(Hiper)Personalizacja, USP, wartości, których nie mają konkurenci. Od lat słyszymy, że aby osiągnąć sukces w niezwykle konkurencyjnej branży e-commerce, musimy się wyróżniać. Czy istnieją więc jakiekolwiek uniwersalne „dobre praktyki” dla stron e-sklepów?
Polski rynek e-commerce od kilku lat przeżywa rozkwit – zarówno biorąc pod uwagę wartość produktów, jak i samą liczbę sklepów internetowych. Prognozuje się, że łączna wartość rynku sięgnie 162 mld zł do 2026 roku, dając średni roczny wzrost na poziomie 12%. Nic więc dziwnego, że e-przedsiębiorcy chcą jak najlepiej przygotować swoje biznesy do tego skoku.
Jedna odpowiedź na wszystkie bolączki
Powszechnie wiadomo, że każdy – lub prawie każdy – e-sklep będzie mierzył się z innymi wyzwaniami. Dla jednych będzie to Lifetime Value klienta, dla innych techniczne aspekty związane z obsługą dużej ilości koszyków. I choć uniwersalne rozwiązanie, idealne dla wszystkich nie istnieje, są pewne kroki, których podjęcie gwarantuje zwiększenie internetowych obrotów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Klienci bardzo często przychodzą do nas z pytaniem „Jakie są dobre praktyki na stronach?”. Choć nie wierzymy w podejście „one size fits all”, wiemy też, że pewne odpowiednio wdrożone podstawy, pozwalają zbudować podwaliny e-sukcesu. Mając tę myśl w głowie, stworzyliśmy naszego drugiego już e-booka dla przedsiębiorców – mówi Kamila Kotowska, head of marketing w cux.io, firmie zajmującej się analizą zachowań użytkowników online.
5 kroków do sukcesu
„E-commerce na 5. Dobre praktyki na stronach e-sklepów” to e-book powstały w wyniku współpracy firmy cux.io ze znanymi ekspertami marketingu. Wśród autorów znalazły się takie nazwiska jak Martyna Tarnawska (Socjomania), Artur Jabłoński (digitalk), Joanna Kwiatkowska (Kubota) czy Ewelina Podrez-Siama (Foxstrategy).
E-book to skierowane do przedstawicieli e-commerce kompendium wiedzy o optymalizacji stron i pracy z doświadczeniami użytkowników. Każdy artykuł przedstawia 5 uniwersalnych kroków czy wskazówek, które warto wdrożyć w swoim biznesie, aby zacząć odnosić sukces. Materiały zostały podzielone na podrozdziały, z których każdy dotyczy innej dziedziny e-działań: UX, UI i mapowanie ścieżki klienta, copywriting, SEO, SEM oraz analityka.
– Dobre praktyki należy traktować raczej jako wskazówki, jako budulec sukcesu. Należy podchodzić do nich z pewną dozą nieufności i zawsze zadać sobie najpierw pytanie: „Czy ma to rację bytu w moim biznesie?” – dodaje Kamila Kotowska.
E-book „E-commerce na 5. Dobre praktyki na stronach e-sklepów” można pobrać za darmo ze strony: https://ebook.cux.io/5-sposobow-na-dobre-praktyki-na-stronach-ecommerce
„Marketer+” jest patronem medialnym publikacji.