Październik to idealny moment, żeby podsumować dotychczasowe działania i zastanowić się nad strategią na przyszły rok. Co przyniesie 2016 rok w dziedzinie online marketingu? Jakie będą dominujące trendy? Kto będzie na szczycie, a kto usunie się w cień? Na te pytania odpowiadają światowej sławy eksperci.
2016 – rok ambitniejszego, odważniejszego i śmielszego contentu
Ann Handley
autorka bestsellerów, prezenterka, chief content officer
www.annhandley.com, www.marketingprofs.com
Twitter: @MarketingProfs
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Rok 2016 skupi się na ambitniejszym, śmielszym i odważniejszym contencie.
Ambitna historia pozwoli Twojej firmie łatwiej określić zainteresowania Twoich odbiorców. Śmielszy content przewróci do góry nogami dotychczasowe status quo, opowiadając historię, która idealnie wpisze się w wyzwania stojące przed Twoją publicznością (nikt inny nie mówił o tym wcześniej do konkretnej grupy odbiorców w odpowiedni sposób). Odważniejszy content pozwoli Ci się wyróżnić na tle przeciętnych treści zalewających internet.
Będziesz mógł wykorzystać ambitniejszy, śmielszy i odważniejszy content, żeby pozyskać klientów i czytelników i przywiązać ich do siebie nie tylko dzięki temu, co sprzedajesz lub co robisz (nie każdy będzie chciał zostać częścią Twojej grupy, ale o to właśnie chodzi!).
2016 – rok skupienia
Barry Feldman
content marketing consultant, copywriter, dyrektor kreatywny
feldmancreative.com
Twitter: @FeldmanCreative
Dominującym trendem w online marketingu będzie SKUPIENIE.
Specjaliści ds. marketingu online skupiają się na zbyt dużej liczbie rzeczy na raz, przez co większość z nich po pewnym czasie zaczyna panikować. Jest za dużo kanałów, za dużo inicjatyw, za duuuuuuuużo wszystkiego. Specjaliści ds. marketingu pragną być wszędzie i przez to rzadko udaje im się stworzyć coś wyjątkowego.
2016 będzie rokiem podejmowania mądrych decyzji. Czy musisz zrobić to? Czy musisz zrobić tamto? Czy Twój wybór mediów odpowiada Twoim celom? Proponuję specjalistom dobrze zaplanować swoje działania, podejmować przemyślane decyzje odnośnie tego, co będzie dla nich najistotniejsze, porzucić ideę „wszystko na raz” i skupić się na nawiązaniu więzi z klientem poprzez koncentrację tylko na jednym kanale za każdym razem.
2016 – rok transmisji na żywo
Erika Heald
head of content
highwirepr.com
Twitter: @SFerika
Głównym trendem online marketingu w następnym roku będą platformy pozwalające na wideo transmisję na żywo, takie jak Blab, Meerkat, Periscope, których firmy będą używać jako bardziej spersonalizowanej formy obsługi klienta, dostosowanej specjalnie do niego. Dodatkiem do bardziej ludzkiego oblicza marki będzie ponadto możliwość ponownego wykorzystania materiałów wideo na blogu oraz w kanałach social media, a także skuteczniejsze określenie potencjalnych grup klientów.
2016 – rok kupnych mediów
Joe Pulizzi
założyciel contentmarketinginstitute.com
Twitter: @JoePulizzi
Jednym z czołowych trendów content marketingu w 2016 roku będzie zakup blogów i serwisów tematycznych przez marki. Stworzenie własnej witryny zajmuje dużo czasu, dlatego inteligentne marki są w stanie zidentyfikować niszowe strony z contentem, posiadające już lojalną bazę czytelników. Poprzez ich zakup na kilku rynkach, przyspieszą sukces swojej strategii content marketingowej (co jest przede wszystkim niezwykle istotne dla marek koncentrujących się na kampaniach reklamowych).
2016 – rok spektakli online
Ian Cleary
założyciel razorsocial.com
Twitter: @IanCleary
W wyniku jednego z głównych trendów w 2016 roku, przeniesiemy swoją uwagę ze zdjęć i filmów na produkcję programów. Będziemy zajmować się produkcją programów na platformach umożliwiających ich transmisję na żywo takich jak blab.im. To my jesteśmy mediami, musimy więc zachowywać się jak firmy medialne i pójść o krok dalej!
2016 – rok poprawy jakości reklam online
Michael Brenner
head of strategy
newscred.com, www.b2bmarketinginsider.com
Twitter: @BrennerMichael
Głównym trendem w online marketingu w 2016 roku będzie znacząca poprawa na rynku reklamowym. Coraz szybciej wzrastająca liczba konsumentów używających AdBlocka na komputerach i telefonach, sprawi, że specjaliści ds. marketingu spojrzą krytycznie na kwoty wydawane na reklamy, których użytkownicy tak bardzo starają się unikać. Zmusi to ich do tworzenia i publikowania contentu, którego ich klienci faktycznie potrzebują i chcą.
