w teorii oraz praktyce
    Szkoły ustawienia produktów na półkach
    Strefy rotacji: zimno-ciepło-gorąco

5. Siła produktów komplementarnych i zasady ich ekspozycji

6. Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna

  • Tworzenie systemów komunikacji z klientem (kierunkowa, informacyjna, wizerunkowa, promocyjna, cenowa), narzędzia VM
  • Zasady kreowania aranżacji wewnętrznej zgodnie z zasadami
  • Rola sprzedawcy  a standardy obsługi klient

7. Zmysły na zakupach – przykłady oddziaływania na zmysły klienta

8. Istota i zasady tworzenia księgi standardów Visual Merchandisingu

9. Ścieżka klientów w sklepie. Sterowanie ruchem klienta

10. Case study – przykładowe rozwiązania z różnych krajów i różnych branż

11. Weryfikacja teorii z praktyką

  • Analiza konsumenta i standardów VM w wybranych punktach w centrum handlowym.
  • Uczestnicy w grupach opracowują strategię komunikacji skoncentrowaną na shopper marketingu oraz visual merchandisingu dla sklepu z wybranej przez siebie branży.

Prowadzący:
Agnieszka Jankowiak-Kaczmarek
Praktyk w branży marketingowej – od 19 lat zdobywa doświadczenie zarówno od strony agencji reklamowej, jak i klienta. Realizowała projekty związane z doborem narzędzi marketingowych, tworzeniem systemów komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz opracowywaniem strategii i kampanii sprzedażowych dla instytucji rządowych, firm z branży B2B, B2C oraz sieci sprzedaży działających na rynku polskim jak i globalnym. Jest w trakcie studiów doktoranckich na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, wcześniej ukończyła studia o specjalizacji Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna.
Doświadczenie w Visual Merchandisingu zdobywała uczestnicząc w pracach związanych z tworzeniem i realizacją wizualizacji punktów sprzedaży sieciowych jak i indywidualnych.
Uczestniczyła w projektach nad opracowaniami standardów wizualizacji m.in. dla sieci sklepów ABC, Olewnik, sieci sklepów Divicom (branża IT), remodelingu sieci hurtowni Eurocash.
Koordynowała prace związane ze zmianą wizualizacji banków Millennium na terenie Polski.
Prowadziła oraz obecnie pracuje przy projektach związanych z opracowaniem i wdrożeniem strategii marketingowych obejmujących shopper marketing oraz standardy visual merchandisingu dla firm z branży m.in. odzieżowej, farmaceutycznej, restauratorskiej oraz FMCG.