Branża reklamy zewnętrznej, zwłaszcza w obszarze digital out of home, dynamicznie się rozwija i zyskuje popularność wśród marketerów. Głównym czynnikiem wzrostu całego sektora jest właśnie reklama DOOH. Choć jej udział w reklamie zewnętrznej w Polsce to ok. 25% – mniej niż na rozwiniętych rynkach (60–70%) – to jednak prognozy wyraźnie wskazują na dalszy wzrost digital out of home.

W przypadku Clear Channel Poland w czwartym kwartale 2023 r. udział reklamy DOOH przekroczył 50%, co podkreśla jej rosnącą rolę w Polsce jako naturalnego dopełnienia kampanii digitalowych.
Zauważyliśmy to wyraźnie po wdrożeniu modelu CPM w 2023 r., a wcześniej po wzbogaceniu naszych nośników o dane behawioralne (narzędzie RADAR). Wprowadzenie do oferty modelu programmatic pod koniec trzeciego kwartału 2023 r., wykorzystanie technologii DV360 oraz AdForm czy danych z platformy Justtag pozwoliło nam stworzyć całkowicie nowy produkt, który stanowi doskonałe rozszerzenie kampanii internetowej.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W samym czwartym kwartale 2023 r. udział programmaticu w całej sprzedaży Clear Channel Poland wyniósł blisko 6%, co jest zaskakująco dobrym wynikiem. Ten model współpracy pozwolił nam dotrzeć do klientów, którzy wcześniej nie byli obecni w segmencie reklamy zewnętrznej. To tylko potwierdza zjawisko przenikania się mediów i potrzebę komunikacji omnichannelowej. Jest to również dodatkowy czynnik wzmacniający wzrost digitalowy, który w naszym przypadku osiągnął poziom 60% rocznie.
Automatyzacja to naturalny krok na drodze dynamicznie rozwijającego się medium, jakim jest digital out of home.
Zapamiętaj
Programmatic umożliwia reklamodawcom optymalnie szybki i elastyczny sposób aktywowania i kontrolowania kampanii na cyfrowych nośnikach zewnętrznych. W połączeniu z wysokojakościowymi ekranami zlokalizowanymi w strategicznych punktach miasta umożliwia to markom skuteczne dotarcie do odbiorców i kontrolowane kierowanie do nich przekazu.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Pomiar efektywności kampanii (D)OOH
Branża OOH i DOOH ma ograniczony dostęp do danych, ale widać znaczny postęp w rozwoju narzędzi do pomiaru efektywności kampanii. W Clear Channel Poland w 2023 r. wdrożyliśmy postkampanijne raporty analityczne Drive2Store. Pierwsze wyniki tych raportów po kampaniach zrealizowanych dla klientów z branż telekomunikacyjnej oraz technologicznej pokazały, że reklama zewnętrzna wpływa na ruch w punktach klienta. Podczas trwania kampanii użytkownicy, którzy zobaczyli reklamę na nośnikach OOH i DOOH, stanowili średnio 20% wszystkich odwiedzających analizowane punkty klienta. Z tej grupy aż 80% to nowi klienci, czyli tacy, którzy nie korzystali z usług punktu przez ostatnie trzy miesiące.
Zapamiętaj
Reklama zewnętrzna odgrywa kluczową rolę na ostatnim etapie ścieżki decyzyjnej. Aż 65% osób, które miały z nią kontakt, odwiedza punkty klienta w ciągu jednego–trzech dni od jej zobaczenia. Wstępne badania pokazują również wpływ targetowania behawioralnego na wartość konwersji – kampanie z dokładnym targetowaniem na grupę docelową mają ponad dwa razy większą konwersję niż benchmark. Oferta raportów analitycznych jest stale rozwijana i dopasowywana do potrzeb klientów.
