Już za niecałe dwa tygodnie w Łodzi rozpocznie się festiwal Filmteractive – jedyne w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie poświęcone innowacyjnym treściom audiowizualnym, branded contentowi i crossmediom. Impreza odbędzie się w dniach 23-24 września w łódzkiej Szkole Filmowej.
Filmteractive to wydarzenie, podczas którego dochodzi do spotkania branży filmowej z digitalową, reklamową i biznesową. Filmowcy, reżyserzy interaktywni, artyści, marketerzy i potencjalni inwestorzy mogą się spotkać, wymienić doświadczenia i nawiązać współpracę.
Filmteractive to formuła 3 w 1, łącząca w sobie konferencję biznesową, targi innowacyjnych rozwiązań audiowizualnych oraz pokazy filmowe.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pierwszego dnia odbywa się międzynarodowa konferencja biznesowa, skupiona wokół innowacyjnych treści audiowizualnych i najnowszych trendów w branży. Wśród prelegentów znaleźli się przedstawiciele takich znanych firm i instytucji jak m.in. LEGO, illycaffè, BBC News i Transmedia Storyteller.
Drugi dzień imprezy rozpocznie się od pierwszych w Europie Środkowo-Wschodniej targów treści interaktywnych i crossmedialnych. Dla twórców to wyjątkowa szansa na zaprezentowanie swoich projektów przed przedstawicielami znanych na całym świecie marek. Dla brandów – możliwość odnalezienia jedynego w swoim rodzaju projektu, który pomoże w ich promocji. Projekty będą oceniane przez redaktorów zamawiających z BBC, Channel 4, France Televisions, Telefrance, ZDF oraz przez twórców gier (Techland). Projekty z potencjałem komercyjnym ocenią przedstawiciele marek takich jak PepsiCo, L’Oreal, Allegro czy PayU. W tym roku napłynęło aż 75 zgłoszeń z sześciu kontynentów!
Drugiego dnia odbędą się również pokazy filmowe. W tym roku zaprezentowane zostaną dwa filmy zrealizowane na potrzeby promocji marek: Electrolux „The Next Black” oraz „A Small Selection Of The World” Illy Caffè.
Szczegółowy program wydarzenia jest dostępny tutaj.
– Filmteractive to doskonała szansa na zbliżenie nadal nieco odległych od siebie środowisk filmowców i marketerów. Zgodnie z najnowszymi trendami na świecie tworzymy unikalną okazję do podjęcia współpracy twórców filmu z producentami reklamy, światem internetu oraz biznesem – mówi Olgierd Cygan, pomysłodawca Filmteractive i prezes zarządu agencji interaktywnej Digital One, która współorganizuje festiwal.
Wstęp na targi oraz pokazy filmowe jest bezpłatny. Bilety na konferencję można zakupić na www.filmteractive.eu. Konferencja będzie się odbywać w języku angielskim.
Filmteractive organizują: Fundacja Media Klaster, Digital One i Szkoła Filmowa w Łodzi.
Marketer+ jest patronem medialnym wydarzenia.