Jak poradzić sobie z niedoborem wykwalifikowanych pracowników? Jak sprawić, żeby nie odeszli najlepsi? Co zrobić, żeby przyciągać talenty jak magnes? Na te pytania znają odpowiedź firmy nagradzane w konkursie „Siła przyciągania”, którego trzecia edycja właśnie wystartowała.
Dwie poprzednie edycje „Siły przyciągania” dowiodły, że w Polsce nie brakuje firm, które potrafią w oryginalny sposób przyciągać specjalistów, zatrzymywać ich na dłużej, a nawet kreować na ambasadorów pracodawców. Najlepsze kampanie nadesłane na konkurs wyróżniały się fantazją, elementem zaskoczenia i oddziaływały na emocje. Nagrodzone w konkursie „Siła przyciągania” przedsięwzięcia z zakresu employer brandingu są najlepszymi wzorami do naśladowania i stanowią doskonałe źródło inspiracji dla innych.
W tym roku też szukamy firm, które widzą potencjał w budowaniu swojego wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy, przykładają dużą wagę do właściwego wdrożenia nowo zatrudnionych osób oraz dbają o ich zaangażowanie i rozwój.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
– To, co służy pracownikowi, służy firmie. Przy czym trzeba pamiętać, że czasy, gdy satysfakcjonował go służbowy telefon czy karnet na siłownię, minęły bezpowrotnie. Najlepsi tworzą specjalne programy, które poza godziwymi warunkami finansowymi zapewniają mu dobrą atmosferę, satysfakcję z pracy, perspektywy rozwoju oraz poczucie, że ma on wpływ na rozwój firmy i jest za to odpowiednio doceniany. Takich właśnie pracodawców szukamy w naszym konkursie. To, co stanowi o jego unikatowości, to fakt, że do tematu employer brandingu podchodzimy kompleksowo i bierzemy pod lupę cały ten obszar – twierdzi Tomasz Siemieniec, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
Ponadto co roku w konkursie pojawia dodatkowa kategoria, którą wskazujemy na podstawie obserwacji rynku. W zeszłym roku była to kategoria HR Tech, w tegorocznej edycji przyjrzymy się bliżej zatrudnianiu cudzoziemców.
– Chcąc podążać za trendami rynkowymi zwracamy uwagę na coraz powszechniejszą różnorodność kadrową w Polsce. Jest ona związana z bardzo licznym napływem pracowników zza wschodniej granicy, ale nie tylko, bowiem w wielu przedsiębiorstwach pojawiają się również pracownicy z innych krajów Unii Europejskiej czy jeszcze dalszych kierunków – mówi Tomasz Ślęzak, wiceprezes firmy Work Service, partnera strategicznego konkursu.
Chcemy doceniać najlepsze praktyki nie tylko gigantów rynku pracy, ale też mniejszych firm i start-upów. Oddajemy także głos pokoleniu millenialsów.
– Wielopokoleniowość (obecnie na rynku pracy mamy juz 4 pokolenia: baby boomers, X, Y i Z) to duże wyzwanie dla menedżerów oraz działów HR. Pojawiają się zupełnie różne potrzeby w zakresie rekrutacji, selekcji, warunków pracy oraz oferty benefitów. Dlatego kapituła milenialsów, obecna w poprzedniej edycji konkursu, będzie w tym roku czuwać i przyglądać się wszystkim zgłoszonym projektom także w tym aspekcie. – zapewnia Agnieszka Batkiewicz, manager People & Change w PwC, który jest partnerem merytorycznym „Siły Przyciągania”.
Zachęcamy do zaprezentowania najlepszych praktyk i pochwalenia się innowacyjnymi kampaniami rekrutacyjnymi wykorzystującymi niestandardowe narzędzia rekrutacji, np. oparte na grywalizacji.
Zgłoszenia można nadsyłać od 26 czerwca do 30 września.
Udział w konkursie jest bezpłatny.
Więcej szczegółów, kategorie konkursowe i regulamin znajdują się na stronie: silaprzyciagania.pl
Marketer+ jest Partnerem medialnym konkursu.