Najczęstsze zapytania kierowane do agencji UX o przeprowadzenie badań dotyczą testów użyteczności. Badania realizowane w branży UX są kojarzone przede wszystkim z pracami dostarczającymi rekomendacji, które usprawniają gotowy projekt (np. prototyp serwisu internetowego) lub optymalizują już istniejący produkt/usługę. Warto jednak pamiętać, iż agencje UX mogą pomóc firmom w podejmowaniu kluczowych decyzji na wczesnym etapie życia projektu – dostarczając informacji na temat klientów (ich zachowań i potrzeb), a następnie przekładając je na konkretne zalecenia i wskazówki dotyczące jego kształtu.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego warto korzystać z usług badawczych agencji UX już na pierwszych etapach życia projektu,
- jakie techniki badawcze wykorzystują w swojej pracy agencje UX,
- kiedy i dlaczego należy polegać na obserwacji zachowań użytkowników, a nie tylko na ich deklaracjach i opiniach,
- w jaki sposób określić priorytety podczas zbierania i ustalania wymagań do naszego projektu.