Podcasty to coraz bardziej popularne źródło wiedzy. Możesz ich słuchać w samochodzie, w podróży, podczas spaceru czy gotowania. Poznaj listę najciekawszych polskich audycji o marketingu, designie, e-commerce, SEO, biznesie i nowych technologiach.

[Aktualizacja: 27.04.2023]
Oto lista wybranych sprawdzonych polskich podcastów, które mogą być cennym źródłem wiedzy dla każdego marketera. Zestawienie „50 podcastów o marketingu i biznesie wartych słuchania”, opublikowane w M+50, jest na bieżąco aktualizowane.
Uważasz, że warto do tej listy dorzucić jeszcze jakąś pozycję? Czekamy na informacje: redakcja@marketerplus.pl.
1. ADventures [Dawid Kaźmierczak]
Autor podcastu na co dzień pracuje jako social media i PR director, a co dwa tygodnie opowiada o branży reklamowej z perspektywy jej przedstawicieli.
2. BusinessMarketer – marketing B2B od teorii do praktyki [Łukasz Kosuniak]
Podcast „BusinessMarketer” to pokaźna dawka praktycznej wiedzy o nowoczesnym marketingu B2B dla szefów firm, menedżerów marketingu i specjalistów ds. sprzedaży B2B. Autorem jest Łukasz Kosuniak – wieloletni praktyk, konsultant, trener oraz autor kilkudziesięciu branżowych publikacji, a także książki „ABC Marketingu B2B”.
Przykładowe tematy:
- Przygotuj skuteczną strategię pozyskiwania klientów B2B
- Account based marketing – jak pozyskiwać leady w największych organizacjach?
- Skalowanie sprzedaży dzięki marketingowi B2B.
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę o marketingu B2B? Weź udział w kursie online „Podstawy strategii marketingu B2B”.

Prenumerata z pakietem e-szkoleńi pełnym dostępem do archiwum
Zyskaj dostęp do rzetelnej wiedzy marketingowej. Korzystaj ze szkoleń wideo online, interaktywnych spotkań z ekspertami na żywo ora z artykułów poradnikowych.W ramach subskrypcji otrzymasz: dostęp do kilkudziesięciu e-szkoleń wideo, możliwość udziału w szkoleniach „na żywo”, dostęp do pełnego archiwum (w sumie 65 numerów w PDF), 6 wydań w wersji drukowanej i wiele więcej.Sprawdź szczegóły już teraz.
3. Biznes Non-Fiction {Nieagencja]
Zespół Nieagencji przygląda się branżowym opowieściom i wraz z gośćmi sprawdza, ile jest w nich konkretów. Wciąż robić CSR jako zasłonę dymną czy dotrzeć do sedna problemu? Wspierać pracowników czy tylko organizować owocowe czwartki? Poświęcić się pracy czy rodzinie? A może jest jakaś droga środka…?
4. Biznes w IT [Piotr Bucki]
Piotr Bucki jest programistą oraz przedsiębiorcą, pomysłodawcą i współtwórcą J-LABS (kilkusetosobowej firmy IT). Od 2018 r. dzieli się swoją wiedzą w podcaście: „Biznes w IT”, w którym porusza tematykę tworzenia, rozwijania i prowadzenia biznesów o wielomilionowych przychodach, głównie w kontekście branży IT. Ostatnie odcinki dotyczyły tematów: wskazówek rekrutacyjnych, budowania dużej i skalowalnej firmy oraz komunikacji dla liderów, menedżerów i zespołów.
5. Człowiek.Biznes.Technologia [Wiesław Kotecki]
Podcast prowadzony przez lidera zespołu Experience Design w Deloitte Digital. To cotygodniowe rozmowy o projektowaniu doświadczeń w szeroko rozumianym user experience. Gośćmi są eksperci, którzy realizują projekty polskie oraz globalne.
6. Design to Convert [Andrzej Bieda]
Andrzej Bieda, CMO w firmie Landingi rozmawia z przedsiębiorcami i marketerami na temat ich działalności oraz marketingu, jaki prowadzą w internecie. W szczególności skupia się na landing page’ach, które tworzą na potrzeby własne oraz dla swoich klientów. Goście rozmawiają o aspektach wizualnych (design) tych stron, a także sprawdzają ich efektywność (convert).
7. Dziennik Budowy Firmy [Fox Strategy]
Podcast biznesowy i marketingowy przeznaczony dla przedsiębiorców. Usłyszysz w nim m.in. o tym, co musisz wiedzieć, jeśli planujesz współpracę z copywriterem i pozycjonowanie swojej aplikacji mobilnej.
