Wszyscy słyszeliśmy to już milion razy: „Musisz być bardziej cyfrowy!”. W końcu ukazała się na polskim rynku książka, która nadaje prawdziwe znaczenie temu modnemu słowu. Profesorowie Leonardi i Neeley pokazują, jak samodzielnie można rozwinąć kompetencje cyfrowe i nauczyć się nowych sposobów myślenia, aby lepiej zarządzać, wzajemnie się rozumieć i współpracować w świecie napędzanym przez big data i algorytmy.

Jak myśleć w cyfrowy sposób
Robotyzacja i cyfryzacja zmieniają nasz sposób pracy, strukturę organizacji oraz ludzkie zachowania i interakcje. Pracownicy są poddawani nieustannej presji, aby „być bardziej cyfrowym”, a firmy skarżą się na brak kandydatów z kompetencjami cyfrowymi, które pozwalają na stworzenie załogi zdolnej do szybkiego przystosowania się do zmian. Liderzy zaś głowią się na tym, jak zarządzać pracownikami i jak ich zorganizować, aby zyskać konkurencyjność dzięki danym i analityce.
Aby prosperować w świecie napędzanym przez big data i algorytmy, musimy więc nauczyć się widzieć, myśleć i działać w nowy, cyfrowy sposób. Ale co to znaczy? Niektórzy obawiają się, że powinniśmy jak najszybciej zostać technologami, którzy opanują zawiłości kodowania, algorytmów, sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, robotyki i kto wie czego jeszcze. To nie o to chodzi. Zdecydowana większość z nas myśli o problemach i rozwiązaniach analogowo, po czym przekłada tak wypracowane modele na język i metody cyfrowe. Nie jest to najlepszy pomysł. Musimy rozwinąć cyfrowy sposób myślenia, a książka „Cyfrowy umysł” dokładnie pokazuje, jak to zrobić.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dwóch badaczy i wykładowców – profesorowie Paul Leonardi i Tsedal Neeley – ma dla nas pocieszającą wiadomość: rozwinięcie cyfrowej mentalności nie jest wcale takie trudne, jak się zdaje. Większość ludzi może osiągnąć wystarczającą biegłość w cyfrowej tematyce, jeśli będzie przestrzegać zasady „30 procent” – minimalnego progu wiedzy. To on pomaga zrozumieć i wykorzystać cyfrowe wątki, z których utkany jest nasz świat. Pozwala lepiej zarządzać, wzajemnie się rozumieć i współdziałać w firmie.
Dotarcie do minimalnego progu biegłości technicznej, gwarantującego cyfrowy sposób myślenia, jest absolutnie w zasięgu ręki każdej osoby czytającej tę książkę – gwarantują autorzy we wstępie.
„Bycie cyfrowym” nie polega tylko na zrozumieniu, jakie operacje kryją się za cyfrową technologią, z której korzystamy, ale przede wszystkim wymaga wykształcenia nowych przekonań i sposobu myślenia. To one pozwalają na nabycie technologicznych kompetencji, a następnie ich wykorzystanie w codziennej pracy.
Leonardi i Neeley wyróżniają trzy główne obszary: współpracę, przetwarzanie danych i zmianę, oraz przedstawiają metody i narzędzia, które pozwolą nabyć niezbędne umiejętności cyfrowe w każdym z nich. Często powołują się też na konkretne przykłady stanowiące studia przypadku, na badania oraz wywiady, a wszystko po to, by nadać właściwy kontekst spostrzeżeniom i umiejętnościom, które przedstawiają w kolejnych rozdziałach książki.
Zamów książkę „Cyfrowy umysł”
Z „Cyfrowego umysłu” dowiesz się m.in.:
- jak współpracować z maszynami, które – dzięki sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowemu – już nie są wyłącznie narzędziami, z których korzystamy, gdyż w szybkim tempie awansują do roli kolegów z pracy,
- jak wzmocnić swoją intuicję, aby trafnie interpretować to, co mówią testy statystyczne, i zadawać właściwe pytania dotyczące rekomendacji powołujących się na dane,
- jak umieć właściwie reagować, gdy pojawią się problemy z bezpieczeństwem cyfrowym, bo niestety nie istnieje coś takiego, jak absolutnie bezpieczna baza danych czy organizacja,
- jak zbudować właściwą strukturę i kulturę sprzyjające eksperymentom oraz zorganizować firmę, w której ludzie mogliby podejmować decyzje na podstawie szybko zmieniających się informacji,
- jak poszerzać umiejętności poszczególnych pracowników i całej załogi oraz jak wdrożyć w organizacji ciągłe uczenie się.
