Sektor B2B w branży e-commerce opiera się w dużej mierze na relacjach pomiędzy hurtownikami, często w postaci dużych importerów, producentów lub autoryzowanych przedstawicieli międzynarodowych marek, oraz właścicielami sklepów internetowych. Firmy działające na tym rynku muszą regularnie borykać się z problemami związanymi z zarządzaniem asortymentem i zmiennością ofert. Prowadząc sprzedaż standardowego, dostępnego w wielu sklepach produktu, ciężko konkurować inaczej niż ceną. Ponadto w sytuacji, gdy na danym rynku jeden dostawca dyktuje cenę podstawową, detaliści odpowiedzialni za sprzedaż internetową walczą o rynek, drastycznie obniżając swoje marże.
W interesie dostawców jest wspieranie swoich klientów, tj. sklepów internetowych, w zwiększaniu efektywności ich sprzedaży, gdyż dotarcie z asortymentem do finalnych konsumentów w dłuższej perspektywie wpływa na kondycję finansową importerów, producentów czy hurtowników.
Chyba każdy internauta spotkał się z sytuacją, w której zrezygnował z zakupu, ponieważ nie mógł zapoznać się szczegółowo z cechami produktu oglądanego online (w sklepie lub na aukcji internetowej). W dużej mierze ma to związek z ograniczonymi możliwościami prezentacji produktu w e-sklepie. Przedsiębiorcy działający na rynku e-commerce doskonale znają ten problem i regularnie z nim walczą, analizując statystyki dotyczące porzuconych koszyków.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jednym z niezwykle istotnych czynników wpływających na domknięcie procesu sprzedaży online jest wywołanie u użytkownika emocji i wrażeń zbliżonych do tych, które ten zna z zakupów w tradycyjnych sklepach offline. Właściciele sklepów internetowych często sami nie dysponują wiedzą z zakresu UX czy umiejętnościami marketingowymi i analitycznymi, które mogłyby się przełożyć na zwiększenie skuteczności ich sprzedaży w sieci.
Dlatego też większe podmioty odpowiedzialne za zaopatrzenie powinny podejmować działania, które usprawniają cały proces, przyspieszają podejmowanie decyzji przez konsumentów oraz zwiększają wolumen sprzedaży. I tu pojawia się kwestia fotografii produktowej.
Co można zatem zaoferować retailerom, aby ich sprzedaż rosła? Dostawę towaru w pakiecie z profesjonalną fotograficzną prezentacją produktową. Dzięki istniejącemu już rozwiązaniu hurtownicy mogą wraz z zamówieniami dystrybuować content w postaci fotografii produktowych, które retailerzy wykorzystują w swoich sklepach internetowych. To z pewnością zadowoli ich użytkowników oraz pozwoli zdobyć przewagę konkurencyjną nad podmiotami stosującymi konwencjonalną i nieprofesjonalną formę prezentacji produktów online.
Jednak przy charakterystycznych dla retailu ogromnej liczbie i dynamice asortymentu pojawiają się kolejne problemy. Jak w ilościach hurtowych i w krótkim czasie sfotografować w profesjonalny sposób wszystkie produkty? Równoległa optymalizacja kosztów i czasu w tej sytuacji może wydawać się wręcz niemożliwa. W takim wypadku warto wykorzystać rozwiązania automatycznej fotografii produktowej.
Przedsiębiorcy często korzystają z urządzeń, dzięki którym wykonują profesjonalne fotografie produktów, tzw. packshoty (z automatycznie usuniętym tłem w czasie zaledwie 5 sekund) czy prezentacje 360° (z automatycznie usuniętym tłem w czasie 2 minut). Dzięki dodatkowym funkcjom urządzeń do automatycznej fotografii produktowej osiągają nieprzeciętnie wysoką powtarzalność zdjęć.
Wystarczy nacisnąć stosowny przycisk, aby uruchomić proces. Wówczas zbędne jest zatrudnianie fotografa, wynajmowanie lub aranżowanie studia itd., ponieważ każdy pracownik magazynowy bez specjalistycznej wiedzy z pewnością poradzi sobie z obsługą urządzenia.
Przygotowanie treści (zdjęć) to jedno, lecz pozostają jeszcze trudności z ich dystrybucją. Rozwiązaniem tego problemu jest serwer Orbitvu Sun: połączenie Content Delivery Network (technologia Amazon) z API, dzięki któremu zdjęcia produktowe wykonywane za pomocą urządzeń są automatycznie wgrywane i dystrybuowane natychmiast do odbiorców na całym świecie.
„Wisienką na torcie” w kontekście omawianej problematyki jest ORBITTOUR – narzędzie pozwalające nie tylko na dokładne obejrzenie produktu w internecie, lecz także na proste wzbogacanie zdjęć i prezentacji produktów o interaktywne elementy poprawiające wrażenia użytkownika. Wykorzystaj je, aby dać swoim klientom B2B skuteczne i efektywne narzędzie wspierające zamykanie procesu sprzedaży online. Oczywistym jest, że jeśli zwiększą oni swoją sprzedaż i opanują sporą część rynku, Twoja hurtownia natychmiast odnotuje wzrost liczby realizowanych zamówień i w konsekwencji – większą sprzedaż.
[kreska]Artykuł promocyjny