8. Email [i] Marketing Podcast [Paweł Sala]
Paweł Sala, CEO i współzałożyciel FreshMaila, rozmawia z zaproszonymi gośćmi o tym, jak wykorzystywać efekt synergii pomiędzy różnymi kanałami komunikacji oraz jak realizować działania marketingowe w firmie. Podcast koncentruje się wokół e-mail marketingu w odniesieniu do szerszego kontekstu e-commerce, zarządzania sobą w czasie czy też badań statystycznych.
Przykładowe tematy:
- Ludzka strona mailingu – rozmowa z Łukaszem Czaczkowskim
- Jak zwiększyć dostarczalność kampanii email marketingowych,
- Najczęściej popełniane błędy w email marketingu.
Dowiedz się jak robić skuteczny e-mail marketing. Zamów pakiet składający się z numeru o e-mail marketingu, książki i e-booka Pawła Sali.
9. Eventowa Blogerka [Agnieszka Ciesielska]
Agnieszka Ciesielska przedstawia tajniki event marketingu i odsłania kulisy eventów. Dzieli się sposobami na dotarcie do klientów marki. Podcast to zbiór wielu inspiracji biznesowych oraz spotkania z niebanalnymi gośćmi. Autorka rozmawiała m.in z Kasią Sokołowską o reżyserowaniu pokazów mody czy z Martą Cugier z zespołu Lombard. W ostatnich odcinkach podpowiada, jak zorganizować wirtualną konferencję, dzieli się wiedzą o tym, jak funkcjonować w niełatwej branży event w trudnych czasach oraz w jaki sposób działają agencje eventowe i incentive w dobie COVID-19.
10. Fajnie na swoim [Jacek Kłosiński]
Jacek Kłosiński jest przedsiębiorcą, twórcą stron internetowych i trenerem. W swoim podcaście opowiada o tym, jak założyć i rozwijać własny mały biznes, żeby stał się dla nas fajną pracą. Twórca przekonuje, że „na swoim” możesz nieźle zarabiać, robić ciekawe rzeczy i przy tym mieć masę swobody. Podcast pomaga w dojściu do tego celu. Ostatnie odcinki to konkretne porady, jak stworzyć swoją ofertę, rozwiązać 4 problemy Twojego klienta oraz dociekania, jakie są zalety małego biznesu. Podcasty są opatrzone bonusowymi arkuszami PDF, które pozwolą zastosować wskazówki do swojego biznesu.
11. Finanse w Twojej firmie [Wojciech Plona]
Jeżeli prowadzisz rozwijającą się firmę, z pewnością zastanawiasz się, jak uporządkować jej finanse. „Finanse w Twojej Firmie” to podcast skupiony wyłącznie na zarządzaniu firmowymi finansami. Wojciech Plona, prezes Plona Consulting, dzieli się w nim swoimi doświadczeniami i najlepszymi praktykami finansowymi wypracowanymi podczas współpracy z małymi i średnimi firmami.
Przykładowe tematy:
- Brak płynności finansowej – co z nim zrobić?
- Jakie KPI finansowe warto mierzyć w Twojej firmie?
- 10 błędów w firmowych finansach, które mogą Cię słono kosztować
12. Firma on-line [Agata Chmielewska]
Agata Chmielewska rozmawia z gośćmi o biznesie, marketingu i rozwoju firmy w Internecie. Podcast jest dla osób, które chcą lepiej zarządzać swoją firmą, rozwijać działalność w sieci oraz wykorzystać nowe media i technologie do zwiększania przychodów.
Przykładowe tematy:
- jakie słowa mają moc w sprzedaży i marketingu,
- jak uczyć się sprzedaży od własnych klientów,
- jakie są tajniki sprzedaży w sklepie internetowym.
13. Golczyk o marketingu [Piotr Golczyk]
Piotr Golczyk jest doświadczonym marketingowcem, szefem polskich i globalnych działów marketingu oraz autorem książki „Jak zbudować efektywny dział marketingu”. W podcaście znajdziesz informacje na temat budowania efektywnego działu marketingu, wykorzystania całego potencjału zespołu do budowania biznesu i przetworzenia go w wiodącą siłę napędową firmy.
Przykładowe tematy:
- Ty masz gust, ja mam mózg. Typologia klientów wewnętrznych w marketingu.
- Jak dojrzały organizacyjnie jest Twój dział marketingu?
- Big data w marketingu. Jak to robić dobrze?
Jeśli chcesz wiedzieć, jak mierzyć efektywność działań marketingowych, sięgnij do M+36: “Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych”.