2016 – rok materiałów wizualnych
Pratik Dholakiya
założyciel Growfusely
Twitter: @DholakiyaPratik
Jedną rzeczą, której przypisuję szczególnie ważną rolę w nadchodzącym roku, są materiały wizualne, które będą najistotniejsze w procesie tworzenia wszystkich form contentu.
W roku 2015 można było zauważyć wyraźny wzrost użycia materiałów wizualnych, ale to w roku 2016 ich użycie stanie się codziennością dla specjalistów ds. marketingu.
Efekty wizualne mają świetne działanie: długie treści przestają nudzić czytelnika i dodatkowo pomagają zmniejszyć bounce rate landing page’a.
2016 – rok kontekstu
Rebecca Lieb
analityk, doradca, autor
rebeccalieb.com
Twitter: @lieblink
Jako analityk przyglądam się z bliska nowemu trendowi, który lubię nazywać „kontekstowy content”. Dzięki nowym technologiom, takim jak beacony, sensory, wearables czy internet rzeczy, content rozciąga się poza nasze ekrany, na rzeczy w realnym świecie.
Jakiego contentu możemy się w związku z tym spodziewać? Będzie on musiał być wysoce kontekstowy, oparty na pytaniach „Kto?”, „Jak?”, „Kiedy?” i „Gdzie?” w odniesieniu do customer experience. Umożliwi to stworzenie więzi i poczucia lojalności pomiędzy klientem a marką. Jednakże wykorzystany w nieprawidłowy sposób, kontekstowy content może być przerażający albo wręcz niestosowny. Ta strefa pełna jest zarówno ryzyka, jak i nagród w odniesieniu do klientów, a także marek.
2016 – rok AdBlocka
Ryan Deiss
założyciel i CEO
www.digitalmarketer.com
Twitter: @ryandeiss
Rok 2016 będzie rokiem AdBlocka. Dotknie on w znacznym stopniu nie tylko firmy medialne, dla których zysk z reklam stanowi znaczną część dochodu, ale także reklamodawców, dla których reklamy stanowią główne źródło ruchu na stronie.
Konsumenci przemówili – wydawcy i reklamodawcy muszą wspólnie stworzyć nowy system działania reklam i przestać polegać na formatach z dawnych lat, których początki sięgają prasy drukowanej.
2016 – rok konwersacji
Ryan Hanley
head of marketing
www.trustedchoice.com, www.ryanhanley.com
Twitter: @RyanHanley_Com
Głównym trendem w online marketingu w 2016 roku będzie tworzenie punktów konwersacji dla własnej grupy odbiorców. Stworzenie tych punktów będzie powiązane z nowymi technologiami i platformami do transmisji na żywo, takimi jak Periscope i Blab, oraz będzie skupiać się na tworzeniu bardziej „ludzkich” relacji pomiędzy marką a jej odbiorcami. Marki, które będą w stanie stworzyć te punkty konwersacji, wyróżnią się na rynku, którym coraz wyraźniej steruje poczucie misji, aniżeli marketing sam w sobie.
2016 – rok ewolucji influncer marketingu
Sabrina Fenster
marketing manager
theshelf.com
Twiiter:@Shelfinc
Influencer marketing! Marki i specjaliści ds. marketingu zaczynają nareszcie uświadamiać sobie, że marketingowe slogany się nie sprzedają, prawdziwi ludzie – tak. Pracując z ludźmi, którzy są influencerami w danej dziedzinie i cenią sobie produkty marki, firmy będą mogły reklamować się w subtelny i przystępny sposób. Dzięki temu będą mogły także lepiej docierać do wybranych klientów. Odpowiedni wybór zarówno influencerów, jak i kampanii, zaowocuje ogromnym wzrostem ROI. Influencer marketing nie jest jednak rozwiązaniem prostym (każdy influencer pracuje inaczej), dlatego rok 2016 będzie okresem nauki dla wielu marek. Myślę, że w końcu znajdą sposób na uproszczenie całego procesu, łatwiejszy wybór odpowiedniego influencera i sposobu prowadzenia kampanii, dzięki czemu optymalnie spożytkują swoje pieniądze.
2016 – rok inteligentnego contentu
Scott Abel
content strategist
thecontentwrangler.com
Twitter: @scottabel
Głównym trendem w online marketingu w 2016 roku będzie optymalizacja produktywności, w celu tworzenia większej ilości contentu mniejszym nakładem środków. Zbyt duża ilość aktualnie powstających treści jest tworzona w konkretnym celu i w określonej formie.
