Według szacunków ekspertów już w 2016 roku blisko 70% Polaków będzie posiadało smartfona. W ostatnich kilku latach świat dosłownie oszalał na punkcie tych urządzeń mobilnych. Za ich pomocą robimy dziś dosłownie wszystko. Jednak, jak wynika z badań, w codziennej komunikacji jesteśmy tradycjonalistami – od czatów, komunikatorów i e-maili nadal wolimy klasyczne SMS-y. Krótkie wiadomości tekstowe są najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji w Polsce. W tegorocznym badaniu „Komunikacja SMS w Polsce”, aż 94% ankietowanych zadeklarowało korzystanie z SMS-ów.
– Z przeprowadzonego przez nas w tym roku badania wynika, że 65% Polaków codziennie wysyła SMS-y, natomiast co drugi z nas deklaruje, że wysyła kilka krótkich wiadomości tekstowych w tygodniu. Użytkownicy nowoczesnych smartfonów w przeważającej większości także wybierają SMS-y, jako główną formę codziennej komunikacji. Korzystanie z komunikatorów mobilnych deklaruje zaledwie co czwarty posiadacz smartfona, a dla porównania – korzystanie z SMS-ów już blisko 60%. Rosnąca popularność nowoczesnych telefonów komórkowych i coraz większy dostęp do mobilnego internetu nie przekłada się więc na znaczącą zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych Polaków. Wybieramy rozwiązania sprawdzone, bezpieczne i takie, które dobrze znamy – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl.
[opis]Wysyłanie i odbieranie SMS-ów[/opis]
[zrodlo]Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014”[/zrodlo]
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Okazuje się, że posiadacze smartfonów bardziej doceniają zalety SMS-ów niż użytkownicy zwykłych telefonów komórkowych, którzy nie mieli doświadczenia w korzystaniu z mobilnych komunikatorów. Z przeprowadzonego przez badania „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że użytkownicy smartfonów wymieniają zalety SMS-ów, takie jak między innymi: szybkość dostarczenia wiadomości (45,8%) prostotę użytkowania (33,6%), koszt (30,6%), uniwersalność (23,7%), zasięg usługi (19,5%) oraz bezpieczeństwo (6,8%).
– Komunikacja SMS przenika kolejne sfery naszego życia: od codziennych informacji wymienianych między znajomymi po przekazy marketingowe i te, które kierują do nas wszelakie instytucje. Telefon stał się naszym towarzyszem, zmieniając na zawsze prezentowane przez nas postawy i zachowania. I choć być może nie zdajemy sobie z tego sprawy, owa mobilna rewolucja trwa nadal i w zasadzie odbywa się na naszych oczach. A jak przewiduje Forrester, do końca tego roku obejmie prawie połowę mieszkańców naszej planety. Powstanie więc armia mobilnych odbiorców, którzy nie będą rozstawali się ze swoim smartfonem. Potencjał, który będą kryli w sobie ci użytkownicy jest nie do przecenienia. Zastanówmy się więc, jakie podejmiemy działania, by go nie zmarnować. Pamiętajmy również, że choć większość naszych klientów stawia i – jak wskazują prognozy – także w przyszłości będzie stawiać na formę kontaktu, którą znamy od podszewki, w tej kwestii pozostaje jeszcze wiele do usprawnienia – komentuje Maciej Sękowski, redaktor naczelny magazynu „Marketer+”.
[opis]Częstotliwość wysyłania i odbierania SMS-ów[/opis]
[zrodlo]Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014”[/zrodlo]
Raport „Komunikacja SMS w Polsce” jest to podsumowanie zakrojonego na szeroką skalę badania konsumenckiego, przeprowadzonego w Polsce pod koniec 2014 roku. Tematem omawianego badania była doskonale wszystkim znana krótka wiadomość tekstowa, czyli po prostu SMS. Najnowsze wydanie raportu kompleksowo przedstawia preferencje komunikacyjne Polaków. W tym roku zbadano wykorzystywanie SMS-ów w odniesieniu do aplikacji mobilnych i komunikatorów. Obserwacje porównano z poprzednimi raportami, co autorom badania pozwoliło nie tylko przedstawić kształtujące się na przestrzeni lat trendy, ale i wysnuć prognozy na przyszłość. Niniejszy raport to przede wszystkim wielowymiarowe przedstawienie zgromadzonych liczb, danych i statystyk, obrazujących nowoczesną komunikację biznesową i konsumencką.
– To prawda, że nowe technologie coraz mocniej wkraczają w nasze życie i nie należy się przed tym bronić. Czaty, e-maile czy komunikatory są przez Polaków chętnie wykorzystywane. Doskonale uzupełniają one sposób, w jaki się komunikujemy. Jednak w dalszym ciągu najczęściej używanym, najszybszym i najbardziej skutecznym środkiem komunikacji w Polsce i na świecie jest SMS. Dociera w kilka sekund, nie wymaga specjalnego oprogramowania i działa na każdym dostępnym urządzeniu – telefonie, smartfonie i tablecie. Właśnie to są główne zalety SMS-ów, które powodują, że nadal chcemy z nich korzystać – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl
>> Pobierz raport „Komunikacja SMS w Polsce 2014”