14. Greg Albrecht Podcast [Greg Albrecht]
Greg Albrecht prezentuje dwa formaty w swoim podcaście: sylwetki przedsiębiorców budujących biznes od zera oraz krótkie, 20-minutowe nagrania, które pozwalają pokonać wyzwania lidera biznesu. Jego celem jest przybliżenie słuchaczom modeli myślenia, strategii działania i umiejętności, które skutecznie działają w prowadzeniu firmy. W ostatnim odcinku Greg rozprawia się z przekonaniami, które ograniczają wyniki biznesowe, zgłębia tajniki największego eventu wirtualnego na świecie i rozmawia z założycielem firmy Maczfit.
15. Herra On Air [Wojciech Herra]
“Gdy zmrok zapada do głosu dochodzą MOCNE MARKI. Herra On Air”. Wojciech Herra prowadzi nocne rozmowy o sporcie, biznesie i przedsiębiorczości z wyjątkowymi gośćmi. Bez ściemy, cenzury i kompromisów. Wszystkie rozmowy zaczynają się o 21:12.
16. Inna kultura biznesu [Kamil Zarębski]
Kamil Zarębski rozmawia z przedsiębiorcami, którzy dzielą się swoim doświadczeniem pracy dla zagranicznych klientów. W podcaście znajdziesz rozmowy z menedżerami, którzy opowiadają o tym, jak kultura innych krajów wpływa na ich pracę i życie. Wśród gości podcastu byli m.in: Greg Albrecht, Marek Jankowski, Dorie Clark, Magdalena Urban. Ostatnie odcinki opowiadają o biznesie na rynku azjatyckim, budowie zaufania u globalnych kontrahentów oraz o norweskiej gospodarce.
17. Klientomania [Maciej Buś]
Maciej Buś rozmawia o mądrym podejściu do klienta i jego obsługi. Odkrywa i komentuje świat sprzedaży oraz całkiem nowych relacji na linii marka-konsument. Podcast pomaga przedsiębiorcom działać skuteczniej, dostosowując się do nowych czasów, w jakich żyjemy. Dotychczasowymi gośćmi audycji byli m.in. Natalia Hatalska, Roman Jędrkowiak i Marek Zmysłowski. W ostatnich odcinkach możesz posłuchać o tym, jak stworzyć dobry produkt, dowiedzieć się nieco więcej o omnicommerce oraz o legalności digitalizacji.
18. Komunikacja wizualna [Aneta Duk]
Komunikacja wizualna to podcast o projektowaniu graficznym mocno osadzonym w strategii marki. Omawiane tematy często zahaczają o strategię marki i wynikającą z niej strategię komunikacji. Pierwszy sezon natomiast (do 15 odcinka) porusza tematykę interaktywną. Strony internetowe, wizerunek MŚP w internecie. Współpracę z projektantami graficznymi itd.
19. Konkretnie o marketingu [Artur Jabłoński]
Podcast Artura Jabłońskiego dostarczy Ci wskazówek, dzięki którym zwiększysz skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych w swojej firmie. Prowadzący i zaproszeni goście dzielą się własnym doświadczeniem i wypracowanymi studiami przypadku.
Przykładowe tematy:
- Moja reklama na Facebooku nie sprzedaje – dlaczego?
- Jak zacząć skutecznie sprzedawać na Amazonie,
- Obiekcje klientów. Jak je pokonać i wykorzystać do prowadzenia fanpage?
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć efektywne reklamy na Facebooku, sięgnij po książkę Artura Jabłońskiego: „Skuteczna reklama na Facebooku”.
20. Liczy się wynik [Bartek Popiel]
Praktyczny podcast dla marketerów i przedsiębiorców działających w sieci i chcących osiągać ponadprzeciętne wyniki. Szczególnie przydatny dla tych, którzy tworzą kursy i warsztaty online czy e-booki lub zamierzają to robić oraz pragną się nauczyć, jak dobrze przekazywać wiedzę i wyceniać swoje projekty.
21. Mała Wielka Firma [Marek Jankowski]
Marek Jankowski prowadzi swój kultowy już podcast od 2009 r. Jest doświadczonym przedsiębiorcą oraz dziennikarzem, dzięki czemu zadaje gościom trafne pytania. „Mała Wielka Firma” to podcast biznesowy dla przedsiębiorców, w którym występują eksperci z różnych dziedzin związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Znajdziesz w nim tematy związane z efektywnością sprzedaży, zarządzaniem firmą, content marketingiem, marką osobistą, zakładaniem firmy, przedsiębiorczością, psychologią biznesu czy finansami firmowymi.
