Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New Product Development)

Szkolenia
27.10.2015 - 28.10.2015 Organizator: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Warszawa, Centrum Konferencyjne B&O NAVIGATOR ul. Czarnocińska 31
Zapisz się

Wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą.

I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskiego coraz większa konkurencja i nasycenie rynku powoduje, że więcej jest nieudanych „launch-ów” niż tych zakończonych sukcesem. Jak więc profesjonalnie przygotować się do wprowadzenia nowego produktu na rynek? Jakich błędów unikać? Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia.

Szkolenie jest przeznaczone dla product i brand managerów, dyrektorów marketingu, członków zarządu.

Cele szkolenia

  • Biorąc udział w szkoleniu zostaniesz przygotowany do wprowadzenia nowego produktu na rynek.
  • Poznasz modele rozwoju nowych produktów i nowoczesną strukturę procesu ich rozwoju.
  • Dowiesz się, jakie są elementy i jak w praktyce wygląda proces wprowadzania nowego produktu na rynek.
  • Nauczysz się zarządzać procesem wprowadzaniem Twojego nowego produktu na rynek.
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci ograniczyć ryzyko związane z wprowadzeniem nowego produktu.
  • Będziesz umiał określać relacje pomiędzy Twoim nowym produktem a jego otoczeniem rynkowym. Dowiesz się jak wykorzystać szanse i zapobiegać zagrożeniom.

Program szkolenia

1. Przed wprowadzeniem nowego produktu na rynek – konieczne podstawy.

  • Organizacja przedsiębiorstwa przed wprowadzeniem nowego produktu.
  • Kto i kiedy powinien myśleć o wprowadzaniu nowych produktów?
  • Kompetencje firm w zakresie wprowadzania nowych produktów.

2. Nowy produkt.

  • Definicje i podstawowe pojęcia.
  • Klasyfikacja nowych produktów.
  • Znaczenie procesu i rola rozwoju nowych produktów.
  • Główne czynniki powodzenia.

3. Modele rozwoju nowych produktów.

  • Model sekwencyjny.
  • Model zintegrowany.
  • Inne przykłady.

4. Struktura procesu rozwoju nowego produktu.

  • Budowa ogólna procesu.
  • Struktura decyzyjna w procesie.
  • Pułapki i zagrożenia w procesie.

5. Przygotowanie procesu wprowadzenia nowego produktu.

  • Budżet.
  • Pomysły.
  • Analiza pomysłu.
  • Formalizacja, opracowanie i testowanie na etapie koncepcji.
  • Strategia marketingowa.
  • Analiza ekonomiczno – biznesowa projektu.

6. Zarządzanie wprowadzeniem nowego produktu na rynek.

  • Opracowanie produktu.
  • Testowanie produktu.
  • Testowanie rynku – test marketingowy.
  • Korekta produktu.

7. Wprowadzenie nowego produktu na rynek.

a) Komercjalizacja:

  • Prototyp idealny.
  • Modyfikacja planu marketingowego i strategii.
  • Kiedy? Gdzie? Komu? Jak?.
  • Rozpoczęcie produkcji.

b) Akceptacja nowego produktu na rynku:

  • Fazy procesu.
  • Czynniki wpływające na proces.
  • Nabywcy i ich reakcje.

8. Nowy produkt a koncepcja marketing-mix w przedsiębiorstwie.

  • Pojęcie marketing mix.
  • Wpływ nowego produktu na koncepcję marketing mix.

9. Metody ograniczania ryzyka w procesie realizacji rozwoju nowego produktu.

  • Identyfikacja ryzyka.
  • Zarządzanie i ograniczanie ryzyka.

10. Nowy produkt – istotne obszary zależne.

  • Formy organizacyjne.
  • Kto decyduje o nowym produkcie – Klient czy przedsiębiorstwo?
  • „Konkurencja nie śpi” – wpływ konkurencji na proces.
  • Główne przyczyny niepowodzeń nowych produktów na rynku.
  • Moda – silny czynnik wpływający na nowe produkty.
  • Zmiany i ewolucje cyklu życia produktów.

Trener

Tomasz Łucek

Menedżer działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development.

Karierę zawodową rozpoczynał w działach sprzedaży firm z branży high-tech – Pro Futuro SA i eCenter SA. Od 2001 roku związany z Agencją Reklamową S4 gdzie przeszedł wszystkie szczeble kariery począwszy od Kierownika działu Internet i Multimedia a skończywszy na stanowisku Business Development Director.

W latach 2006 – 2007 Dyrektor ds. Marketingu w Krośnieńskich Hutach Szkła Krosno S.A. w Grupie Kapitałowej Krosno. Zarządzał kompleksowo całym pionem marketingu, liczącym razem 35 osób.

Opracował i z powodzeniem wdrożył nową strategię marketingową spółki obejmującą działania na rynku polskim i światowym. Z sukcesem zaprezentował na rynku międzynarodowym trzy nowe kolekcje obejmujące ponad 287 produktów. Przygotował i przeprowadził projekt wdrożenia nowej koncepcji handlowo – marketingowej dla sieci salonów „Galeria Krosno” w oparciu o wieloaspektowy „Concept Store”.

Obecnie doradza firmom w zakresie strategii marketingowych, programów konsumenckich. Trener współpracujący B&O Navigator. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego i Polish Open Uniwersity.

Cena: 2.000zł netto