Przeprowadzone w ostatnim czasie badania jednoznacznie pokazują, jakie elementy sprawdzają się najlepiej w kreacji reklamowej online. Są to rich media. Raport „Digital Advertising Benchmark” (za rok 2015) pokazuje, że wskaźnik zaangażowania na standardowym banerze wynosi 1,76%, podczas gdy na banerze rich mediowym – 13,45%. Co zatem zrobić, by osiągnąć takie wyniki? Odpowiedź jest bardzo prosta. Należy wzbogacić swoje kreacje o kilka dodatkowych elementów.
1. Zajawka wideo
Chcąc zainteresować użytkownika filmem, warto wybrać kilka najlepszych kadrów, zapętlić je tak, żeby przyciągały, i obudować atrakcyjną grafiką. Taką reklamę warto zaprezentować na największych formatach displayowych, wyciszając dźwięk. Przygotowany w ten sposób baner uczyni reklamę intrygującą, a nie nachalną. Działa to tak jak teaser kinowy zachęcający do kliknięcia przycisku „play”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
2. Wideo
Do internetu można przenieść po prostu spot telewizyjny, ale warto wykorzystać też dodatkowe materiały reklamodawcy, takie jak poradniki, wywiady czy tzw. making-off. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest umieszczenie w kreacji filmu w technologii 360° lub interaktywnego spotu, dzięki czemu użytkownik ma wpływ na to, co się dzieje w materiale. Tak przygotowany niestandardowy spot sam w sobie wciąga w interakcję.
3. Expand
Gdy po kliknięciu w kreację reklamową użytkownik zechce wejść w interakcję z Twoimi treściami, zaprezentuj mu elementy na warstwie ekspandowanej, które dodatkowo go zaangażują.
4. Interaktywność
Pozwól użytkownikowi „pobawić się” reklamowanym produktem. Wyobraź sobie, że umożliwiasz potencjalnemu kupcowi samochodu poznanie modelu, którym on się interesuje. Niech zmieni kolor, doda wybrane przez siebie elementy opcjonalne lub posłucha dźwięku silnika – zwłaszcza jeśli jest to samochód sportowy. A to wszystko ciągle w obrębie danej kreacji reklamowej.
5. Animacje
Wyobraźnię użytkownika najlepiej pobudzają wszelkiego rodzaju animacje. Jeśli na banerze pokazujesz samochód, to pozwól mu przejechać po ekranie. Jeśli reklamujesz film o dinozaurach, to niech pazury jednego z takich gadów rozdrapują warstwę ekspandowaną. Możliwości jest naprawdę wiele, a niepohamowana fantazja w tym przypadku jest jak najbardziej pożądana.
6. Informacje tekstowe
Rich media pozwalają dawkować informacje tekstowe. Nie musisz od razu zarzucać swojego odbiorcy skomplikowanymi i długimi opisami. Warto pokazać mu detale w momencie, gdy wykaże już zainteresowanie danym produktem i sam tego zapragnie.
7. Galeria zdjęć
Skoro na banerze jest już wideo, opisy tekstowe i dodatkowe animacje, to nie powinno zabraknąć również zdjęć. Daj użytkownikom szansę przyjrzeć się szczegółom, różnym opcjom kolorystycznym czy po prostu poznać produkt od środka.
8. Linki i przyciski CTA (ang. call to action)
Zaangażowanemu użytkownikowi warto dać możliwość przejścia na stronę docelową konkretnego produktu/usługi, zwłaszcza jeśli kreacja rich mediowa prezentuje ich kilka. Wyobraź sobie, że reklamujesz nowe kosmetyki, a spotem jest tutorial robienia makijażu. Użytkownik zainteresowany użytym w filmie konkretnym produktem otrzymuje możliwość przejścia do oferty prezentowanego eyelinera, który pokazał się obok spotu w momencie używania go przez makijażystkę.
9. Wtyczki społecznościowe
Zaangażowany odbiorca chętnie podzieli się przyswojonymi treściami ze znajomymi. Umieszczając wtyczki społecznościowe, zachęcaj go do udostępniania i komentowania już z poziomu kreacji ekspandowanej.
10. Wyciągnij wnioski z kampanii…
…i kolejną zrób jeszcze lepszą, bazując na zachowaniach użytkownika oraz działaniach, jakie wykonał na kreacji.
Wdrażając powyższe punkty do swoich kreacji, wciągasz użytkowników w interakcje z Twoimi treściami. Przekłada się to na wyniki kampanii – CTR, wskaźnik zaangażowania i średni czas spędzony z kreacją.