Jeszcze nigdy nie było tak dobrego czasu na tworzenie i rozwój własnego biznesu w sieci. Chcesz dołączyć do grona internetowych przedsiębiorców i szukasz sprawdzonych materiałów, które pomogą Ci w rozwoju i prowadzeniu Twojego biznesu? Poznaj nasze wskazówki na temat planowania i rozwoju własnego startupu.
Czytając case study odnoszących sukcesy startupów można odnieść wrażenie, że cały proces – od pomysłu do zarabiania na swoim internetowym przedsiębiorstwie – trwa zaledwie kilka dni, a najważniejszy jest łut szczęścia. W praktyce jednak stworzenie startupu to rozbudowany proces, a przygotowania do launchu warto zacząć już na kilka miesięcy przed planowaną premierą, by mieć gwarancję sukcesu i odpowiedniej promocji. Odpowiednio rozłożone w czasie działania sprawią, że już przed startem biznesu zdobędziesz duże zasięgi, zbudujesz sieć znajomości i wzbudzisz zainteresowanie swoją marką.
Pierwszy etap – research
Bez dobrego pomysłu nie ma startupu. Każdy z nas chciałby zbudować “drugiego Facebooka”, ale kluczowe jest to, byś wiedział po co, dla kogo i dlaczego zaczynasz nowy projekt. W tym celu poświęć pierwsze dni – lub tygodnie – pracy na wnikliwy research. Niezależnie od tego, czy planujesz stworzyć niewielką aplikację czy duży portal – musisz mieć pewność, że jest lepszy od tych, które w tym momencie są na rynku.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Kolejnym etapem jest określenie person. Dla kogo tworzysz ten startup? Czego będą szukać Twoi odbiorcy? Jakimi kanałami trafią do Twojej marki? Ile są skłonni wydać, co jest dla nich najważniejsze, z jakich urządzeń korzystają? Gdy odpowiesz na te pytania będziesz wiedzieć na co położyć nacisk, a co jest mniej istotne. Sprawdź też frazy kluczowe, jakimi posługują się ludzie w interesującym Cię segmencie rynku i wykonaj analizę konkurencji. Sprawdź, jakie są ich słabe i mocne strony, w jaki sposób komunikują się z klientami i jak się reklamują.
Influencer marketing – jeszcze przed startem
Ważnym elementem tworzenia własnego startupu jest umiejętność wykreowania szumu wokół marki jeszcze przed premierą produktu. Im szybciej zaczniesz budować relację z influencerami i tworzyć w oczach swoich przyszłych klientów własny wizerunek eksperta, tym bardziej prawdopodobne, że więcej osób będzie zainteresowanych Twoją marką.
Znajdź wpływowe osoby udzielające się w Twojej branży. Pamiętaj o tym, by nie popełniać popularnego błędu początkujących przedsiębiorców, i nie rozpoczynać relacji z influencerami od napisania bezpośredniego, powtarzalnego maila z prośbą o feedback na temat Twojego pomysłu czy projektu. Miej w pamięci, że dostają takich maili dziesiątki dziennie, i jest to najlepszy sposób na to, by… Nie uzyskać żadnej odpowiedzi. Zamiast tego zaobserwuj ich profil na Twitterze czy czytaj artykuły publikowane przez nich na Medium oraz nie bądź nachalny.
Nie retweetuj każdej ich wiadomości lub nie oznaczaj w dziesiątkach postów na swoich kanałach social media. Zamiast tego podziękuj za wartościowy materiał i poinformuj, że sam planujesz biznes w podobnej branży, a dany artykuł czy inna treść były dla Ciebie przydatne. Postaraj się zbudować relację, a nie wychodzić z postawy roszczeniowej – a pisząc wiadomości personalizuj je, nawiąż do ich projektu, firmy lub w inny sposób pokaż, że nie wysyłasz tej samej wiadomości do setki odbiorców.
Budowanie wizerunku eksperta
Budując wizerunek eksperta w oczach przyszłych klientów udzielaj się na portalach takich jak Quora czy Producthunt. Odpowiadając na pytania dotyczące Twojej branży lub dając wartościowy feedback projektom pokażesz, że posiadasz specjalistyczną wiedzę na dany temat. Unikaj uciążliwego nawiązywania wielokrotnie do Twojego projektu lub odnośników do Twojego landing page – nikt nie lubi spamerów, a praktycznie każdy użytkownik internetu jest na to bardzo wyczulony.
Innym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku swojej marki jest publikowanie artykułów na Medium lub na portalach tematycznych. Nawiąż współpracę ze stronami internetowymi lub magazynami, oferując przygotowanie wartościowej, merytorycznej treści w zamian za wzmiankę na temat Twojego projektu.
Dbaj też o rozwój swoich kanałów social media – udzielaj się regularnie, ale nie publikuj treści tylko na temat Twojego biznesu. Udostępniaj ciekawe, wartościowe treści, by Twoi odbiorcy mieli ochotę śledzić Twój profil. Facebook, Twitter czy Instagram to potężne narzędzia, które warto jest jeszcze przed premierą wykorzystać do promocji oraz w celach wizerunkowych.
Własny biznes – krok po kroku
Jeżeli planujesz własny startup i chcesz mieć pewność, że sięgasz po najlepsze materiały – zobacz unikalną serię kursów wideo od autorów, których projekty w sieci zarobiły już miliony. Poznasz w nich najlepsze strategie działań przed launchem produktu, podczas premiery a także sposoby na monitorowanie i zaplanowanie działań po starcie Twojego biznesu.
Na eduweb.pl właśnie startuje Miesiąc E-Biznesu, w ramach którego znajdziesz sześć obszernych kursów wideo, przeznaczonych dla internetowych przedsiębiorców. Kursy poprowadzą Cię krok po kroku przez każdy etap rozwoju dochodowego startupu czy side projektu. Pobierzesz również darmową checklistę z kompletną listą zadań oraz zasobów, które pomogą Ci uruchomić internetowy projekt.
Zobacz trailer jednego z kursów, w którym Grzegorz Róg, autor artykułu „Jak uruchomiłem Startup UI/UX, który zarobił $9.000 w pierwsze dwa miesiące?” opowiada o tym, co znajdziesz w jego kursie:
Dodatkowo, w ramach Miesiąca E-Biznesu, możesz skorzystać z szeregu atrakcyjnych ofert partnerskich.
Sprawdź, co będzie się działo:
- Kurs Nowoczesny Biznes w Sieci
- Kurs SEO
- Kurs Google Analytcis
- Kurs RODO w Marketingu i Sprzedaży
- Kurs Budowanie Marki
- Kurs Marketingu Produktów
Darmową checklistę i kursy wideo w atrakcyjnych pakietach, dostosowanych do Twoich potrzeb, znajdziesz na: http://startupwsieci.eduweb.pl/
Dodatkowo co czwartek – 12.07, 19.07 oraz 26.07 – możesz wziąć udział w trzech bezpłatnych webinarach, podczas których poznasz wskazówki ekspertów na temat ciekawych działań, które mogą być wsparciem marketingowym dla Twojego biznesu.
Zarejestruj się na webinary na http://startupwsieci.eduweb.pl/#webinary.
Artykuł promocyjny.