Na Facebooku jest wiele grup dotyczących marketingu. Z setek wybraliśmy kilka tych, które są moderowane i aktywnie się rozwijają. Sami do nich należymy i zapewniamy, że można w nich uzyskać profesjonalne wsparcie i praktyczne podpowiedzi.
Tygrysy Socialu
Chcesz, żeby media społecznościowe nie miały przed Tobą tajemnic? To idealne miejsce dla Ciebie. Grupę współtworzą dziesiątki ekspertów oraz niezależna społeczność pasjonatów marketingu. Jest źródłem wiedzy przede wszystkim o digital marketingu. Dowiesz się tu m.in., jak efektywnie prowadzić fanpage’e czy organizować skuteczne kampanie na FB. Członkowie dzielą się opiniami i doświadczeniami, pytają i udzielają odpowiedzi, dążą do rozwoju zawodowego. Wartości grupy to kultura wiedzy, rozwój i współtworzenie. Jej założycielem jest agencja Tigers.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Data założenia: 2 lipca 2015 r.
Liczba członków: 15,3 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/socialtigerspl/
Artur Jabłoński & digitalianie [Social Media | Content Marketing | PPC Ads]
Artur Jabłoński to właściciel agencji digitalk, konsultant ds. e-marketingu i szkoleniowiec zajmujący się edukacją w zakresie content marketingu oraz reklamy w mediach społecznościowych. Członkowie jego grupy poruszają tematy dotyczące głównie social mediów, contentu oraz PPC Ads. Zdobędziesz tu praktyczne wskazówki, jak dobrze skonfigurować i optymalizować reklamę na Facebooku, Instagramie czy Linkedinie, poznasz też tajniki skutecznego copywritingu.
Data założenia: 25 sierpnia 2016 r.
Liczba członków: 21,8 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/1732660436998589/
Przeczytaj artykuły Artura Jabłońskiego, które ukazały się w „Marketerze+”.
Zamów książkę „Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie”.
Google Ads (AdWords) – Darmowe Wsparcie, Porady, Nowinki [MarcinWsol.pl]
Chcesz rozwiązać problem związany z systemem Google Ads? Szukasz nowinek i informacji na jego temat? To dla Ciebie odpowiednie miejsce. Znajdziesz tu m.in. praktyczne wskazówki, jak tworzyć i analizować reklamy w ramach Google’a. Grupa zrzesza praktyków i umożliwia także znalezienie specjalisty/agencji do konsultacji, audytu lub prowadzenia kampanii. Twórcą grupy jest Marcin Wsół, specjalista w zakresie Google Ads.
Data założenia: 19 października 2017 r.
Liczba członków: 16,8 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/wsparcie.adwords/
Przeczytaj artykuły, które Marcin Wsół napisał dla „Marketera+”.
Google Analytics Polska
Grupa, której głównym celem jest odpowiadanie na wszelkie pytania dotyczące Google Analytics i tematów z nim związanych. Dowiesz się tu m.in., jak efektywnie wykorzystywać to narzędzie, znajdziesz też rozwiązania problemów. Użytkownicy dzielą się wskazówkami i doświadczeniami, pomagają w nauce obsługi Google Analytics 4. W grupie znajdują się również ogłoszenia o pracę oraz zlecenia dla freelancerów (wraz z widełkami cenowymi lub stawką godzinową).
Data założenia: 25 maja 2012 r.
Liczba członków: 12,5 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/gapolska/?ref=timeline
Storytelling i komunikacja marki w social media
O storytellingu głośno jest od lat, ale często wiedza marketerów ogranicza się do tego, że do komunikacji warto wplatać opowieści. Z tej grupy dowiesz się, jak je tworzyć, jakie techniki wykorzystywać, znajdziesz też wiele inspiracji. Członkowie dzielą się licznymi wskazówkami na temat prowadzenia efektywnej komunikacji marki w mediach społecznościowych. Grupa prowadzona jest przez Martę Idczak, autorkę fanpage’a „Statek St-38”, specjalistkę i trenerkę w zakresie storytellingu.
Data założenia: 26 czerwca 2017 r.