W rezultacie nasz content ograniczają pewne narzędzia i ramy, tworząc go bardziej skomplikowanym, czasochłonnym i przede wszystkim drogim do opublikowania w kilku kanałach jednocześnie. Co więcej uniemożliwiają nam one tworzenie spersonalizowanych treści małym nakładem pracy.
Zamiast wydawać więc środki na rozwiązywanie problemów z contentem – co jest bardzo popularną praktyką w wielu firmach – lub znajdować szybkie rozwiązania tylko pojedynczych problemów, które do niczego nie prowadzą, potrzebne jest strategiczne podejście do tematu.
Potrzebujemy bardziej formalnego, przewidywalnego i systematycznego schematu tworzenia contentu, który będzie działał zarówno dzisiaj, jak i w przyszłości. Nowa metoda, która jest aktualnie niezbędna, powinna wyeliminować wszystkie działania zmniejszające naszą produktywność i efektywność. Ponadto potrzebujemy strategii, która pozwoli nam skoncentrować się na tworzeniu treści wartościowych dla klienta na każdym kroku, bez przeznaczania na to ogromnych środków finansowych. To czego potrzebujemy, to inteligentny content.
2016 – rok twórczy
Steve Cartwright
digital business growth expert
website-designs.com
Twitter: @FX_Digital
Myślę, że w 2016 roku content marketing nareszcie przejdzie metamorfozę. Firmy zaczynają sobie zdawać sprawę z istotności content marketingu i jednocześnie nareszcie rozumieją, że sukcesu nie osiągnie się z dnia na dzień – droga na skróty nie istnieje.
Przez ostatnich kilka lat obserwowałem, jak firmy próbowały swoich sił w content marketingu, bez jakichkolwiek chęci tworzenia własnego contentu. Wolały skupić się na udostępnianiu treści innych osób. Dlaczego? Jest to prostsze, nie wymaga zbyt dużych nakładów pracy, a przy okazji przynosi pewne benefity.
W 2016 roku myślę, że większość firm nareszcie zmieni swoje podejście i będzie aktywnie uczestniczyć w tworzeniu własnego contentu, angażując swoją publiczność, zwłaszcza w okresie, kiedy treści skupione na kliencie są niezbędne.
Następnym krokiem w tym procesie będzie wzrost znaczenia social mediów jako jednego z głównych źródeł ruchu na stronie dla wielu firm. Firmy z łatwością będą mogły osiągnąć ten cel, promując swój content poprzez własne kanały social media, zmniejszając tym samym znaczenie ruchu pochodzącego z Google.
2016, rok personalizacji i segmentacji
Sujan Patel
współzałożyciel contentmarketer.io
Twitter: @sujanpatel
W 2016 roku specjaliści ds. marketingu będą musieli skupić całą swoją uwagę na personalizacji i segmentacji. Czasy koncentrowania się na szerokiej publiczności minęły. Należy dokładnie poznać swoich czytelników, ich problemy i pomóc im w ich rozwiązywaniu. Kampanie e-mailingowe muszą być bardziej spersonalizowane i tworzone z myślą o indywidualnych osobach; treści powinny być kierowane do konkretnych osób, a landing page musi odnosić się do odbiorców na poziomie personalnym. Większa liczba testów, monitorowanie większej ilości danych oraz nowe strategie pomogą w optymalizacji doświadczenia klientów, pod kątem ludzkim.
2016 – rok patrzenia ludziom w oczy
Ted Rubin
social marketing strategist, główny mówca, CMO
brand-innovators.com, tedrubin.com
Twitter: @TedRubin
Rok 2016 powinien obfitować w to, co nazywam „patrzeniem ludziom w oczy”. Ostatnie dekady taktyk marketingowych zrobiły z nas komunikacyjnych leni i mam już tego dość! Najczęściej nie zwracamy nawet uwagi na to, z kim rozmawiamy, patrzymy na osobę poprzez dane, które od niej otrzymujemy (a i to jest nawet wątpliwe). Rozwiązaniem tego problemu, które pozwoli czerpać nam korzyści z wzajemnych kontaktów (zarówno indywidualnie, jak i całej firmie), jest „patrzenie ludziom w oczy”. Nie musimy dostosowywać swojego świata do bycia towarzyskim, musimy dostosować bycie towarzyskim do naszego świata. Czas porzucić wszystkie wymówki i przenieść nasze umiejętności zachowania się w towarzystwie do świata cyfrowego. Korzyści, jakie możemy osiągnąć są na wyciągnięcie ręki – musimy tylko zrobić ten pierwszy krok. Czas zacząć!
A Ty jak widzisz rok 2016?
Czy zgadzasz się z tymi przewidywaniami? Chciałbyś coś dodać? Zostaw nam swój komentarz i bądź częścią dyskusji, która będzie kształtować online marketing w 2016 roku!