22. Mamy na to slajd [GoldenSubmarine]
Podcast od początku 2020 r. tworzą stratedzy z agencji GoldenSubmarine – Jakub Kwaczyński i Marta Ulman. Każdemu odcinkowi towarzyszy jeden slajd podsumowujący treść nagrania. Autorzy rozmawiają o kulisach pracy agencyjnego działu strategii, o roli strategicznego planowania kampanii reklamowych, a także o trendach w komunikacji marketingowej.
23. Marketing Ludzkim Głosem [Łukasz Wołek]
Łukasz Wołek, CEO agencji Abanana i firmy Eura7, wraz ze swoimi gośćmi porusza wiele zagadnień współczesnego marketingu w sposób przystępny również dla laików.
Przykładowe tematy:
- Program lojalnościowy – kiedy dział handlowy może pokochać marketing?
- Naming – czyli jak podejść do wymyślania nazw firm, marek i produktów?
- Agile Marketing – marketing napędzany sprintami.
24. Marketing Manager 2.0 [Kacper Skoczylas]
Stworzony przez Kacpra Skoczylasa podcast jest skierowany dla osób zajmujących się marketingiem i cyfrowym biznesem, które chcą być lepsze i skuteczniejsze w swojej pracy. Ostatnie odcinki dotyczą roli UX w marketingu, twórczego sporu z Tomaszem Owsikiem-Kozłowskim na temat inwestycji w PR lub marketing oraz rozmowa z Jolantą Pielą o tym, jak z ograniczonym budżetem zaplanować strategię marketingową.
Przykładowe tematy:
- Jolanta Piela – jak z ograniczonym budżetem zaplanować strategię marketingową,
- Cechy charakteru i umiejętności skutecznego marketing managera,
- Machine Learning – czyli jak zmieniają się narzędzia do marketingu? (Gość: Jakub Wołek).
Jeśli chcesz dobrze zaplanować strategię marketingową, a nie dysponujesz wielkimi budżetami, sięgnij po M+42: “Skuteczny marketing przy niskim budżecie”.
25. Marketing MasterClass [Magdalena Pawłowska]
Podcast dla przedsiębiorców, którzy chcą odnieść sukces i stworzyć silny biznes online, ale nie mają wielkiego budżetu na promocję. Autorka zaczyna od podstaw, dzięki czemu dobrze zrozumiesz marketing online. W podcaście znajdziesz inspirujące rozmowy i proste wskazówki, żeby móc zacząć działać od razu.
26. Marketing oparty na danych [Sebastian Suma]
Dyrektor zarządzający agencji Sempai, od kilkunastu lat związany z marketingiem internetowym, rozmawia z osobami, które zajmują się reklamą w internecie i analityką webową, oraz pokazuje, czym jest data-driven marketing i jak go wykorzystać w praktyce.
27. Marketing Prawniczy w Praktyce [Jacek Stanisławski]
Marketing Prawniczy w Praktyce to podcast o marketingu, technologii i organizacji pracy w kancelariach prawniczych. Autorem jest Jacek Stanisławski (wspólnik w TOMCZAK STANISŁAWSKI MARKETING – największej agencji marketingu prawniczego w Polsce), który ze swoimi gośćmi rozmawiamy o tym co praktyczne, a nie tylko ujęte w przepisach.
28. Marketing Przegadany [Nowy Marketing]
Marketing Przegadany to podcast prowadzony przez Damiana Jemioło i Wojtka Walczaka na łamach Nowego Marketingu. Rozmawiają w nim o kampaniach reklamowych, świecie influencerów, kryzysach i wpadkach wizerunkowych oraz o nowinkach technologicznych.
29. Marketing w Wersji Audio [Natalia Charzyńska]
Autorka jest specjalistką od e-commerce, konsultantką w zakresie prowadzenia kampanii Facebook Ads i Google Ads. Podcast to praktyczny zbiór rzetelnej wiedzy marketingowej i biznesowej. Nagrania stanowią głosową wersję artykułów z bloga Charzynska.pl.
Przykładowe tematy:
- Rozliczanie działań marketingowych i reklamowych „za efekt” – czy warto?
- Jak wybrać cel reklamy na Instagramie? Poradnik.
- Zarządzanie budżetem reklamowym Facebook Ads. Jak nie zwariować od nadmiaru danych?
30. Marki testowane na ludziach [Małgorzata Wardaszka-Deręgowska]
Podcast o odważnych strategiach marketingowych, projektowaniu doświadczeń i nieustannym przyglądaniu się potrzebom klienta. To audycja dla przedsiębiorców, których wspólnym przekonaniem pozostaje to, że w biznesie najważniejszy jest człowiek. Autorka jest strateżką marketingową i przedsiębiorczynią.
