Jet Line, agencja specjalizująca się w reklamie zewnętrznej, przygotował narzędzie liczenia śladu węglowego kampanii reklamowych na klasycznych billboardach Motorway 12 x 4 m (OOH) i ekranach cyfrowych MORE (DOOH). To pierwsze takie kalkulatory dla kampanii reklamy zewnętrznej w Polsce.

Kalkulatory zostały opracowane w podejściu typu „gate to grave”. Obejmują cykl życia kampanii z perspektywy jej realizacji w Jet Line: od wyprodukowania nośników, przez instalację, eksploatację i transport, po monitoring i recykling. Dostarczają informację o środowiskowym wpływie kampanii realizowanych we współpracy z Jet Line, co z kolei umożliwia wyciąganie wniosków i inicjowanie działań kompensacyjnych.
Tworzymy przestrzeń do komunikacji OOH i pomagamy naszym klientom w opowiadaniu ich historii. Teraz pomagamy im także odpowiadać na potrzeby związane z nowymi regulacjami i raportowaniem niefinansowym. Ale przede wszystkim wspieramy w działaniu na rzecz mierzenia emisji kampanii komunikacyjnych, zdobywaniu wiedzy o wpływie na środowisko i pracy nad strategiami redukującymi i kompensującymi własny ślad. Zapraszamy do współpracy wszystkie marki, które z odpowiedzialną ciekawością zadają pytania i wychodzą poza ramy – mówi Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji w Jet Line.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Kalkulatory są przygotowane przez firmę Envirly w ścisłej współpracy z Jet Line na podstawie analizy wewnętrznych procesów w firmie oraz na bazie wskaźników i faktorów ogólnie przyjętych przez krajowe i międzynarodowe instytucje. Wprowadzenie kalkulatorów kampanii to wyraz przekonania, że odpowiedzialną komunikację reklamową można prowadzić, zaczynając od świadomości, wiedzy i transparentności.
Własny ślad węglowy Jet Line jako organizacja mierzy od 2022 r., korzystając z kalkulatora przygotowanego przez Fundację Climate & Strategy. Ostatni raport emisyjności firmy dotyczy roku 2023. Wielkość emisji w zakresach 1 i 2 w roku 2023 zmniejszyła się znacznie wobec roku 2022 i jest to związane przede wszystkim z wymianą wszystkich lamp oświetlających powierzchnie Motorway na energooszczędne LED.
Materiał reklamowy partnera