Personal branding to dzisiaj nie tylko domena freelancerów czy blogerów. O swój wizerunek powinien dbać każdy, niezależnie od branży, wykonywanego zawodu czy poziomu kompetencji.
Główne źródło informacji o nas samych to media społecznościowe. Dzięki nim w krótkim czasie można wiele zyskać, ale równie szybko można stracić swoje dobrej imię. Jeśli chcesz budować swoją pozycję eksperta w branży, zastanawiasz się nad zmianą pracy albo po prostu bardzo lubisz swoją pracę i nie chcesz jej stracić, koniecznie musisz przeczytać tę książkę.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
„Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych” to pozycja, której dotąd nie było. W jednym miejscu znajdziesz praktyczne informacje o wszystkich platformach social media, oparte przede wszystkim na realnych przykładach „z sieci”.
Dziś komórką płacimy rachunki, sprawdzamy prognozę pogody, podtrzymujemy znajomości. Słuchamy muzyki, oglądamy filmy, czytamy książki, przeglądamy kolorowe magazyny – słowem, żyjemy. Tak, żyjemy w wirtualnej przestrzeni. I wszystko byłoby dobrze, gdyby ktoś nauczył nas, jak żyć w tej wirtualnej społeczności. Żeby nauczył nas poruszać się w niej i nawiązywać znajomości z… Szacunkiem. Klasą. Kulturą osobistą.
Tomasz Reich, autor
Z książki dowiesz się:
- dlaczego i jak należy stosować zasady netykiety;
- czym jest pierwszy raz w social mediach (czyli jak nawiązać kontakt);
- kiedy komentowanie to już hejtowanie;
- dlaczego zaproszenie od Beyoncé czy Keanu Reevesa to niekoniecznie wyróżnienie;
- jak opowiedzieć historię… snapując;
- ile prawdy jest w stwierdzeniu: jeśli nie jesteś w sieci, nie żyjesz.
Książka Tomasza Reicha ukazuje się na rynku w optymalnym momencie. Nigdy wcześniej negatywne zachowania w Internecie nie budziły tak intensywnej dyskusji. Autor stanowi w tej debacie jeden z głosów rozsądku, edukując, jak wypada zachowywać się „w sieci”. Wskazuje dobre praktyki w przypadku każdego z najpopularniejszych kanałów społecznościowych. Doradza, jak dbać o markę osobistą. To książka dla każdego internauty, który ceni sobie zachowanie zgodne z zasadami kultury osobistej, a także dla osób odpowiadających za komunikację marek w mediach społecznościowych.
Anna Miotk, strateg komunikacji
O autorze
Tomasz Reich − redaktor naczelny i założyciel portalu Nowa Warszawa.pl. Z mediami związany jest od ponad 20 lat. Pracował m.in. dla „Rzeczpospolitej”, „Newsweek Polska”, Gazeta.pl, „Życie na Gorąco”, „Profit” (obecnie „Forbes”). Jest wykładowcą w Katedrze Studiów Społecznych, Politycznych i Międzynarodowych Collegium Civitas, w której zajmuje się tematyką nowych mediów. Jest absolwentem filologii polskiej i dziennikarstwa na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu. Przez pięć lat pracował w największych agencjach i domu mediowym, gdzie odpowiadał za komunikację marki w social mediach. Prowadził m.in.: komunikację Nescafe Polska, Republika Kaktusa, Hortex, Mercedes Polska, Era i wiele innych. Jest pasjonatem fotografii wykonywanych z dachów wieżowców. Pomysłodawca i realizator pierwszej na świecie „Nocy Wieżowców”, a także konkursu fotograficznego „Warsaw Insta Festival”.
[kreska] Tytuł: Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych
Autor: T. Reich
Rok wydania: 2016
Wydawnictwo: Słowa i Myśli