Jakie są różnice między masowymi, mocno zautomatyzowanymi usługami SEO, realizowanymi przez duże firmy, a butikowym podejściem, w którym strategia SEO jest dopasowana do indywidualnych potrzeb klienta i jego marki?

Personalizacja działań SEO
Podstawową różnicą między butikowym a masowym SEO jest podejście do personalizacji usług.
W przypadku dobrej agencji butikowej audyty stron, strategie linkowania, pisanie treści czy raportowanie wyników są dostosowane do specyficznych potrzeb i celów marketingowych. Dobre SEO musi precyzyjnie trafiać w oczekiwania grup docelowych i dostarczać im informacji potrzebnych na danym etapie lejka . Nie powinno przyciągać generycznego ruchu, tylko osoby faktycznie zainteresowane produktami lub usługami.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W „masowym SEO” – z racji skali działania – często stosuje się zautomatyzowane procesy. Choć to podejście pozwala na obsługę większej liczby klientów, najprawdopodobniej nie dopasuje się do wyjątkowych wyzwań, jakich wymaga dana firma.
Zapamiętaj
SEO to złożony proces, który stanowi istotny element strategii oraz komunikacji marki. Dlatego też nie może być realizowany w oderwaniu od założeń strategicznych i pozostałych działań komunikacyjnych.
W niektórych przypadkach masowe działania przyniosą wzrost widoczności. Strony podskoczą w rankingach po dodaniu nowych treści i pozyskaniu kilku linków, zwłaszcza jeśli nie były prowadzone wcześniej działania SEO, a witryna została zbudowana przez dobrego web developera.
To jednak podejście ryzykowne, z dużym zagrożeniem przepalenia budżetu, a jego efektywność na ogół pozostawia wiele do życzenia.
Zapamiętaj
Rezultaty działań marketingowych nie powinny być dziełem przypadku, tylko efektem starannie obranej strategii i jej konsekwentnej realizacji.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
E-E-A-T, czyli doświadczenie, wiedza, wiarygodność i zaufanie
W grudniu 2022 r. Google podkreślił, jak istotne jest, aby treści były autorstwa ekspertów mających udokumentowane doświadczenie. Autor takich artykułów to osoba, która sama korzysta z produktu lub usługi i dzieli się swoimi unikatowymi przemyśleniami.
Agencje pozycjonujące masowo najprawdopodobniej wygenerują treści na stronę internetową przy pomocy sztucznej inteligencji. Zostaną one następnie minimalnie zedytowane przez osoby, które niekoniecznie mają głęboką wiedzę na dany temat.
Zapamiętaj
- „Twórczość” sztucznej inteligencji ogranicza się do przekształcania już istniejących informacji za pomocą zmian w składni i słownictwie. Każdy użytkownik internetu ma do niej darmowy dostęp.
- Artykuły będące wynikiem osobistych doświadczeń i poglądów są znacznie bardziej cenione przez Google’a i użytkowników internetu, ponieważ niosą autentyczność.
Jeśli więc dążysz do długotrwałej poprawy widoczności swojej strony, warto inwestować w wysokiej jakości treści, stworzone przez doświadczonych autorów. Takie podejście zapewni Ci dobra agencja SEO, która traktuje naprawdę indywidualnie każdego klienta.
Materiał partnera