Budowanie strategii, innowacyjność, tworzenie nowych produktów – tego typu kwestie kojarzą się ze żmudną pracą obarczoną dużym ryzykiem. Dr Alex Osterwalder ma obsesję, aby maksymalnie je upraszczać. Tworzy praktyczne narzędzia biznesowe, z których korzysta już ponad 5 mln ludzi na świecie. Teraz do ich stosowania przekonywać będzie polskich przedsiębiorców.
Według Aleksa Osterwaldera, jednego z 15 czołowych myślicieli biznesowych na świecie, za większością porażek nowych rozwiązań stoi nieuporządkowanie i niedopracowanie. Jego głównym celem jest zmiana myślenia o innowacjach i pokazanie, że do projektowania i udoskonalania produktów oraz usług warto podejść bardziej systemowo.
Od doktoratu po crowdfunding
Alex Osterwalder pracę doktorską poświęcił zagadnieniom tworzenia modeli biznesowych. Nie spodziewał się, że tematem zainteresują się ludzie spoza akademickich kręgów. Gdy okazało się, że nie tylko teoretycy potrzebują wiedzy w tym zakresie, postanowił wydać książkę, która w przystępny sposób przybliża tworzenie modeli biznesowych. Dzięki raczkującemu wtedy crowdfundingowi zaangażował prawie 500 menedżerów i specjalistów z 45 krajów. Nie tylko sfinansowali publikację, lecz także dodali jej praktycznych walorów, dzieląc się swoim know-how. Tak powstał bestseller „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera”, który przetłumaczono na 30 języków.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
„Dobre firmy tworzą wspaniałe modele biznesowe. Wyróżniające się firmy stale je poprawiają” – przekonuje Alex Osterwalder i wyjaśnia w swojej publikacji, jak opisywać, projektować, kwestionować i wymyślać modele biznesowe. Z jego narzędzi skorzystały takie firmy jak: Microsoft, Ernst & Young, Intel, NASA, Deloitte, MasterCard.
Mistrzowskie praktyki
Zachęcony sukcesem pierwszej publikacji dr Alex Osterwalder postanowił tym razem przyjrzeć się procesowi tworzenia produktów i usług zdobywających serca klientów. Owocem jego badań jest kolejny praktyczny przewodnik „Projektowanie propozycji wartości”. W Polsce opublikował go ICAN Institute, wydawca „Harvard Business Review Polska”.
Autor pokazuje, jak wyjść naprzeciw potrzebom klientów, by wzbudzić w nich pragnienie posiadania. Wyjaśnia, w czym tkwi sekret produktów i usług cieszących się niesłabnącym powodzeniem wśród konsumentów, i udowadnia, że stosując jego metody, można raz na zawsze zrezygnować z walki cenowej. Przede wszystkim zwraca uwagę na wartość wiedzy o klientach (ich potrzebach, oczekiwaniach, bolączkach), pokazuje, jak krok po kroku projektować nowe lub udoskonalać stare oferty. Wszystko, aby trafiać w ich gusta, tak jak zdobył swoimi książkami serca czytelników.
Inspiracja dla największych
Publikacje Aleksa Osterwaldera zdobyły uznanie w świecie biznesu i otworzyły mu drzwi do międzynarodowej sławy. Został pierwszym laureatem Innovation Luminary Award, a Thinkers50 przyznało mu nagrodę w dziedzinie strategii. Ma 42 lata, a zaliczono go już do 15 czołowych myślicieli biznesowych na świecie. Występuje na najlepszych uczelniach (m.in. Stanford, Berkeley, IMB), jest konsultantem dużych organizacji, prowadzi własną firmę – Strategyzer – tworzącą i udostępniającą narzędzia biznesowe.
Już 8 września dr Alex Osterwalder odwiedzi Warszawę.
Podczas konferencji „Harvard Business Review Polska” pokaże, jak z sukcesem doskonalić istniejące oferty wartości i kreować następne. Więcej informacji o tym wydarzeniu znaleźć można na www.alexosterwalder.pl.