Czy korporacja ma narodowość? Jaka jest istota awatarów? Dualizm w AI? Potrzeba hiperpersonalizacji, a może bardziej podnoszenia na duchu? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w trendbooku na 2024 r., opracowanym przez agencję reklamową Focus Nation. To blisko 80 stron trendów i antytrendów, które będą mieć wpływ na decyzje marek i ich komunikację marketingową. Znajdziesz tu również rozliczenie i ocenę trendów ubiegłorocznych – dowiesz się, które się sprawdziły, a które były tylko chwilową modą.

Publikacja jest darmowa i podana w przyjaznej formie pliku PDF, który można pobrać tutaj.
Codziennie dzieje się coś, co ma wpływ na nasze życie. Liczba wydarzeń i idących za nimi informacji przypomina tornado, w którego środku znajdujesz się Ty, nieprawdaż? W tak szybko zmieniającym się środowisku trudno jest skupić się na wszystkim. Wybrać to, co ważne i przydatne, a odsiać fake czy rzeczy niepotrzebne. Dlatego, podobnie jak w zeszłym roku, staramy się uchwycić w migawce chociaż kawałek tej dynamicznej rzeczywistości i wyłonić z niej tematy, które będą rezonować z naszą codziennością, prywatną oraz zawodową – podkreśla Michał Korczak, managing & strategy director Focus Nation.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W publikacji znajdziesz obszerne opracowanie takich tematów jak:
- odpowiedzialność 2.0,
- poszukiwanie zaangażowania,
- marki podnoszące na duchu,
- dualizm w AI,
- trendy w designie,
- istota awatarów,
- hiperrealistyczne doświadczenia,
- dbanie o klienta,
- kultura gamingu,
- „nie patrz mi w dowód” (ANTYtrend),
- poprawność na siłę (ANTYtrend),
- narodowość korporacyjna (ANTYtrend).
Trendy zostały skomentowane przez niezależnych ekspertów z różnych branż, m.in.: Agnieszkę Gruszczyńską-Hyc, redaktorkę naczelną Architectural Digest Polska, Wojciecha Kardysia, eksperta ds. komunikacji internetowej i social mediów, doktora Daniela Kiewrę, eksperta ds. klimatu i energii w Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Dariusza Maciołka, członka rady nadzorczej IAA Polska CMO BNP Paribas Bank Polska, Marcina Pilarskiego, dyrektora zarządzającego PAYBACK Polska i reprezentanta statutowego PAYBACK Polska w IAA Polska, Anielę Radomską, head of lifestyle w Imagine Nation i Bartosza Tesławskiego, dyrektora marketingu i obsługi sprzedaży w Wydawnictwie Gospodarczym.
Partnerami publikacji są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz IAA Polska.
Patronami medialnymi trendbooka są: „Marketer+”, AD Architectural Digest, Brief, Marketing przy Kawie, Media Marketing Polska, MeetingPlanner.pl, OOH Magazine, Press, Sprawny Marketing, THINK MICE i Wiadomości Handlowe.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?