1 stycznia minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, zwłaszcza na rynku e-commerce. Jak na to zareagowały polskie e-sklepy? Czy masowo zaczęły wdrażać Google Analytics 4 na ostatnią chwilę? A może już wcześniej przygotowały się i zaimplementowały inne narzędzie do analizy danych? Co o zmianie narzędzia do analityki uważają specjaliści? Na te pytania odpowiada „Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y”.
Publikacja została przygotowana przez agencję Sempai we współpracy z pięcioma polskimi silnikami e-commerce: AtomStore, Comarch, IdoSell, Selly, Shoper, a także ekspertami z branży: Joanną Horoszko, Maciejem Lewińskim, Damianem Ramsem, Marcinem Wsółem i Martyną Zastrożną.
Przez ostatnie pół roku zbierano informacje, analizowano dane i weryfikowano fakty. W efekcie powstał 89-stronicowy raport, składający się z czterech rozdziałów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pierwszy rozdział to omówienie narzędzia, jakim jest Google Analytics 4. W drugim zaprezentowano opinie ekspertów na temat tego nowego rozwiązania od Google. W trzecim przedstawiono wyniki przeprowadzonych ankiet dotyczące wdrożenia usługi GA4 przez polskie e-commerce’y. W czwartym – ostatnim rozdziale – wskazano wyzwania, jakim w związku z migracją z Universal Analytics na Google Analytics 4 musieli stawić czoła zarówno klienci Sempai, jak i dostawcy silników e-commerce.
Lektura raportu pozwala stwierdzić, że został starannie opracowany przez praktyków usługi. Szczególnie cieszą detale, jasno dające do zrozumienia, że autorzy codziennie zmagają się z nowymi wyzwaniami dostarczonymi przez GA4. Ponadto dobrze jest poznać opinię nie tylko osób znanych w branży, jak również specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie usługi na popularne saas’y. Pozwala to spojrzeć na pojawiające się problemy pod innym kątem – mówi Marcin Główczyński, digital analytics expert w Sempai.
.
Publikacji patronuje Izba Gospodarki Elektronicznej i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, a także studia podyplomowe na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej.
Patronami medialnymi raportu są: „Marketer+”, „E-commerce w Praktyce”, Marketing przy Kawie oraz „Sprawny Marketing”.