Według szacunków ekspertów już w 2016 roku blisko 70% Polaków będzie posiadało smartfona. W ostatnich kilku latach świat dosłownie oszalał na punkcie tych urządzeń mobilnych. Za ich pomocą robimy dziś dosłownie wszystko. Jednak, jak wynika z badań, w codziennej komunikacji jesteśmy tradycjonalistami – od czatów, komunikatorów i e-maili nadal wolimy klasyczne SMS-y. Krótkie wiadomości tekstowe są najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji w Polsce. W tegorocznym badaniu „Komunikacja SMS w Polsce”, aż 94% ankietowanych zadeklarowało korzystanie z SMS-ów.

– Z przeprowadzonego przez nas w tym roku badania wynika, że 65% Polaków codziennie wysyła SMS-y, natomiast co drugi z nas deklaruje, że wysyła kilka krótkich wiadomości tekstowych w tygodniu. Użytkownicy nowoczesnych smartfonów w przeważającej większości także wybierają SMS-y, jako główną formę codziennej komunikacji. Korzystanie z komunikatorów mobilnych deklaruje zaledwie co czwarty posiadacz smartfona, a dla porównania – korzystanie z SMS-ów już blisko 60%. Rosnąca popularność nowoczesnych telefonów komórkowych i coraz większy dostęp do mobilnego internetu nie przekłada się więc na znaczącą zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych Polaków. Wybieramy rozwiązania sprawdzone, bezpieczne i takie, które dobrze znamy – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl.
[opis]Wysyłanie i odbieranie SMS-ów[/opis]
[zrodlo]Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014”[/zrodlo]
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Okazuje się, że posiadacze smartfonów bardziej doceniają zalety SMS-ów niż użytkownicy zwykłych telefonów komórkowych, którzy nie mieli doświadczenia w korzystaniu z mobilnych komunikatorów. Z przeprowadzonego przez badania „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że użytkownicy smartfonów wymieniają zalety SMS-ów, takie jak między innymi: szybkość dostarczenia wiadomości (45,8%) prostotę użytkowania (33,6%), koszt (30,6%), uniwersalność (23,7%), zasięg usługi (19,5%) oraz bezpieczeństwo (6,8%).
– Komunikacja SMS przenika kolejne sfery naszego życia: od codziennych informacji wymienianych między znajomymi po przekazy marketingowe i te, które kierują do nas wszelakie instytucje. Telefon stał się naszym towarzyszem, zmieniając na zawsze prezentowane przez nas postawy i zachowania. I choć być może nie zdajemy sobie z tego sprawy, owa mobilna rewolucja trwa nadal i w zasadzie odbywa się na naszych oczach. A jak przewiduje Forrester, do końca tego roku obejmie prawie połowę mieszkańców naszej planety. Powstanie więc armia mobilnych odbiorców, którzy nie będą rozstawali się ze swoim smartfonem. Potencjał, który będą kryli w sobie ci użytkownicy jest nie do przecenienia. Zastanówmy się więc, jakie podejmiemy działania, by go nie zmarnować. Pamiętajmy również, że choć większość naszych klientów stawia i – jak wskazują prognozy – także w przyszłości będzie stawiać na formę kontaktu, którą znamy od podszewki, w tej kwestii pozostaje jeszcze wiele do usprawnienia – komentuje Maciej Sękowski, redaktor naczelny magazynu „Marketer+”.
[opis]Częstotliwość wysyłania i odbierania SMS-ów[/opis]
[zrodlo]Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014”[/zrodlo]
Raport „Komunikacja SMS w Polsce” jest to podsumowanie zakrojonego na szeroką skalę badania konsumenckiego, przeprowadzonego w Polsce pod koniec 2014 roku. Tematem omawianego badania była doskonale wszystkim znana krótka wiadomość tekstowa, czyli po prostu SMS. Najnowsze wydanie raportu kompleksowo przedstawia preferencje komunikacyjne Polaków. W tym roku zbadano wykorzystywanie SMS-ów w odniesieniu do aplikacji mobilnych i komunikatorów. Obserwacje porównano z poprzednimi raportami, co autorom badania pozwoliło nie tylko przedstawić kształtujące się na przestrzeni lat trendy, ale i wysnuć prognozy na przyszłość. Niniejszy raport to przede wszystkim wielowymiarowe przedstawienie zgromadzonych liczb, danych i statystyk, obrazujących nowoczesną komunikację biznesową i konsumencką.
– To prawda, że nowe technologie coraz mocniej wkraczają w nasze życie i nie należy się przed tym bronić. Czaty, e-maile czy komunikatory są przez Polaków chętnie wykorzystywane. Doskonale uzupełniają one sposób, w jaki się komunikujemy. Jednak w dalszym ciągu najczęściej używanym, najszybszym i najbardziej skutecznym środkiem komunikacji w Polsce i na świecie jest SMS. Dociera w kilka sekund, nie wymaga specjalnego oprogramowania i działa na każdym dostępnym urządzeniu – telefonie, smartfonie i tablecie. Właśnie to są główne zalety SMS-ów, które powodują, że nadal chcemy z nich korzystać – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
>> Pobierz raport „Komunikacja SMS w Polsce 2014”