Wiele małych i średnich firm rezygnuje z uruchomienia programu lojalnościowego z obawy przed wysokimi kosztami i brakiem odpowiednich zasobów, takich jak czas czy umiejętności. Tymczasem proces ten wcale nie musi być ani drogi, ani skomplikowany. Poznaj sposoby na uproszczenia i oszczędności na każdym z trzech głównych etapów budowania programu lojalnościowego.

Etap 1: Opracowanie strategii
Wdrażanie programu lojalnościowego bez jasno określonego celu i planu jest możliwe, ale dość ryzykowne. Odpowiednia strategia pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Dzięki niej unikniesz chaosu, a Twoje działania będą bardziej przemyślane i spójne.
Nie masz budżetu na agencję marketingową ani czasu na naukę od podstaw? W Loyalty Starter dostarczamy nie tylko gotowy system lojalnościowy na abonament, lecz także dodatkowe rozwiązania, które upraszczają proces budowania programu lojalnościowego. To m.in. bezpłatne materiały z serii Loyalty Starter Pack – gotowe strategie na program lojalnościowy dla różnych branż czy kompleksowy przewodnik, który pomoże Ci zaplanować program lojalnościowy krok po kroku według sprawdzonej instrukcji. To praktyczne narzędzia, dzięki którym proces planowania staje się szybszy i prostszy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wskazówka
Opracowanie strategii pomoże Ci zbudować bardziej przemyślany program lojalnościowy. Skorzystaj z bezpłatnych materiałów z serii Loyalty Starter Pack, aby ułatwić sobie jej przygotowanie.
Etap 2: Wdrożenie systemu lojalnościowego
Istnieją różne sposoby na wdrożenie systemu lojalnościowego. Można je podzielić na trzy główne grupy.
Etap 3: Obsługa i optymalizacja
W idealnej sytuacji program lojalnościowy byłby zarządzany przez specjalny zespół wewnętrzny lub zewnętrzną agencję marketingową. Jednak dla większości mniejszych firm takie rozwiązania będą najprawdopodobniej niezbyt opłacalne. Na szczęście obsługa programu lojalnościowego w MŚP wcale nie wymaga całego sztabu ludzi ani drogiego delegowania. W praktyce najczęściej wystarczy jedna osoba, wspierana odpowiednim systemem lojalnościowym.
W ramce 2 znajdziesz wskazówki, jak powinna wyglądać prosta obsługa programu lojalnościowego.
Wskazówka
Jeśli wybierzesz odpowiedni system, możesz znacznie ograniczyć czas konieczny do obsługi programu lojalnościowego.
Podsumowanie
Wdrożenie programu lojalnościowego w MŚP może być prostsze i tańsze, jeśli:
- przygotujesz strategię z pomocą Loyalty Starter Pack (bezpłatnych materiałów od Loyalty Starter),
- skorzystasz z gotowego systemu lojalnościowego o prostej i intuicyjnej obsłudze,
- wybierzesz aplikację mobilną (dostępną w cenie abonamentu w Loyalty Starter) zamiast plastikowych kart lojalnościowych,
- postawisz na integracje oraz automatyzacje, które ograniczą czas potrzebny na obsługę programu,
- wdrożysz nagrody elektroniczne (np. vouchery, kody rabatowe), dzięki czemu unikniesz kosztów logistyki związanej z obsługą nagród rzeczowych.
Artykuł ukazał się w raporcie „Programy lojalnościowe, motywacyjne i wsparcia sprzedaży w 2025 roku”.