Przykładowe tematy:
- Przekonania, które blokują rozwój Twojej marki.
- Strategia komunikacji marki w 5 prostych krokach.
- Jak przeprowadzić audyt małej marki?
31. Menedżer Plus [Mariusz Chrapko]
Podcast o tym, jak zwinnie zarządzać sobą i biznesem. Autor przedstawia skuteczne sposoby prowadzenia firmy i zmieniania jej na lepsze, a wszystko, o czym opowiada, sam stosuje w życiu. W audycjach poznasz praktyczne narzędzia oraz usłyszysz o współczesnych trendach.
32. Merytorycznie o e-commerce [Marcin Rudzik]
To miejsce dla wszystkich osób związanych z handlem elektronicznym. Marcin Rudzik zaprasza interesujących gości, którymi są specjaliści od e-commerce oraz właściciele prężnie działających sklepów internetowych.
Podsumowanie wniosków z 30 odcinków podcastu „Merytorycznie o eCommerce” znajdziesz w EwP11.
33. Michał Sadowski Podcast [Michał Sadowski]
Podcast założyciela Brand24 poświęcony prowadzeniu firmy w internecie, ale również zagadnieniom ze świata marketingu, sprzedaży czy obsługi klienta.
34. Mistrzowie e-commerce [home.pl]
Podcast Mistrzowie eCommerce to dawka wiedzy na temat współczesnego e-biznesu oraz rynku e-commerce. W audycjach biorą udział eksperci home.pl oraz zaproszeni goście, m.in. Paulina Kołaczek z Girls Watch Porn, Dagmara Motwani ze sklepu karinameble.pl i Robert Karkowski, właściciel sklepu karko.pl.
35. Nie tylko design [Tomasz Skórski]
Podcast omawia tematy związane z produktami cyfrowymi, procesem projektowania, gadżetami elektronicznymi i szeroko pojętym designem. W najnowszych odcinkach możesz znaleźć informacje na temat tworzenia produktów i budowania zespołów produktowych, rozmowę o nierównych płacach kobiet i mężczyzn oraz rozważania o upraszczaniu tekstów użytkowych.
36. Nowoczesna Sprzedaż i Marketing [Szymon Negacz]
Prowadzony przez Szymona Negacza – konsultanta rozwoju sprzedaży i marketingu B2B, informatyka i właściciela Sellwise.pl – podcast Nowoczesna Sprzedaż i Marketing jest skupiony na sprzedaży i marketingu w B2B.
37. Nowy Marketing Podcast [Nowy Marketing]
Nowy Marketing Podcast to rozmowy z najlepszymi ekspertami w świecie reklamy i marketingu. Wysłuchasz tu ich historii, a oni sami podzielą się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem.
38. Obłędne historie [Justyna Izydorczyk]
Rozmowy z osobami ze świata biznesu, marketingu, projektowania i strategii obalające branżowe tabu. W podcaście mówi się otwarcie o błędach, ich konsekwencjach oraz wiedzy z nich wyciągniętej, poszerza horyzonty, szuka przestrzeni do rozwoju i konkretnych wskazówek, jak cudze porażki przekuć na własne sukcesy.
39. Okiem prawnika kreatywnych [Arkadiusz Szczudło]
Podcast o prawie dla kreatywnych. Autor porusza zagadnienia związane m.in. z prawem autorskim, ze znakami towarowymi, z nieuczciwą konkurencją, ochroną danych osobowych czy prawem nowych technologii.
40. Olek Wandzel Podcast [Olek Wandzel]
Prezes Studi (dawniej Abstra) co tydzień rozmawia z inspirującymi ludźmi na tematy sportowe i nie tylko.
41. O mediach w Tandemie [Michał Dobrzański i Radek Sączek]
Podcast o reklamie i jej otoczeniu – głównie w radiu tradycyjnym i cyfrowym, w podcastach oraz w kinie, bo takie są pola działalności brokerskiej firmy Tandem Media, którą reprezentują prowadzący. Śledzą oni i opisują światowe oraz lokalne trendy, omawiają zjawiska, czasem zapraszają inspirujących gości. Opowieściami o mediach dousznych lub wielkim ekranie dzielą się ze słuchaczami zazwyczaj dwa razy w miesiącu.
