Dobrze zaprojektowane i zoptymalizowane strony docelowe są świetnym sposobem na pozyskiwanie klientów B2B. Warto poświęcić im czas, dlatego że odpowiednio przygotowane landing page’e mogą znacząco poprawić współczynnik konwersji i pomóc Ci w osiągnięciu celów marketingowych.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak skonstruować nagłówek i podtytuł na stronie docelowej,
- czym jest deklaracja wartości i co może zawierać,
- jak stworzyć skuteczne CTA na landing page,
- jak przygotować formularz pozyskiwania leadów,
- jak wykorzystać społeczny dowód słuszności.
Czym jest landing page
Landing page to strona internetowa, która ma jeden cel – przekonać odwiedzających do podjęcia akcji, np. pobrania e-booka, zapisania się na webinar lub wypełnienia formularza. W przeciwieństwie do klasycznej witryny nie ma tu wielu opcji i elementów, które mogłyby rozpraszać użytkownika.
Zapamiętaj
Dobra strona docelowa kierowana jest do określonej grupy odbiorców, np. pochodzących z kampanii e-mailowej promującej e-book lub do odwiedzających, którzy klikną reklamę. Dlatego do każdej oferty należy zbudować odrębny landing page. Im bardziej będzie on spersonalizowany, tym lepszy efekt uzyskasz.
Na początek zidentyfikuj grupę docelową. Kim są Twoi klienci? Jakie są ich problemy lub wyzwania? Zrozumienie odbiorców pomoże Ci stworzyć treść, która będzie na nich działać.
Wskazówka
W marketingu kluczowa jest spójność, a landing page nie jest tu wyjątkiem. Aby zmaksymalizować konwersję, zadbaj o jednolity wygląd i przekaz we wszystkich materiałach związanych z ofertą.
Jakie są kluczowe elementy strony docelowej
Dobry landing page powinien zawierać kilka elementów.
1. Jasny i zwięzły nagłówek oraz podtytuł
Nagłówek jest pierwszą rzeczą, którą zobaczą odwiedzający. To, czy pozostaną i się zaangażują, czy też odejdą, może zależeć od tego, co się w nim znajdzie.
Dobry nagłówek powinien prezentować ofertę w sposób zrozumiały i zachęcać do dalszego czytania strony.
AI dla marketerów w praktyce
Nowy program! Dwa dni, dwa razy więcej wiedzy!
Jakie prompty przyniosą Ci oczekiwane rezultaty? Jak uniezależnić się od grafików i montażystów? Na co uważać przy korzystaniu ze sztucznej inteligencji? Wciąż pojawiają się nowe narzędzia, rozwiązania i sposoby na korzystanie z dostępnych programów. Ogrom tych wszystkich nowinek może przyprawić o zawrót głowy, pamiętaj jednak, że Twoja konkurencja nie śpi!
Zapisz się na kolejną odsłonę naszego szkolenia i zdobądź wiedzę na temat wykorzystania AI w marketingu. Poznaj insighty i triki, które pozwolą Ci np. bez problemu przeanalizować Twoją grupę docelową, wygenerować napisy do filmu czy stworzyć dowolną muzykę.
Podtytuł może natomiast dostarczać więcej informacji na temat korzyści płynących z oferty. Służy on również jako nośnik wartości Twojego produktu lub Twojej usługi – mówi, co ta oferta daje kupującym i czym się wyróżnia.
Przykłady
- Przykład nagłówka: „Mistrzowska strona internetowa z pełną obsługą”.
- Przykład podtytułu: „Projektujemy, publikujemy, testujemy, zapewniamy obsługę i bezpieczeństwo. Nasze indywidualne podejście pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe”.
2. Deklaracja wartości, czyli dlaczego warto skorzystać z oferty
Choć nagłówek i podtytuł powinny dawać odwiedzającym całkiem dobre pojęcie o wartości oferty, niektórym te informacje nie wystarczą, aby zmotywować się do wypełnienia formularza.
Dlatego potrzebna jest jeszcze deklaracja wartości. Powinna ona jasno określać korzyści płynące z oferty, wyjaśniać, dlaczego produkt czy usługa są wartościowe, i wykorzystywać wypunktowania dla przejrzystości.
Przykład
Przykładowe wartości usługi tworzenia stron internetowych:
- bezpieczeństwo istabilność,
- szybkość działania,
- profesjonalne wsparcie.
3. Obraz i wideo
Multimedia mogą znacząco zwiększyć atrakcyjność strony docelowej i pomóc w przekazaniu informacji w angażujący sposób. W końcu obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Pamiętaj jednak, żeby był dostosowany do oferty, a jeśli sprzedajesz np. usługę tworzenia stron, dodaj przykłady zrealizowanych projektów, jako że klienci często kupują oczami (według badań „Forbesa” 64% użytkowników jest bardziej skłonnych do zakupu po obejrzeniu filmu).
Wskazówka
Jeśli dodajesz wideo, pamiętaj, żeby nie wpłynęło to na wydajność witryny. Zamiast wklejać materiał bezpośrednio na stronę, skorzystaj z hostingu innych firm (np. YouTube’a).
4. Formularz pozyskiwania leadów
Jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić, jest uważna ocena każdego pola formularza. Zastanów się, jakie dane są niezbędne w procesie obsługi leada, a z jakich możesz zrezygnować.
Długość formularza to wynik kompromisu między ilością a jakością pozyskiwanych danych. Z jednej strony krótsze formularze bardziej zachęcają do wypełnienia, zwiększając tym samym pulę potencjalnych klientów, z drugiej – dłuższe pozyskują bardziej szczegółowe informacje, co może skutkować wyższą jakością leadów.
Wskazówka
Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na pytanie o długość formularza. Powinna ona zależeć od Twoich priorytetów marketingowych. Testuj różne wersje, aby uzyskać optymalne wyniki.
5. CTA, czyli zachęta do działania
Używaj precyzyjnego języka, który informuje użytkowników o tym, co otrzymają po kliknięciu przycisku call to action.
6. Social proof, czyli dowód społeczny
Wykorzystaj dowody społeczne, aby zwiększyć wiarygodność oferty i zachęcić odbiorców do konwersji. Może to wyraźnie poprawić skuteczność Twojej strony docelowej.
Przykład
Przykładowe dowody społeczne na stronie WWW:
- case study realizacji Twoich usług,
- referencje od klientów w postaci krótkich cytatów,
- liczby pokazujące, ile osób pobrało Twój e-book, skorzystało z oferty lub zapisało się do newslettera,
- logotypy firm partnerskich, z którymi współpracujesz.
7. Polityka prywatności, czyli budowanie zaufania i ochrona danych
Polityka prywatności stała się fundamentem zaufania użytkowników i ochrony ich danych osobowych.
Regularnie aktualizuj swoją politykę prywatności, aby odzwierciedlać wszelkie zmiany w sposobie zbierania i wykorzystywania danych. Zadbaj o to, żeby odbiorcy mogli się łatwo z Tobą skontaktować.
Wskazówka
Jeśli masz już gotową stronę docelową, pamiętaj o jej ciągłej optymalizacji. Testuj, sprawdzaj elementy, które odwiedzający klikają. Analizuj, jak długo pozostają na stronie, w którym momencie ją opuszczają. Nawet najmniejsze poprawki mogą znacznie wpłynąć na liczbę potencjalnych klientów.
Materiał partnera