Big data, algorytmy, sztuczna inteligencja, roboty jako współpracownicy, blockchain, cyberbezpieczeństwo i szybkie zmiany to niektóre z cyfrowych czynników mających ogromny wpływ na zmieniający się kształt naszego życia i pracy. Na szczęście dzięki cyfrowemu nastawieniu będziesz w stanie zadawać właściwe pytania, podejmować lepsze decyzje i rozwiązywać złożone problemy systemowe. A liderzy, którzy wykształcą cyfrowe kompetencje, będą mogli rozwijać talenty swoich podwładnych i przygotować firmę na udaną i ciągłą transformację. Książka „Cyfrowy umysł” to ogromne źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie stać się lepszym przywódcą, przygotować się zawodowo na przyszłość czy też po prostu chce lepiej zrozumieć teraźniejszość i przyszłość biznesu.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Inni o książce
Jeśli obawiasz się, że algorytmy zastąpią ludzki osąd, big data spowoduje, że nasza wiedza będzie przestarzała, a roboty zabiorą nam pracę, ta książka jest dla Ciebie. Leonardi i Neeley dzielą się praktycznymi spostrzeżeniami i wiedzą, które są niezbędne do tego, abyś zrozumiał kolejną falę cyfrowej zmiany – i mógł ją bez szwanku przeżyć – Adam Grant, autor bestsellerów „The New York Timesa”: „Leniwy umysł” oraz „Buntownicy”, prowadzący podcast „WorkLife”.
„Cyfrowy umysł” pokazuje, jak to zrobić, by każdy – od kadry kierowniczej do pojedynczego pracownika – umiał pomóc swojej firmie odnosić sukcesy w erze cyfrowej. Dzisiejsi dyrektorzy muszą dopilnować, aby cały personel miał cyfrową mentalność. Warto zacząć od tej książki – Jeff Henley, wiceprezes wykonawczy Oracle.
Leonardi i Neeley napisali niezbędny podręcznik fundamentalnych prawd dla liderów, którzy chcą prosperować w erze cyfrowej – Hubert Joly, były prezes i dyrektor zarządzający Best Buy, starszy wykładowca w Harvard Business School; autor „The Heart of Business”.
Zamów książkę „Cyfrowy umysł”
O autorach
Paul Leonardi jest profesorem zarządzania technologią na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara. Doradza starszej kadrze kierowniczej, jak zarządzać pracownikami i jak ich zorganizować, aby zyskać konkurencyjność dzięki danym i analityce. Współpracuje również jako konsultant z takimi firmami jak Google, Microsoft, General Motors i Discover. Jest głównym prelegentem na konferencjach i panelach dyskusyjnych na temat cyfrowej transformacji, innowacji i zmiany. Jego prace publikowane były w takich czasopismach jak „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „Forbes” czy „Wired”.
Tsedal Neeley jest profesorem administracji w biznesie w Harvard Business School i nagradzanym naukowcem, wykładowcą oraz ekspertem w zakresie pracy wirtualnej i globalnej. Została uznana przez „Business Insider” za jedną ze 100 osób zmieniających biznes. Regularnie doradza czołowym liderom w zakresie pracy wirtualnej, światowej ekspansji i transformacji cyfrowej. Neeley jest autorką „Remote Work Revolution” i nagradzanej pozycji „The Language of Global Success”. Zasiada w radach Brightcove, Brown Capital Management, Harvard Business Publishing oraz the Partnership Inc. Jej prace były prezentowane w BBC, CNN, NPR oraz w „MarketWatch”, „Financial Times”, „The New York Times”, „The Wall Street Journal”, „The Economist” i wielu innych.
Informacje o książce
- Autorzy: Paul Leonardi, Tsedal Neeley
- Tytuł: Cyfrowy umysł. Jak zarządzać i rozwijać biznes w erze algorytmów i sztucznej inteligencji
- Przekład: Dorota Gasper
- Wydawnictwo: MT Biznes
- Liczba stron: 336
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
- Cena: 59,90 zł
- Premiera: 03.02.2023 r.
Zamów książkę „Cyfrowy umysł”
„Marketer+” jest patronem medialnym publikacji.