Anna Pańczyk, CEO Grey Group i Grey London, została AD wo/MAN Roku 2018 w kategorii Agencje reklamowe, a Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM w Polsce – w kategorii Domy mediowe. Małgorzata Lubelska, dyrektor marketingu Grupy Żywiec SA, została laureatką przyznanej po raz pierwszy nagrody Ad Marketer Roku. Organizowana przez magazyn „Press” gala konkursu odbyła się w czwartek w warszawskiej Villi Foksal.
Tytuł AD wo/MAN Roku przyznawany jest za: sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność oraz promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie. Konkurs od siedmiu lat organizuje magazyn „Press”, a zwycięzca wybierany jest w głosowaniu agencji reklamowych, agencji interaktywnych oraz domów mediowych i produkcyjnych. Każda z firm dysponowała tylko jednym głosem. Łącznie zagłosowało 77 podmiotów.
Agencje reklamowe
Anna Pańczyk, zwyciężczyni w kategorii Agencje reklamowe, uzyskała w głosowaniu 149 pkt. CEO Grey Group i Grey London została doceniona m.in. „za przebicie się na konkurencyjnym, męskim, europejskim rynku” i za to, że „idzie przez ten rynek jak burza”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Drugie miejsce w tej kategorii zdobył Grzegorz Krzemień, prezes GoldenSubmarine (106 pkt). Trzecie – Igor Kaleński, prezes grupy BBDO w Polsce oraz global e-commerce lead w Molecular BBDO (61 pkt).
Domy mediowe
AD wo/MAN Roku 2018 w kategorii Domy mediowe została Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM (121 pkt). Doceniono ją m.in. za „awans na głównodowodzącą podmiotem na rynku mediowym, który odpowiada za co trzecią złotówkę wydaną w imieniu klientów” i „za spektakularnie przeprowadzoną integrację mocnych domów mediowych MEC i Maxusa, zakończoną praktycznie bez strat”. Izabela Albrychiewicz była już Ad wo/MAN Roku 2014.
Drugie miejsce w kategorii Domy mediowe zdobył Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe Polska (66 pkt). Trzecie – Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group, CEO Arena Media (65 pkt).
Ad Marketer Roku
W tym roku po raz pierwszy przyznano nagrodę dla Ad Marketera Roku za: sukces w biznesie marketingowym, innowacyjność i wytyczanie trendów w budowaniu pozycji marki/produktu, przestrzeganie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu i dobrych praktyk przetargowych.
Wybór odbywał się w dwóch etapach. W pierwszym każda z uprawnionych do głosowania firm mogła wskazać jedną, dwie lub trzy osoby spośród marketerów (również swoich klientów). Zagłosowały 44 firmy, które wskazały 49 kandydatów. W drugim etapie o wyborze decydowali jurorzy w składzie: Paweł Tyszkiewicz (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR), prof. dr hab. Krzysztof Obłój (Akademia L. Koźmińskiego, Uniwersytet Warszawski), Piotr Piętka, (Publicis Groupe Polska), Katarzyna Sośnierz (Lvov), Piotr Bieńko (Codemedia), dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska (Uniwersytet Warszawski), Agata Małkowska-Szozda („Press”), Andrzej Skworz („Press”).
Tytuł Ad Marketera Roku 2018 otrzymała Małgorzata Lubelska, dyrektor marketingu Grupy Żywiec. Doceniono ją m.in. za to, że „nie przestaje zaskakiwać w kwestionowaniu status quo na rynku piwa w Polsce” i „wyprzedza konkurencję w innowacjach”.
Drugie miejsce zajął Arkadiusz Gwizdek, dyrektor marketingu marki Škoda w Volkswagen Group Polska. Trzecie – Aleksandra Szywilewska, kierownik marketingu sieci Lidl Polska.
Partnerzy kategorii AD wo/MAN Roku 2018 Agencje reklamowe: Orange Polska, Provident Polska.
Partnerzy kategorii AD wo/MAN Roku 2018 Domy mediowe: Wirtualna Polska, AMS.
Główny partner kategorii AD Marketer Roku 2018: Publicis Groupe Polska.
Partnerzy gali: Audio Network, Platige Image, SmartestHeads, Platige Sound, Carlsberg Polska oraz WeNa Management.
Patroni medialni: Marketer+, Social Press.
Organizatorem konkursu AD wo/MAN Roku jest magazyn „Press”.