W jakim stopniu pandemia wpłynęła na sposób zdobywania nowych nabywców produktów i usług? Jak przedstawiciele poszczególnych grup wiekowych konsumują treści w różnych kanałach i jak dziś walczyć o ich uwagę? Jakie wnioski dla marketerów płyną z badań nad uwagą oraz różnymi poziomami zaangażowania odbiorców? Na te m.in. pytania odpowiadamy w 48. numerze „Marketera+”, którego tematem przewodnim jest „Jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów i ich uwagę”. Wewnątrz numeru również dodatek specjalny „Efektywny wideomarketing w internecie”.
„Pandemia”. Wokół tego słowa kręci się od dłuższego czasu całe nasze życie. Również zawodowe każdego marketera, który w zmienionej – miejmy nadzieję, że już postpandemicznej – rzeczywistości niejednokrotnie musi na nowo określić profil odbiorców swojej marki i poszukać innych kanałów oraz form dotarcia do tych osób.
W jakim stopniu pandemia wpłynęła na sposób zdobywania nowych nabywców produktów i usług? Jak dużym utrudnieniem w budowaniu profilu potencjalnych klientów stała się zmiana nawyków spowodowana koronawirusem? Które z kanałów pozyskiwania kupujących stały się bardziej efektywne, a które straciły na znaczeniu? Jaka grupa klientów jest dzisiaj szczególnie trudna do zdobycia i dlaczego?
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Od wyjaśnienia tych kwestii rozpoczynamy temat wiodący bieżącego numeru, którzy brzmi: „Jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów i ich uwagę”. Odpowiedzi na powyższe pytania w Forum „Marketera+” udzielają eksperci: Zofia Bugajna-Kasdepke, Franciszek Bazyli Georgiew, Marcin Morawski, Joanna Ogórek, Dawid Pożoga, Aleksandra Wiśniewska oraz Maciej Żyto.
A że komunikacja – niezależnie od marki i bez względu na otaczającą nas rzeczywistość – jest tym skuteczniejsza, im lepiej dopasujemy ją do odbiorców, w 48. już numerze „Marketera+” dokładnie przyglądamy się poszczególnym grupom wiekowym i sprawdzamy, jak ich przedstawiciele konsumują treści w różnych kanałach i jak walczyć o ich uwagę. Zaglądamy zarówno do świata najmłodszego pokolenia, jak i do życia „wielokrotnie pełnoletnich”, w których drzemie ogromny potencjał marketingowy. Z bieżącego wydania dowiesz się także, jakie wnioski dla marketerów płyną z badań nad uwagą oraz różnymi poziomami zaangażowania odbiorców.
Z tematu numeru „Jak skutecznie pozyskiwać nowych klientów i ich uwagę” dowiesz się m.in.:
- jak skutecznie docierać dziś do nowych klientów i skąd ich brać,
- co wiadomo o uwadze odbiorców – nowej walucie na rynku reklamowym – i jak tę wiedzę wykorzystać w planowaniu kampanii,
- jak pozyskiwać nowych klientów na podstawie danych,
- jak rozpoznać intencje potencjalnych klientów i odpowiedzieć na nie w ludzki sposób,
- jak odkryć potencjał środka lejka i generować więcej zapytań ofertowych w B2B,
- jaką przyjąć strategię, aby docierać do klientów z młodego pokolenia i angażować ich w świat marki,
- jak mówić do generacji Z, żeby Cię słyszała,
- jak skutecznie docierać do seniorów i walczyć o ich uwagę,
- jak odbiorcy reklam konsumują treści w różnych kanałach socialmediowych i jak walczyć tam o ich uwagę,
- jak skutecznie pozyskiwać klientów w kanale mobilnym,
- jak pisać krótkie teksty, które przyciągają uwagę i sprzedają.
Zamów 48. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Efektywny wideomarketing w internecie”
Temat dodatku specjalnego to „Efektywny wideomarketing w internecie”. Czy wiesz, że nie da się oszacować łącznej długości filmów w serwisie YouTube? Nie tylko dlatego, że jest ich tak dużo, lecz także przez to, że co 60 min internauci publikują 500 godz. (sic!) nowych materiałów.
Ten trend prawdopodobnie jeszcze przyśpieszy w wyniku uruchomienia usługi YouTube Shorts. Jednocześnie wideo – zarówno publikowane na YouTubie, jak i to, z którym użytkownicy mają kontakt w innych mediach społecznościowych, np. na TikToku czy na Facebooku, oraz w witrynach firmowych – jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi marketingowych.
Jeżeli również Ty w swoich działaniach chcesz wykorzystać falę popularności i skuteczność wideomarketingu, sięgnij po dodatek, w którym eksperci z branży dzielą się wiedzą z zakresu przygotowywania wysokojakościowych materiałów filmowych oraz wyjaśniają, co przyciąga uwagę widzów w treściach wideo i jak gotowe już nagrania skutecznie promować.