Liczba członków: 8,5 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/483441551989880/
Product & UX Design PL
Interesuje Cię tematyka użyteczności (usability), user experience, service designu, cyfrowego projektowania, badań i zarządzania produktami? Dołącz do grupy, która zrzesza zarówno doświadczonych praktyków, jak i osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z UX. Oprócz porad, wskazówek czy wymian opinii znajdziesz tutaj m.in. ogłoszenia o wydarzeniach i konferencjach.
Data założenia: 6 października 2010 r.
Liczba członków: 20,4 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/160243033994630/
Projektowanie słowem: UX Writing
Grupa dotyczy tematyki UX Writingu – tworzenia przejrzystych, intuicyjnych i użytecznych treści, z którymi zetknie się użytkownik na stronie czy w aplikacji. Znajdziesz tu m.in. wskazówki, jak tworzyć odpowiednie komunikaty na potrzeby interfejsów różnych produktów cyfrowych, uzyskasz też odpowiedzi na pytania dotyczące Twoich projektów. Użytkownicy grupy zamieszczają również inspirujące przykłady UX writingu i informacje na temat przydatnych szkoleń i warsztatów.
Data założenia: 20 grudnia 2018 r.
Liczba członków: 3,8 tys. członków
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/316426435869597
Porozmawiajmy o marce
Grupę założył Łukasz Murawski – ekspert i wykładowca, który zajmuje się brandingiem, psychologią konsumenta oraz psychologią marketingu i reklamy. Miejsce służy swobodnym dyskusjom na temat marek, brandingu czy działań komunikacyjnych firm. Grupa wyrosła na bazie wywiadów Murawskiego – publikowanych w „Marketerze+” – ze światowymi ekspertami w dziedzinie brandingu.
Data założenia: 2 grudnia 2019 r.
Liczba członków: 861
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/porozmawiajmyomarce
Przeczytaj wywiady Łukasza Murawskiego w „Marketerze+”.
Gabinet od zaplecza
Grupa założona i prowadzona przez Annę Wydrę-Nazimek zrzesza społeczność profesjonalistek z branży beauty, którym zależy na nieustannym podnoszeniu jakości świadczonych usług i zwiększaniu dochodów. Poruszane tematy to m.in. marketing, zarządzanie, przepisy, rozwój, szkolenia, pozyskiwanie i zatrzymywanie klientów. Jeśli prowadzisz biznes w branży beauty, chcesz być na bieżąco czy uzyskać odpowiedzi na nartujące pytania – to miejsce idealne dla Ciebie.
Data założenia: 30 stycznia 2014 r.
Liczba członków: 24,5 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/479604765478403
Kreatywny marketing
Marketing nie powinien być schematyczny i nudny. Wie o tym doskonale Jakub Biel – autor niestandardowych kampanii w telegazecie, na TikToku, Tinderze, a nawet Pornhubie. Opowiada o nich na uczelniach i konferencjach (w tym TEDx, Infoshare czy Marketing Hits w Mińsku). W swojej grupie Biel dzieli się doświadczeniami i inspiracjami. Tematyka oscyluje wokół reklamy, real time marketingu, PR-u i mediów społecznościowych. Dołącz i dowiedz się, jak stworzyć kreatywną kampanię.
Data założenia: 5 stycznia 2022 r.
Liczba członków: 780
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/kreatywnymarketing
Przeczytaj artykuły Jakuba Biela dla „Marketera+”.
The Brief pro – co znosi psychika grafika
The Brief to jedna z największych i najczęściej rekomendowanych społeczności na polskim Facebooku. Zrzesza projektantów graficznych, marketerów, właścicieli firm i wielu innych przedstawicieli branży kreatywnej. Znajdziesz tu inspiracje i wskazówki. Przy zamieszczaniu ofert dotyczących pracy lub współpracy pamiętaj o dodaniu hasztagów #praca #zlecenie.
Data założenia: 22 kwietnia 2018 r.
Liczba członków: 25,2 tys.
Dołącz do grupy: https://www.facebook.com/groups/BriefCoZnosiPsychikaGrafikaGrupa/