Integracja systemów i wielokanałowość
Rok 2024 dla Clear Channel Poland będzie kontynuacją strategii rozwoju oferty cyfrowej realizowanej od trzech lat. Będzie to także kierunek rozwoju wszystkich firm z branży reklamy zewnętrznej. W ciągu ostatniej dekady kanał OOH przeszedł transformację napędzaną dynamiczną cyfryzacją. Oczekiwania konsumentów migrują w kierunku doświadczeń wielokanałowych, dlatego kluczowe staje się to, aby marki komunikowały się z użytkownikami zarówno w ich domu, jak i poza nim.
Zapamiętaj
DOOH łączy wpływ i bezpieczeństwo nośnika zewnętrznego ze zwiększoną elastycznością i szerszym zasięgiem. Jest to klucz do integracji strategii komunikacji online i offline.
Zmiana modelu rozliczenia DOOH i przyjęcie globalnego standardu, jakim jest CPM DOOH, to ważny krok na drodze do zautomatyzowania i integracji z cyfrowymi platformami zakupowymi. To także odpowiedź na potrzebę nabywców mediów, którzy oczekują interakcji z konsumentami w świecie zarówno wirtualnym, jak i rzeczywistym. W ten sposób mogą zapewniać niezapomniane wrażenia związane z marką i wpływać lepiej na zachowania zakupowe swoich odbiorców. Dzięki digitalizacji nośników reklamy OOH, połączonej z rozwojem technologii oraz wielowymiarowymi analizami danych, marki zyskują coraz efektywniejszy sposób dotarcia bezpośrednio do klientów.
Zasięg reklam i innowacje
Cała sieć nośników Clear Channel Poland osiąga miesięczny zasięg na poziomie 65% i dociera do 19 mln odbiorców. Dostępność nośników w największych aglomeracjach miejskich zapewnia uwagę atrakcyjnej demograficznie grupy mieszkańców, która charakteryzuje się większą zamożnością i aktywnością zakupową.
Clear Channel Poland w ramach swojej oferty umożliwia dostęp do City Reach Network – największej w Polsce sieci nośników DOOH, która obejmuje ponad 250 ekranów w 10 głównych aglomeracjach Polski. Ekrany w City Reach Network są w pełni połączone i skupione w systemie reklamowym Broadsign, co umożliwia prowadzenia skutecznych kampanii DOOH w kanale direct, jak również programmatic. W ramach oferty dostępne są innowacyjne, kreatywne rozwiązania, takie jak funkcja DOOH Live (reklama uruchamiana przez wyzwalacze takie pogoda, pora dnia, odliczanie), oraz kreatywne kreacje z efektem 3D, które przyciągają wzrok.
Clear Channel Poland oferuje nowoczesne rozwiązania, które pozwalają firmom dotrzeć do publiczności i zbudować świadomość marki. Kampanie są ukierunkowane na realizację celów sprzedażowych i zasięgowych na poziomie lokalnym i krajowym.
Podsumowanie
Kluczowe znaczenie w kontekście rozwoju branży DOOH i integrowania jej z innymi kanałami oraz działaniami marketingowymi mają dane. Dlatego systematycznie rozwijamy się w tym zakresie. Oprócz dostępnego u nas narzędzia RADAR, raportów Drive2Store czy danych behawioralnych pozyskiwanych z platformy Justtag, nawiązaliśmy też współpracę z firmą Gemius. W jej ramach, na bazie danych z badania Mediapanel, czyli jednoźródródłowego i cross-mediowego pomiaru, Gemius będzie zbierał informacje dotyczące potencjału zasięgowego reklam na nośnikach Clear Channel Poland. Celem współpracy jest również opracowanie modelu, który w przyszłości pozwoli na prezentację danych o reklamie zewnętrznej w ramach badania Mediapanel.
Badanie Mediapanel to jedyny w Polsce pomiar mediów typu single source, który prezentuje wyniki dotyczące internetu, telewizji i radia. Dzięki tej współpracy dostarczymy naszym partnerom jeszcze więcej danych. Włączenie reklamy zewnętrznej do badania Mediapanel zapewni marketerom cenne informacje – niezbędne do rozwijania strategii omnichannelowej.
Materiał partnera