Z dodatku „Efektywny wideomarketing w internecie” dowiesz się m.in.:
- od czego powinieneś rozpocząć przygodę z wideo,
- jak podejść do kręcenia wideo in-house przy ograniczonym budżecie,
- o jakie najważniejsze elementy musisz zadbać podczas tworzenia nagrań wideo,
- jaki sprzęt do nagrywania oraz narzędzia do obróbki wideo możesz wykorzystać,
- czy wideo jest dobrym formatem do wykorzystania w social sellingu,
- jak przygotować skuteczny cykl wideo w social mediach i jakie błędy są najczęściej popełniane w planowaniu i produkcji cyklu wideo
- jak wyznaczyć cele i gdzie szukać pomysłów na treści materiałów wideo,
- które formaty reklamowe i metody kierowania na YouTubie będą najskuteczniejsze w kampanii nastawionej na performance,
- o czym pamiętać podczas tworzenia kreacji reklamowej na YouTubie i jak zmierzyć efektywność tych działań,
- jak optymalizować treści na YouTubie pod kątem SEO i jak sprawdzić skuteczność pozycjonowania,
W kontekście wideomarketingu nie mogliśmy również pominąć wydarzeń online, które stały się nie tylko konieczną alternatywą dla eventów offline, lecz także ciekawym, poręcznym i skutecznym narzędziem do komunikacji i generowania leadów.
Z artykułu „7 praktycznych porad, jak przygotować i przeprowadzić skuteczne wydarzenie wideo online” dowiesz się m.in. jak przygotować i przeprowadzić skuteczne wydarzenie wideo online, jakie narzędzia warto wykorzystać w komunikacji wideo online, jak skutecznie promować wydarzenie online oraz o czym warto pamiętać w komunikacji po wydarzeniu,
Zamów 48. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Efektywny wideomarketing w internecie”
A skoro już przy eventach jesteśmy, w cyklu „#porozmawiajmyomarce”, którym rozpoczynamy bieżące wydanie, znajdziesz inspirującą rozmowę z Peterem Hopwoodem – międzynarodowym mówcą, coachem TEDxu, specjalistą od storytellingu i wirtualnej komunikacji, trenerem umiejętności mediowych, który od prawie 20 lat wspiera pracowników, zespoły, szefów firm, przedsiębiorców, liderów w rozwijaniu stylu mówienia zarówno na scenie, jak i w otoczeniu wirtualnym.
„Chciałbym, aby moi klienci z całego procesu nauki wystąpień publicznych dobrze zapamiętali jedno zdanie: »Twojej publiczności nie zależy«. Nie zależy jej ani na Tobie, ani na tym, co masz do przekazania. Będzie tak, dopóki Ty i Twój przekaz nie staniecie się dla niej istotni”. To nie jedyna wskazówka, jaką Hopwood przekazuje.
Z wywiadu z Peterem Hopwoodem dowiesz się m.in.:
- co jest najważniejsze, gdy stoi się na scenie,
- jakie błędy popełniają prelegenci eventów stacjonarnych i wirtualnych
- co robić, aby nasze wystąpienia były dobre i wiarygodne.
Bieżący numer kończymy materiałami warsztatowymi z zakresu komunikacji marketingowej. Przeczytasz m.in. o kryzysowym trójkącie bermudzkim, który sprawi, że problem wizerunkowy Twojej firmy zniknie, o dobrych i złych praktykach programów employee advocacy oraz o tym, jak wykorzystać storytelling w strategii SEO.
W bieżącym numerze przeczytasz również felietony:
- Anna Klamecka wyjaśnia, dlaczego powinniśmy zadbać o to, by tworzyć nie tylko reklamy, lecz także show, którego odbiorcy nie będą chcieli pominąć.
- Jolanta Piela pisze o tym, jak wygląda intymna interakcja konsumenta z siecią neuronową oraz w jaki sposób wpływa ona na pracę marketera.
- Jacek Szlak podpowiada, jak wybrać pole bitwy o klienta i w jakich przestrzeniach firmy powinny szukać przewag rynkowych.
- Dr Adam Zemełka zdradza, jak wykorzystać neuromarketing w walce o uwagę klienta.
- Marcin Kalkhoff pisze o tym, dlaczego firmy, marki, usługodawcy tańczą wokół klienta do chwili zakupu, a po jego zrealizowaniu natychmiast zwracają się w stronę kolejnego klienta.
- Mateusz Walkowiak wyjaśnia, jaki potencjał mają materiały wideo wykorzystywane e-commerce na takich platformach jak TikTok i YouTube.
- Sebstian Umiński uświadamia, że od półtora roku – dzięki spotkaniom na Teamsach i Zoomie – bawimy się bezkarnie w podglądaczy i sami dajemy się podglądać. Pokazuje także, jaki wpływ mogą mieć wideorozmowy na spotkania organizowane na żywo.
Zamów 48. wydanie „Marketera+”
z dodatkiem specjalnym „Efektywny wideomarketing w internecie”
Wiedzą w wydaniu maj-czerwiec „Marketera+” dzielą się:
Zofia Bugajna-Kasdepke, Franciszek Bazyli Georgiew, Paulina Gadowska, Agnieszka Gilewska, Peter Hopwood, Marcin Jędrzejczyk, Marcin Kalkhoff, Anna Karcz-Czajkowska, Anna Klamecka, Rafał Klara, Łukasz Kosuniak, Daniel Kotliński, Kamila Kruk, Barbara Krysztofczyk, Jakub Kwaczyński, Marcin Morawski, Łukasz Murawski, Natalia Nurek, Joanna Ogórek, Marcin Osman, Przemysław Paruszewski, Jolanta Piela, Anna Piotrowska, Dawid Pożoga, Jeremi Rybak, Nikodem Sarna, Edyta Sierosławska, Katarzyna Sikora-Protasiuk, Alicja Stojek, Karol Stróż, Jacek Szlak, Andrzej Szylar, Katarzyna Świgost, Marta Ulman, Sebastian Umiński, Mateusz Walkowiak, Aleksandra Wiśniewska, Maciej Wosk, Adam Zemełka, Grzegorz Zięba, Maciej Żyto.