Zarządzanie sprzedażą. Strategia sprzedaży

Szkolenia
01.12.2015 - 02.12.2015 Organizator: B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Warszawa, Centrum Konferencyjne B&O NAVIGATOR ul. Czarnocińska 31
Zapisz się

Zarządzanie sprzedażą, strategia sprzedaży to pasjonujące i ekscytujące zajęcie, wymagające dużo pracy własnej i dużo wiedzy z różnych i odległych od siebie dziedzin, takich jak matematyka, statystyka, psychologia, socjologia i innych. Każda firma jest zainteresowana zwiększeniem sprzedaży swoich produktów lub usług. W świecie realnym, firma musi posiadać odpowiednio wyszkolony, zmotywowany i prowadzony zespół handlowców, aby to osiągnąć.

Podczas tego szkolenia chcemy zaprezentować stronę praktyczną zarządzania sprzedażą, która wiąże się m.in. z tworzeniem samej strategii sprzedaży i z jej opracowywaniem, wdrożeniem i oceną oraz dopasowanie zespołu handlowego do niej. Ponadto, omówimy zagadnienia związane z prognozowaniem sprzedaży oraz kompleksowym zarządzaniem zespołem handlowców. Przedstawimy również praktyczne rozwiązania w sytuacjach systematycznej malejącej sprzedaży.

Szkolenie przeznaczone dla menedżerów handlowych, menedżerów sprzedaży, menedżerów d.s. kluczowych klientów, etc.

Program szkolenia

1. Proces projektowania działu sprzedaży

  • Rola sprzedawcy
  • Ustalanie wielkości działu sprzedaży
  • Proces – fazy tworzenia zespołu
  • Ustalanie obszarów sprzedaży
  • Utrzymanie sprawności działu sprzedaży

2. Strategia sprzedaży

  • Prognoza popytu i sprzedaży firmy
  • Założenia strategii sprzedaży, cele sprzedażowe firmy
  • Plan sprzedaży
  • Budżet działu sprzedaży

3. Organizowanie procesu sprzedaży

  • Dopasowanie ludzi do procesu
  • Kształt struktury sprzedaży
  • Określenie liczebności zespołu sprzedaży
  • Rekrutacja dobrych handlowców
  • Szkolenie wprowadzające i wdrożenie nowych handlowców

4. Zarządzanie bieżącą działalnością działu sprzedaży i sprzedawców

  • Szkolenie personelu działu sprzedaży jako jeden z kluczowych czynników zarządzania personelem
  • Zarządzanie efektywnością pracy handlowców na rynku
  • Zarządzanie czasem, planowanie działań sprzedażowych, etc.
  • System motywacyjny w dziale sprzedaży
  • Zarządzanie działalnością personelu handlowego
  • Współczynniki efektywności; ocena działania; rentowność sprzedaży a produktywność działu sprzedaży

5. Wybrane praktyczne metody reaktywacji sprzedaży

  • Wybrane Promocje pozasezonowe
  • Sprzedaż wiązana lub kaskadowa
  • Klub VIP-owski i inne systemy lojalnościowe

Trener:

Mauricio Vargas-Tapias

Trener – Praktyk. Menedżer wyższego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem. Znawca problematyki zarządzania strategicznego i operacyjnego firmami na rynku B2B.

W latach 1997 – 1999 Radca Handlowy Ambasady Kolumbii w Polsce, odpowiedzialny za aktywizację kontaktów handlowych między naszymi krajami.

Od 2000 roku Dyrektor Handlowy w Kente Polska. Do jego zadań należało m.in.: współtworzenie strategii handlowej i marketingowej, zarządzanie i szkolenie sił sprzedaży, zarządzanie portfelem klientów kluczowych, negocjacje i współpraca z sieciami handlowymi.

W latach 2003 – 2006 Dyrektor Sprzedaży w PPG Industries Poland, gdzie odpowiadał za współtworzenie polityki i strategii handlowej firmy, zarządzanie zespołem handlowym (ASM i KAM), współpracę z dystrybutorami produktów PPG, zarządzanie relacjami z importerami i producentami z branży samochodowej w Polsce (Ford, Toyota, Fiat, Citroen, GM-Opel), prowadzenia negocjacji w sieciami ASO, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań handlowych, technologicznych i produktowych na rynku krajowym.

Od połowy 2006 do 2010 roku Dyrektor Generalny i Członek Zarządu Grupo de Empresas Temper odpowiadał za uruchomienie firmy w Polsce i kompleksowe zarządzanie jej działalnością, ze szczególnym uwzględnieniem kreowania wizerunku firmy, wprowadzenia nowych produktów na rynek, negocjacje z klientami kluczowymi grupami zakupowymi, zarządzanie kosztami.

Od Stycznia 2012 Dyrektor Handlowy Europejskiego Konsorcjum krajowych grup dystrybucyjnych z branży elektrotechnicznej o nazwie Global Electric Wholesaler Association – GEWA z siedzibą w Barcelonie (Hiszpania) i działające w wielu krajach naszego kontinentu. Jest odpowiedzialny za budowę i wdrożenie kompleksowej strategii Konsorzjum jak również za negocjacje umów globlalnych z kluczowymi dostawcami tej branży.

Od roku 2010 doradca i konsultant firm z rynku B2B. Specjalizuje się w strategiach handlowych i marketingowych, doradztwie i wsparciu negocjacyjnym, rozwoju kompetencji sił sprzedaży. Trener współpracujący B&O NAVIGATOR.

Absolwent Politechniki Łódzkiej (Wydział Organizacji Zarządzania), Politechniki Warszawskiej – Executive MBA. Ukończył studia doktoranckie w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz”. Swoje szkolenia prowadzi również w języku hiszpańskim.

Główne kompetencje trenerskie:
Kompetencje menedżerskie (metody podejmowania decyzji, strategie, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie zespołem, zarządzanie operacyjne); – zarządzanie sprzedażą (strategie, planowanie i ocena, zespół handlowy, zarządzanie kanałami dystrybucji, zarządzanie sieciami dystrybucji); – negocjacje i techniki sprzedaży (negocjacje i techniki sprzedaży B2B, negocjacje z grupami zakupowymi).

Cena:

Od 2000zł netto do 1000zł netto w zależności od formy zgłoszenia.