O tym, jak ważna jest rola kobiet w społeczeństwie, nie trzeba nikogo przekonywać. W RAS Polska wiemy o tym doskonale, dlatego już od lat przyglądamy się kobietom – ich potrzebom, relacjom oraz wyzwaniom. Zdobytą wiedzą dzielimy się z podczas naszych wydarzeń – zarówno konferencji, jak i webinarów. Tej jesieni rusza pierwsza edycja Onet Women Webinar: „Jakie są Polki w sieci? Poznaj nową segmentację tej grupy odbiorczej i odkryj, jak efektywnie się z nią komunikować!”.

Już 22 listopada o godzinie 10:00 zobaczmy się online i poznajmy jeszcze lepiej Polki, które korzystają z internetu. Dołącz do wydarzenia już teraz.
Wyjątkowe wydarzenie poświęcone kobietom
Podczas Onet Women Webinar przekażemy kompleksową wiedzę, niezbędną do skutecznej komunikacji marketingowej do kobiet. Mamy powody, żeby sądzić, że zrobimy to dobrze. W ramach naszej unikatowej na rynku inicjatywy Women Power w 2018 r. w grupie kobiet od 18 do 65 lat przeprowadziliśmy badanie, którego efektem było sporządzenie raportu o typach kobiet w Polsce. Teraz, po pięciu latach, wracamy z naszym nowym badaniem oraz jego wynikami.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jakie są Polki dziś?
Czas pandemii znacząco wpłynął na kobiety w Polsce. Głównie na nie spadły dodatkowe obowiązki wynikające m.in. z domowej edukacji dzieci. Ważne jest postawienie sobie pytania, czy te sytuacje kryzysowe czegoś nas nauczyły. Zgodnie z naszym badaniem pokłosiem tego wymagającego czasu jest istotny wpływ na ocenę własnego życia oraz naszego samopoczucia. Współczesne kobiety zmęczyła rola pani domu. Rośnie grupa tych, które coraz częściej stawiają na swoją karierę zawodową kosztem posiadania rodziny.
Ostatnie pięć lat wiele zmieniło w segmentacji kobiet. Jest to zdecydowana odpowiedź na ostatnie wydarzenia w sferze ekonomii, polityki, zdrowia, przemian społecznych i konieczności elastycznego podejścia do wielu zmian.
Poznaj nowe segmenty
Polki zmieniły niektóre swoje potrzeby i oczekiwania oraz zmieniły spojrzenie na świat. W związku z tym zmieniły się też niektóre nazwy segmentów. I powstał jeden nowy. Największa zmiana dotyczy położenia dwóch segmentów powstałych z e-księżniczek – widać, że jeden z nich szuka szczęścia powiązanego z poczuciem bezpieczeństwa, drugi wręcz przeciwnie szuka go w wolności.
Nowa segmentacja kobiet
Domowe Królowe
- Dom jest dla nich twierdzą zbudowaną na miłości do rodziny. Na niej budują poczucie własnej wartości.
- Tu każdy pełni określoną rolę – mąż zarabia na dom, żona o niego dba.
- Praca nie jest priorytetem.
- Rodzina i dom są najważniejsze – bo to siła, która chroni, gdy przychodzi niebezpieczeństwo.
- Czują najmniejszą presję ze strony innych.
Bohaterki Codzienności
- Walczą z codziennością – krok po kroku realizują swoje założenia. Nie mają dużych wymagań wobec życia.
- Chcą kochać i być kochane, docenianie, zauważone. Realizują się w pomaganiu innym.
- Bardziej niż inne segmenty czują się krytykowane przez swojego partnera.
- Wiedzą, że życie nie rozpieszcza, ale żeby zasłużyć na sukces trzeba ciężko pracować. Cieszą je drobiazgi.
- Nie lubią się wyróżniać – dla nich liczą się czyny, nie słowa.
Ogarniaczki Rzeczywistości
- Energiczne kobiety łączące w sobie podejście tradycyjne z nowoczesnym.
- Lubią mieć dużo zajęć, z różnych dziedzin. To sprawia, że czują się potrzebne i sprawcze.
- Chcą spełniać się zawodowo, mieć rodzinę, ale również zapewnić jak najlepszy start dzieciom.
- Potrafią szybko przerzucać się z tematu na temat, lubią mieć poczucie kontroli nad tym co się wokół nich dzieje.
- Wychodzą z założenia, że w życiu należy liczyć głównie na siebie – twierdząc, że one zrobią to i tak lepiej.
Reżyserki Zmian
- Kobiety, które stworzyły sobie bańkę mającą je chronić przez rzeczywistością. Walczą z tradycyjnym podziałem ról. Nie godzą się na patriarchalny porządek i obecny sposób narracji o kobietach.
- Nie umieją jednak spowodować zmiany i coraz bardziej koncentrują się na własnym szczęściu, a nie dobrostanie wszystkich kobiet.
- Samodzielne i samosterowne.
- Zdeklarowane feministki.
Pasjonatki Życia
- Młode kobiety wierzące w siebie i w swoją przyszłość. Żyją pełnią życia.
- Dorastały w poczuciu, że są wyjątkowe i to do nich należy świat. Mają wsparcie rodziców i partnera.
- Nie zgadzają się na patriarchalny porządek, jednocześnie najbardziej czują się krytykowane przez inne kobiety.
- Social media są ich narzędziem pozycjonowania się wobec świata.
- Pandemia była dla nich momentem weryfikacji znajomych.
Przebojowe Mamy
- Kobiety, dla których macierzyństwo i związek są najważniejsze – wokół niego gromadzą wiedzę, na nim budują swoje poczucie szczęścia i bezpieczeństwa.
- Starają się być mądrzejsze w wychowaniu dzieci od swoich matek – podążają za dzieckiem, lubią się nim zajmować i obserwować jego rozwój.
- Angażują partnera w część domowych spraw.
- Skupiają się na rozwoju dziecka, na zapewnieniu mu szczęśliwego, spokojnego dzieciństwa. Ważne są dla nich rzeczy sprawdzone, bezpieczne, ale też prostota.
- Ważna jest dla nich wspólnota innych matek, które mają dzieci w podobnym wieku. To jest ich pierwsze, własne „stado”, na którym budują swoje społeczne kompetencje.
Siła relacji
Każdy segment kobiet inaczej podchodzi do budowania relacji. Ma inne potrzeby i bariery, oczekiwania i motywacje. Większość segmentów stawia obecnie bardziej na jakość relacji. Częściej też kobiety czują się krytykowane – dotyczy to nawet segmentu Reżyserek Zmian, który w poprzednim pomiarze charakteryzował się w największym stopniu samosterownością. Bez względu na segment wszystkie kobiety potrzebują bliskich relacji i poczucia mocy z nich płynących.
Podczas Onet Women Webinar wskażemy, jak nawiązać autentyczne relacje z konsumentkami. Niezależnie od tego, czy celem Twojej marki jest budowanie wizerunku, czy wzrost zaangażowania, czy po prostu zwiększenie sprzedaży. Mamy w swojej ofercie efektywne rozwiązania na każdym etapie lejka sprzedażowego. Od teraz relacje Twojej marki z kobietami mogą być odpowiednio dopasowane, wartościowe i trwałe.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Zarejestruj się już teraz na Onet Women Webinar. Do zobaczenia online wkrótce!
Materiał partnera