

Wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą.
I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskiego coraz większa konkurencja i nasycenie rynku powoduje, że więcej jest nieudanych „launch-ów” niż tych zakończonych sukcesem. Jak więc profesjonalnie przygotować się do wprowadzenia nowego produktu na rynek? Jakich błędów unikać? Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia.
Szkolenie jest przeznaczone dla product i brand managerów, dyrektorów marketingu, członków zarządu.
Cele szkolenia
- Biorąc udział w szkoleniu zostaniesz przygotowany do wprowadzenia nowego produktu na rynek.
- Poznasz modele rozwoju nowych produktów i nowoczesną strukturę procesu ich rozwoju.
- Dowiesz się, jakie są elementy i jak w praktyce wygląda proces wprowadzania nowego produktu na rynek.
- Nauczysz się zarządzać procesem wprowadzaniem Twojego nowego produktu na rynek.
- Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci ograniczyć ryzyko związane z wprowadzeniem nowego produktu.
- Będziesz umiał określać relacje pomiędzy Twoim nowym produktem a jego otoczeniem rynkowym. Dowiesz się jak wykorzystać szanse i zapobiegać zagrożeniom.
Program szkolenia
1. Przed wprowadzeniem nowego produktu na rynek – konieczne podstawy.
- Organizacja przedsiębiorstwa przed wprowadzeniem nowego produktu.
- Kto i kiedy powinien myśleć o wprowadzaniu nowych produktów?
- Kompetencje firm w zakresie wprowadzania nowych produktów.
2. Nowy produkt.
- Definicje i podstawowe pojęcia.
- Klasyfikacja nowych produktów.
- Znaczenie procesu i rola rozwoju nowych produktów.
- Główne czynniki powodzenia.
3. Modele rozwoju nowych produktów.
- Model sekwencyjny.
- Model zintegrowany.
- Inne przykłady.
4. Struktura procesu rozwoju nowego produktu.
- Budowa ogólna procesu.
- Struktura decyzyjna w procesie.
- Pułapki i zagrożenia w procesie.
5. Przygotowanie procesu wprowadzenia nowego produktu.
- Budżet.
- Pomysły.
- Analiza pomysłu.
- Formalizacja, opracowanie i testowanie na etapie koncepcji.
- Strategia marketingowa.
- Analiza ekonomiczno – biznesowa projektu.
6. Zarządzanie wprowadzeniem nowego produktu na rynek.
- Opracowanie produktu.
- Testowanie produktu.
- Testowanie rynku – test marketingowy.
- Korekta produktu.
7. Wprowadzenie nowego produktu na rynek.
a) Komercjalizacja:
- Prototyp idealny.
- Modyfikacja planu marketingowego i strategii.
- Kiedy? Gdzie? Komu? Jak?.
- Rozpoczęcie produkcji.
b) Akceptacja nowego produktu na rynku:
- Fazy procesu.
- Czynniki wpływające na proces.
- Nabywcy i ich reakcje.
8. Nowy produkt a koncepcja marketing-mix w przedsiębiorstwie.
- Pojęcie marketing mix.
- Wpływ nowego produktu na koncepcję marketing mix.
9. Metody ograniczania ryzyka w procesie realizacji rozwoju nowego produktu.
- Identyfikacja ryzyka.
- Zarządzanie i ograniczanie ryzyka.
10. Nowy produkt – istotne obszary zależne.
- Formy organizacyjne.
- Kto decyduje o nowym produkcie – Klient czy przedsiębiorstwo?
- „Konkurencja nie śpi” – wpływ konkurencji na proces.
- Główne przyczyny niepowodzeń nowych produktów na rynku.
- Moda – silny czynnik wpływający na nowe produkty.
- Zmiany i ewolucje cyklu życia produktów.
Trener
Tomasz Łucek
Menedżer działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development.
Karierę zawodową rozpoczynał w działach sprzedaży firm z branży high-tech – Pro Futuro SA i eCenter SA. Od 2001 roku związany z Agencją Reklamową S4 gdzie przeszedł wszystkie szczeble kariery począwszy od Kierownika działu Internet i Multimedia a skończywszy na stanowisku Business Development Director.
W latach 2006 – 2007 Dyrektor ds. Marketingu w Krośnieńskich Hutach Szkła Krosno S.A. w Grupie Kapitałowej Krosno. Zarządzał kompleksowo całym pionem marketingu, liczącym razem 35 osób.
Opracował i z powodzeniem wdrożył nową strategię marketingową spółki obejmującą działania na rynku polskim i światowym. Z sukcesem zaprezentował na rynku międzynarodowym trzy nowe kolekcje obejmujące ponad 287 produktów. Przygotował i przeprowadził projekt wdrożenia nowej koncepcji handlowo – marketingowej dla sieci salonów „Galeria Krosno” w oparciu o wieloaspektowy „Concept Store”.
Obecnie doradza firmom w zakresie strategii marketingowych, programów konsumenckich. Trener współpracujący B&O Navigator. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego i Polish Open Uniwersity.
Cena: 2.000zł netto