42. O reklamie w internecie [Piotr Polok i Natalia Siuta]
„O reklamie w internecie: za ile, dla kogo i po co?” – to kilkudziesięciominutowe rozmowy na temat działań na stronie WWW, poza nią i w ogólnie pojętym internecie. Każdy odcinek porusza zagadnienie, które omawiane jest na konkretnych przykładach.
43. Pani Swojego Czasu od kuchni PSC [Ola Budzyńska]
Pani Swojego Czasu od kuchni to podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą lepiej działać w biznesie online. Ola Budzyńska, czyli „Pani Swojego Czasu”, na przykładzie własnej marki pokazuje od podszewki, jak budować i rozwijać biznes online. Zwraca uwagę na budowę zaangażowanej społeczności, pisanie bloga, organizowanie kursów online, sprzedaż produktów czy budowę marki silnej marki osobistej.
44. Porozmawiajmy o marce [Łukasz Murawski]
Autor to specjalista od psychologii konsumenta, psychologii marketingu i reklamy, budowania marki i brandingu, wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku i Gdyni. W podcastach rozmawia ze światowej sławy ekspertami w dziedzinie brandingu. Te wywiady są też publikowane w magazynie „Marketer+”.
45. Prawo dla biznesu [Piotr Kantorowski]
Podcast dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców. Dowiesz się z niego, jak wykorzystywać przepisy prawne na swoją korzyść, aby jeszcze lepiej poruszać się w świecie biznesu.
46. Przygody przedsiębiorców [Adrian Gorzycki i Bartosz Kolanek]
Podcast Adriana Gorzyckiego i Bartosza Kolanka to skumulowana wiedza doświadczonych przedsiębiorców, która pozwala zmniejszyć stres i ograniczyć błędy w prowadzeniu działalności gospodarczej. Znajdziesz tutaj informacje na temat inwestycji, finansów, sprzedaży, rozwoju osobistego. W ostatnich odcinkach twórcy pytają Cezarego Wujcińskiego o to, w co warto zainwestować: farmy fotowoltaiczne czy nieruchomości. Rozmawiają z Jackiem Gaconiem na temat, jak dorobić oraz zastanawiają się, jak uniknąć kryzysu mimo dużych dochodów.
47. Questus Marketing Podcast [questus]
Podcast jedynego w Polsce Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing.
48. Reklamiara [Marta Macke]
„Reklamiara” to cykl wideopodcastów, w których Marta Macke, założycielka i CEO Shortlist Consulting, rozmawia z najbardziej zasłużonymi menedżerami polskiej branży reklamowej. W rozmowach przygląda się branży, jej narodzinom w latach 90., transformacji przez minione ponad 30 lat oraz przypomina kultowe reklamy, hasła i postaci. „Reklamiara” to barwne, zabawne rozmowy i autentyczne historie twórców polskiej branży reklamowej i marketingowej.
49. Rozmowy B2B [Igor Bielobradek]
Igor Bielobradek prowadzi dyskusje z osobami zajmującymi się marketingiem i sprzedażą w branży B2B (m.in. Łukaszem Kosuniakiem, Edytą Kowal i Wiktorem Łyczko), które dzielą się swoimi praktycznymi doświadczeniami w biznesie.
Przykładowe tematy:
- Co bezpowrotnie zmieni pandemia w digitalu?
- W co warto inwestować: sprzedaż czy marketing?
- Czy wysoka satysfakcja klienta zawsze prowadzi do maksymalizacji zysków?
50. Rozmowy Facebooka
Cykl podcastowy “Rozmowy Facebooka” to oficjalny podcast Facebook Polska, w którym autorzy spotykają się i prowadzą dyskusje na temat trendów społecznych, biznesowych i technologicznych.
Przykładowe tematy:
- Z Michałem Michalskim o współczesnych mediach i ich roli w życiu pokolenia Z oraz o budowaniu społeczności wokół marki,
- O badaniach nad sztuczną inteligencją w Facebooku,
- O komunikacji, która nie boi się tematów tabu – Kaja Rybicka i Marek Gut.
51. Rozmowy na Zapleczu [Grzegorz Frątczak]
Grzegorz Frątczak, właściciel firmy Convertis, wymienia się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i menedżerami e-sklepów o prowadzeniu biznesu. Jego gośćmi byli m.in. Jan Sobieski ze sklepu AniaKruk.pl, Jakub Roskosz z Mosquito.pl i Adam Kubarski, który prowadzi sklep Akardo.pl.
