Czy korporacja ma narodowość? Jaka jest istota awatarów? Dualizm w AI? Potrzeba hiperpersonalizacji, a może bardziej podnoszenia na duchu? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w trendbooku na 2024 r., opracowanym przez agencję reklamową Focus Nation. To blisko 80 stron trendów i antytrendów, które będą mieć wpływ na decyzje marek i ich komunikację marketingową. Znajdziesz tu również rozliczenie i ocenę trendów ubiegłorocznych – dowiesz się, które się sprawdziły, a które były tylko chwilową modą.
Publikacja jest darmowa i podana w przyjaznej formie pliku PDF, który można pobrać tutaj.
Codziennie dzieje się coś, co ma wpływ na nasze życie. Liczba wydarzeń i idących za nimi informacji przypomina tornado, w którego środku znajdujesz się Ty, nieprawdaż? W tak szybko zmieniającym się środowisku trudno jest skupić się na wszystkim. Wybrać to, co ważne i przydatne, a odsiać fake czy rzeczy niepotrzebne. Dlatego, podobnie jak w zeszłym roku, staramy się uchwycić w migawce chociaż kawałek tej dynamicznej rzeczywistości i wyłonić z niej tematy, które będą rezonować z naszą codziennością, prywatną oraz zawodową – podkreśla Michał Korczak, managing & strategy director Focus Nation.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W publikacji znajdziesz obszerne opracowanie takich tematów jak:
- odpowiedzialność 2.0,
- poszukiwanie zaangażowania,
- marki podnoszące na duchu,
- dualizm w AI,
- trendy w designie,
- istota awatarów,
- hiperrealistyczne doświadczenia,
- dbanie o klienta,
- kultura gamingu,
- „nie patrz mi w dowód” (ANTYtrend),
- poprawność na siłę (ANTYtrend),
- narodowość korporacyjna (ANTYtrend).
Trendy zostały skomentowane przez niezależnych ekspertów z różnych branż, m.in.: Agnieszkę Gruszczyńską-Hyc, redaktorkę naczelną Architectural Digest Polska, Wojciecha Kardysia, eksperta ds. komunikacji internetowej i social mediów, doktora Daniela Kiewrę, eksperta ds. klimatu i energii w Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Dariusza Maciołka, członka rady nadzorczej IAA Polska CMO BNP Paribas Bank Polska, Marcina Pilarskiego, dyrektora zarządzającego PAYBACK Polska i reprezentanta statutowego PAYBACK Polska w IAA Polska, Anielę Radomską, head of lifestyle w Imagine Nation i Bartosza Tesławskiego, dyrektora marketingu i obsługi sprzedaży w Wydawnictwie Gospodarczym.
Partnerami publikacji są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz IAA Polska.
Patronami medialnymi trendbooka są: „Marketer+”, AD Architectural Digest, Brief, Marketing przy Kawie, Media Marketing Polska, MeetingPlanner.pl, OOH Magazine, Press, Sprawny Marketing, THINK MICE i Wiadomości Handlowe.