29 maja w Krakowie w siedzibie firmy Google miała miejsce gala finałowa. Finaliści z odrobiną stresu stanęli do rywalizacji omawiając modele biznesowe, stosując przy tym różnorodne formy prezentacji, stając następnie pod ostrzałem pytań od ekspertów, aby w efekcie zdobyć upragnioną wygraną.
Podczas uroczystości nagrodzono najlepsze projekty biznesowe w ramach głównego konkursu, który był jednym z elementów projektu Kanwa Przedsiębiorczych. Głównym zadaniem było opracowanie modelu biznesowego w oparciu o założenia Canvas Business Model Generation, autorstwa Alexandra Osterwaldera. Celami projektu było poszukiwanie innowacyjnych pomysłów, sprawdzenie szans ich powodzenia oraz edukacja w zakresie myślenia w kategoriach modelu kanwy BMG. Akcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Zgłoszono ponad 400 projektów, z których wybrano szczęśliwą dziesiątkę – finalistów projektu.
Gościem Gali Finałowej był Artur Andrus, który wspierał całą inicjatywę od początku, a podczas eventu błyskotliwie przedstawił swój punkt widzenia na przedsiębiorczość z perspektywy człowieka estrady. Do finalistów skierował słowa: – Spokojnie od tego tylko zależy Wasze całe życie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Po ciepłym i optymistycznym przywitaniu uczestnicy stanęli do rywalizacji. Dziesięciu finalistów prezentowało oraz broniło swoje prace przed jury eksperckim, w skład, którego wchodzili: Janusz Matusz, Tomasz Łucek, Mateusz Tułecki, dr Seweryn Rudnicki, Karolina Bartkowska-Mazur, Szymon Surmacz oraz Patryk Podleśny.
Nagrody przyznano w dwóch kategoriach: „Mój pierwszy pomysł na biznes” oraz „Rozwijam swoją firmę”. Po burzliwych obradach jury przyznało główną wygraną w postaci 30 000 zł na rozpoczęcie swojego biznesu Panu Radosławowi Kneszowi (za projekt Alergis – platforma skierowana do alergików), a kolejne 30 000 zł otrzymała Pani Kinga Jurkiewicz na rozwój swojej firmy (za platformę Spokido ułatwiającą dzieciom zapisywanie się na różnorodne aktywności fizyczne).
– Z głębi serca powiem Wam, że Kanwa zmieniła moje życie! – tak Pani Kinga Jurkiewicz cieszyła się trzymając w rękach wygraną, a Pan Radosław Knesz zwięźle podsumował swój udział kierując miłe słowa dotyczące projektu: – to świetna inicjatywa!.
Kanwie Przedsiębiorczych towarzyszył cykl 6 ogólnopolskich konferencji, podczas których, każdy
z uczestników mógł spotkać się z najlepszymi praktykami i ekspertami biznesu.
Za realizację projektu odpowiada firma TLConsulting. Mecenat nad projektem objął Podkarpacki Bank Spółdzielczy.
Marketer+ był patronem medialnym wydarzenia.