52. Rozmowy Saunowe [Natalia Laskowska i Bolesław Drapella]
Podcast to rozmowy prowadzone przez mentorów SaunaGrow.com – Bolesława Drapella i Natalię Laskowską. Opowiadają oni o wyzwaniach założycieli, managerów oraz pracowników firm, najczęściej takich, które się dynamicznie rozwijają. Rozmowy zainspirowane są spotkaniami mentorskimi w ramach projektu SaunaGrow.com, które odbywają się w najprawdziwszych saunach i pomagają przedsiębiorcom mądrze rozwijać swoje biznesy.
53. SEO Fridays Podcast [Dawid Medwediuk]
Specjalista onpage SEO rozmawia zarówno z doświadczonymi specjalistami z branży, jak i adeptami sztuki SEO. W podcaście znajdziesz ich spostrzeżenia i doświadczenia oraz nowinki ze świata SEO.
54. Silna marka w praktyce [Angelika Chimkowska]
„Silna Marka w praktyce” to podcast Angeliki Chimkowskiej na temat social sellingu, budowania marki eksperckiej oraz tego, jak je wykorzystywać w marketingu i sprzedaży. Każdy podcast to nie tylko metody gotowe do wdrożenia, ale konkretne przykłady i wskazówki, które pozwalają Ci wprowadzić zmianę od razu. Do każdego odcinka są dołączone notatki i zadania do wykonania.
Przykładowe tematy:
- Profesjonalna marka osobista. Fakty, mity i praktyczne zastosowanie w biznesie,
- Content marketing dla opornych, czyli od czego zacząć tworzenie treści?,
- Jak stworzyć viral – wywiad z Piotrem Buckim.
Poznaj tajniki budowania marki osobistej i zajrzyj do M+35: “Personal branding krok po kroku”.
55. Strefa Designu Uniwersytetu SWPS [SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny]
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.
Przykładowe tematy:
- jak wykorzystać umiejętności graficzne w projektowaniu UX?
- jak wypromować polski design na świecie?
- jak połączyć biznes z projektowaniem w UX?
56. Szczypta [Edyta Kowal]
Edyta Kowal jest niezależną ekspertką z zakresu doradztwa strategicznego, content marketingu, social mediów. Wcześniej pracowała jako CMO Prowly oraz współprowadziła podcast: „Rozmowy Facebooka”. „Szczypta” to jej własny format podcastowy, w którym możesz znaleźć misz-masz, czyli tematy dotyczące marketingu, biznesu, nowych technologii, pasji oraz rozmowy, które pozwalają rozszerzać własne horyzonty.
Przykładowe tematy:
- Maciej Boroń: co marki zyskują, wchodząc w e-sport,
- Anna Wiatr (Aliganza Fashion Agency): sklepy przyszłości to showroomy – obejrzysz na miejscu, ale kupisz online,
- Magdalena Urbaniak: weźmy to na chłopski rozum.
57. Sztuka e-commerce [Marek Kich]
Marek Kich od ponad 10 lat podpowiada firmom, jak sprzedawać lepiej, częściej i więcej w sklepie internetowym. W kolejnych odcinkach sam lub z ekspertami z branży omawia najważniejsze tematy dla każdego właściciela e-commerce.
58. To jest podcast biznesowy [Maja Wiśniewska i Marek Oczkowski]
Za mikrofonami Maja Wiśniewska i Marek Oczkowski z SMSAPI. Rozmawiają o marketingu, sprzedaży, e-commerce, obsłudze klienta oraz wszystkim, co dotyczy działalności małych, średnich i wielkich firm w sieci.
59. To się opłaca [Agnieszka Skupieńska]
Podcast o pracy freelancera w domu, prowadzeniu małego biznesu, przedsiębiorczości, a także zarabianiu na blogach. Agnieszka Skupieńska jest copywriterką, autorką książek, właścicielką sklepu internetowego oraz trenerką w zakresie zakładania małego biznesu.
60. Wyższy Poziom Marketingu [Karolina i Mariusz Łodygowie]
Celem podcastu jest inspirowanie do patrzenia na markę od strategicznej strony, budowania ekosystemów marketingowych i wprowadzania skutecznej metodologii marketingowej. Można też tu znaleźć newsy ze świata biznesu i marketingu podane z dawką humoru.
Przykładowe tematy:
- Dlaczego agencja reklamowa potrzebuje kompetencji strategicznych? Wywiad z Filipem Lewandowskim z Social Tigers.
- Siła lojalności klientów,
- Jakie korzyści daje marka?
Jeśli interesuje Cię tematyka budowania marki osobistej, sięgnij po M+35: “Personal branding krok po kroku”.
