1 stycznia minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, zwłaszcza na rynku e-commerce. Jak na to zareagowały polskie e-sklepy? Czy masowo zaczęły wdrażać Google Analytics 4 na ostatnią chwilę? A może już wcześniej przygotowały się i zaimplementowały inne narzędzie do analizy danych? Co o zmianie narzędzia do analityki uważają specjaliści? Na te pytania odpowiada „Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y”.

Publikacja została przygotowana przez agencję Sempai we współpracy z pięcioma polskimi silnikami e-commerce: AtomStore, Comarch, IdoSell, Selly, Shoper, a także ekspertami z branży: Joanną Horoszko, Maciejem Lewińskim, Damianem Ramsem, Marcinem Wsółem i Martyną Zastrożną.
Przez ostatnie pół roku zbierano informacje, analizowano dane i weryfikowano fakty. W efekcie powstał 89-stronicowy raport, składający się z czterech rozdziałów.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pierwszy rozdział to omówienie narzędzia, jakim jest Google Analytics 4. W drugim zaprezentowano opinie ekspertów na temat tego nowego rozwiązania od Google. W trzecim przedstawiono wyniki przeprowadzonych ankiet dotyczące wdrożenia usługi GA4 przez polskie e-commerce’y. W czwartym – ostatnim rozdziale – wskazano wyzwania, jakim w związku z migracją z Universal Analytics na Google Analytics 4 musieli stawić czoła zarówno klienci Sempai, jak i dostawcy silników e-commerce.
Lektura raportu pozwala stwierdzić, że został starannie opracowany przez praktyków usługi. Szczególnie cieszą detale, jasno dające do zrozumienia, że autorzy codziennie zmagają się z nowymi wyzwaniami dostarczonymi przez GA4. Ponadto dobrze jest poznać opinię nie tylko osób znanych w branży, jak również specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie usługi na popularne saas’y. Pozwala to spojrzeć na pojawiające się problemy pod innym kątem – mówi Marcin Główczyński, digital analytics expert w Sempai.
.
Publikacji patronuje Izba Gospodarki Elektronicznej i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, a także studia podyplomowe na Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej.
Patronami medialnymi raportu są: „Marketer+”, „E-commerce w Praktyce”, Marketing przy Kawie oraz „Sprawny Marketing”.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?