(Hiper)Personalizacja, USP, wartości, których nie mają konkurenci. Od lat słyszymy, że aby osiągnąć sukces w niezwykle konkurencyjnej branży e-commerce, musimy się wyróżniać. Czy istnieją więc jakiekolwiek uniwersalne „dobre praktyki” dla stron e-sklepów?

Polski rynek e-commerce od kilku lat przeżywa rozkwit – zarówno biorąc pod uwagę wartość produktów, jak i samą liczbę sklepów internetowych. Prognozuje się, że łączna wartość rynku sięgnie 162 mld zł do 2026 roku, dając średni roczny wzrost na poziomie 12%. Nic więc dziwnego, że e-przedsiębiorcy chcą jak najlepiej przygotować swoje biznesy do tego skoku.
Jedna odpowiedź na wszystkie bolączki
Powszechnie wiadomo, że każdy – lub prawie każdy – e-sklep będzie mierzył się z innymi wyzwaniami. Dla jednych będzie to Lifetime Value klienta, dla innych techniczne aspekty związane z obsługą dużej ilości koszyków. I choć uniwersalne rozwiązanie, idealne dla wszystkich nie istnieje, są pewne kroki, których podjęcie gwarantuje zwiększenie internetowych obrotów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Klienci bardzo często przychodzą do nas z pytaniem „Jakie są dobre praktyki na stronach?”. Choć nie wierzymy w podejście „one size fits all”, wiemy też, że pewne odpowiednio wdrożone podstawy, pozwalają zbudować podwaliny e-sukcesu. Mając tę myśl w głowie, stworzyliśmy naszego drugiego już e-booka dla przedsiębiorców – mówi Kamila Kotowska, head of marketing w cux.io, firmie zajmującej się analizą zachowań użytkowników online.
5 kroków do sukcesu
„E-commerce na 5. Dobre praktyki na stronach e-sklepów” to e-book powstały w wyniku współpracy firmy cux.io ze znanymi ekspertami marketingu. Wśród autorów znalazły się takie nazwiska jak Martyna Tarnawska (Socjomania), Artur Jabłoński (digitalk), Joanna Kwiatkowska (Kubota) czy Ewelina Podrez-Siama (Foxstrategy).
E-book to skierowane do przedstawicieli e-commerce kompendium wiedzy o optymalizacji stron i pracy z doświadczeniami użytkowników. Każdy artykuł przedstawia 5 uniwersalnych kroków czy wskazówek, które warto wdrożyć w swoim biznesie, aby zacząć odnosić sukces. Materiały zostały podzielone na podrozdziały, z których każdy dotyczy innej dziedziny e-działań: UX, UI i mapowanie ścieżki klienta, copywriting, SEO, SEM oraz analityka.
– Dobre praktyki należy traktować raczej jako wskazówki, jako budulec sukcesu. Należy podchodzić do nich z pewną dozą nieufności i zawsze zadać sobie najpierw pytanie: „Czy ma to rację bytu w moim biznesie?” – dodaje Kamila Kotowska.
E-book „E-commerce na 5. Dobre praktyki na stronach e-sklepów” można pobrać za darmo ze strony: https://ebook.cux.io/5-sposobow-na-dobre-praktyki-na-stronach-ecommerce

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
„Marketer+” jest patronem medialnym publikacji.