61. Zaprojektuj Swoje Życie [Maciej Filipkowski]
Maciej Filipkowski w podcaście „Zaprojektuj Swoje Życie” przedstawia osoby, które w swoim życiu podjęły nietuzinkowe wyzwania. Rozmowy inspirują do zastanowienia się nad tym co nas napędza i dokąd zmierzamy. Pomagają zainspirować się do świadomego i odważnego projektowania swojego życia. Gośćmi byli m.in. Antonina Samecka, współzałożycielka i dyrektor kreatywna RISK made in Warsaw i Magdaleną Dziewguć, która zarządza biznesem cloudowym Google’a w Europie Środkowo-Wschodniej.
62. Z pasją o mocnych stronach [Dominik Juszczyk]
Dominik Juszczyk to certyfikowany trener Gallupa i pasjonat produktywności. W swoim podcaście opowiada, jak wykorzystywać własne mocne strony oraz silne strony zespołu, żeby osiągać więcej zawodowo oraz prywatnie. W ostatnich odcinkach możesz dowiedzieć się, czym jest talent (mocna strona) o nazwie: Intagrator, co zrobić, jeśli w jakimś obszarze brakuje Ci talentu oraz jak szukać odpowiedzi na trudne pytania (w rozmowie z Jolą Szymańską).
63. MarTech Well Done [Michał Korba]
Miejsce, w którym technologia spotyka się z marketingiem. Tutaj dowiesz się, jak działają skuteczne narzędzia marketingowe oraz jak unikać błędów, korzystając z nich. Poznasz tajniki automatyzacji marketingu, a także ciekawych gości i ich historie.
64. Marketing Opowieści [Cleverhearted Showrunners]
Mnóstwo wiedzy i inspiracji na temat tego, jak używać storytellingu w marketingu i opowiadać ciekawe historie.
65. Marketing z Głową [Łukasz Hodorowicz]
To podcast o marketingu, psychologi i mózgu. Dowiesz się z niego, jak konsumenci podejmują decyzje i jak na nie wpływać. W podkaście poruszane są takie tematy jak: produktywność, sprzedaż, perswazja, marketing, copywriting, pisanie ofert sprzedażowych, radzenie sobie z obiekcjami klientów, storytelling, grywalizacja itd.
66. Prosto Do Strategii [Daniel Kotliński]
Daniel Kotliński, niezależny strateg, mówi o swoich fachu bez żargonu i banału. O podejściu do mądrego projektowania strategii posłuchasz co dwa tygodnie.
67. Markotwórstwo według Brandoholika [Maciej Sznitowski]
Podcast dla przedsiębiorców o budowaniu i remontowaniu marki biznesowej.
68. Treściwy Podcast [Marcin Cichocki]
Podcast o komunikacji i content marketingu w biznesie.
69. Marketingowe Tipy [Cleverhearted Showrunners]
Nieważne, czy jesteś na początku zawodowej drogi, czy może chcesz poszerzyć swoje kompetencje – posłuchaj ekspertów z różnych obszarów marketingu, którzy w kilkuminutowych odcinkach dzielą się swoją wiedzą.
70. Oh my ad! Podcast by GPD [agencja GPD]
Zajrzyj za kulisy agencyjnego i produkcyjnego świata. Sprawdź, co przedstawiciele agencji GPD mają do powiedzenia o branży i zrealizowanych kampaniach.
71. Design i Biznes [Radek Rejsel, Ilona Skarbowska]
Przedstawiciele agencji ZIMA UX, UI & Design Strategy zapraszają do świata designu, który wspiera osiąganie celów biznesowych. Wiedza, którą się dzielą, opiera się na doświadczeniu, a Ty możesz wykorzystać ją w swoich projektach.
72. Marketing z ludzką twarzą [Andrzej Wierzchoń]
Podcast jest punktem widzenia autora i jego zaproszonych gości na temat praktycznej strony marketingu. Szczery i subiektywny obraz z perspektywy marketerów i praktyków – skierowany do wszystkich, którzy szukają inspiracji i lubią dzielić się wiedzą.
Podcast to bardzo atrakcyjny format dla słuchaczy, a jego rola w marketingu sukcesywnie rośnie. Chcesz wpisać podcasty w plan marketingowy swojej firmy? Sprawdź:
- Podcast w promocji biznesu Część 2. Jak rozpocząć przygodę z podcastem w firmie
- Podcast w promocji biznesu Część 3. Jak promować podcast
- Podcast w promocji biznesu Część 4. Podcast jako element lejka marketingowo-sprzedażowego
- Zestaw narzędzi dla podcastera
- 10 przykazań na atrakcyjny podcast firmowy
- Podkręć sprzedaż w B2B dzięki content marketingowi. Wykorzystaj podcasty
- 18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać