

Podczas szkolenia:
- Uczestnicy będą poznawać / udoskonalać swój warsztat wystąpień publicznych.
- Zajmiemy się zarówno zagadnieniami dotyczącymi autoprezentacji (własne ciało, głos, dobór słów), a także strukturą i formą samego wystąpienia.
- Skoncentrujemy się na tym, jak wykorzystując różnorodne techniki uatrakcyjnić swoje wystąpienie, być przekonującym i skutecznie trafiać do odbiorców.
Program:
1. Wstęp – wystąpienia publiczne co oznaczają dla mnie osobiście, dla firmy?
- Co jest łatwe?
- Co sprawia trudności?
- Co jest szczególnie ważne?
- Jak chciałbym żeby było?
- Co to jest dobre wystąpienie?
2. Kamera na start – czyli diagnoza stanu wyjściowego
3. Osoba mówcy – na co zwrócić uwagę?
- Komunikacja niewerbalna. Korzystne i niekorzystne komunikaty niewerbalne podczas wystąpień.
- Świadomość własnych mocnych i słabych stron.
- Dobre pierwsze wrażenie i dlaczego jest tak istotne?
- Kontakt wzrokowy (i nie tylko) z uczestnikami.
- Co zrobić z rękoma w trakcie wystąpień – gesty, postawa ciała, rekwizyty.
- Postawa prezentera wspierająca przekaz i bycie przekonującym.
- Głos – narzędzie pracy mówcy.
- Złe nawyki autoprezentacyjne.
4. Słowa, słowa, słowa …
- Słowa wzmacniające przekaz.
- Słowa osłabiające przekaz.
- Gwara branżowa.
- Kilka magicznych słów.
- Korzyści, argumenty, cytaty, badania, autorytety, historie z życia wzięte.
5. Kamera raz jeszcze – co udało się zmienić?
6. Abraham Lincoln powiedział „Gdyby miał 9 godzin na ścięcie drzewa 6 przeznaczyłbym na ostrzenie siekiery”, czyli przygotowanie się do wystąpienia
- O czym należy pamiętać w trakcie przygotowania – zasada 5W.
- Rodzaje wystąpień, jak określić ich cel, poznać oczekiwania i potrzeby odbiorców.
- O co możemy zadbać na etapie przygotowania się do publicznych wystąpień?
- Do czego potrzebny jest nam stres?
7. Schemat i struktura wystąpień publicznych
- Wstęp, rozwinięcie i zakończenie – co jest ważne na każdym z etapów?
- Jak dobierać argumenty, przykłady, analogie, metafory, „historie z życia wzięte”?
- Jak uruchamiać poszczególne kanały komunikacyjne podczas wystąpień, tak aby zwiększyć skuteczność przekazu?
- Jak zaprezentować treść – czyli zasady budowy slajdów MS PowerPoint, materiały, rekwizyty, sprzęt i inne pomoce wspierające przekaz.
- Dylematy prezentera min:
- selekcja treści – jak najwięcej/jak najmniej,
- scenariusz czy elastyczność,
- naturalność czy maska aktora,
- długo czy celnie,
- swobodnie czy biznesowo.
Adresaci szkolenia:
Menedżerowie i specjaliści prowadzący prezentacje i występujący publicznie.
Trener:
Dorota Dańczak-Król – certyfikowany Coach Norman Benett Academy i EMCC – uprawnienia międzynarodowe. Od 2007r. pracuje jako doradca handlowy, trener, coach, konsultant z branży HR. Na co dzień zajmuje się kontaktami handlowymi z klientami firmy (w tym także kluczowymi klientami), aktywną sprzedażą i promocją produktów firmy, prezentacją oferty, negocjacjami oraz obsługą klienta.
Prowadzi szkolenia min.: sprzedażowe, z obsługi klienta (bezpośredniej i telefonicznej), komunikacji interpersonalnej, sztuki prezentacji i wystapień publicznych, z zakresu coachingu oraz wybrane szkolenia prawne. Prowadzi indywidualne i grupowe sesje biznes i life coachingów dla managerów oraz właścicieli firm, branżowe sesji coachingowe dla prawników, lekarzy. Pracuje metodami coachingowymi (indywidualnie i grupowo) ze studentami, młodzieżą, dziećmi, rodzicami. Brała udział w procesach rekrutacji i selekcji personelu, sesjach assessment i development center.
Magister Wydziału Prawa i Administracji, specjalista w zakresie prawa cywilnego. Przez ponad 8 lat pracowała jako prawnik gdzie była odpowiedzialna za obsługę prawną i komunikacje z klientami Kancelarii, a w szczególności prawną obsługą z zakresu windykacji, prawa pracy, prawa handlowego. Prowadziła szkolenia wewnętrzne z zakresu uregulowań prawnych. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu Zarządzania Personelem. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa.
Cena:
390zł netto