Market360.co to nowe narzędzie do dystrybucji rich contentu, jakim są prezentacje 360 produktów. Sklepy internetowe mogą w nim znaleźć i pobierać gotowe zdjęcia obrotowe sprzedawanych towarów. Marketerzy zyskują wsparcie komunikacyjne z resellerami, pozwalające dystrybuować cyfrowe materiały wizualne i kontrolować ich jakość.
Market360.co to generator i bank prezentacji 360 w swojej idei podobny do stoków zdjęciowych. A więc z jednej strony mamy dostawców contentu – producentów, dystrybutorów, jak również niezależnych fotografów, a z drugiej – jej odbiorców, czyli sprzedawców internetowych, blogerów i oczywiście konsumentów. Każdej z tych grup Market 360 daje wiele unikalnych korzyści.
Producenci/dystrybutorzy mogą dodawać wizualizacje swoich produktów do systemu i udostępniać je bezpłatnie obecnym i potencjalnym klientom, resellerom, recenzentom. Brand manadżerowie mają pełną kontrolę nad atrakcyjnością własnej wizualnej cyfrowej treści, bo prezentacji 360 nie można skopiować lub pobrać z internetu jak zwykłych plików graficznych. Te często są retuszowane, zmniejszane i niewłaściwie wykorzystywane, przez co wizerunek marki może odbiegać od założonego.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Fotografowie mogą dodawać i sprzedawać swoje własne wizualizacje 360. Pomimo to, że popyt na zdjęcia obrotowe stale rośnie, to dopiero wielokrotna sprzedaż tego samego materiału może znacząco zmienić rynek i wykreować liderów fotografii 360. Widok 360 najnowszego modelu iPhone 6 został, dla przykładu, sprzedany już ponad 70 razy, a studio, które go dodało, zarobiło na tym materiale ponad 500 dol. Tylko na tej jednej prezentacji.
Sklepy internetowe mają w końcu źródło bezpłatnych lub niedrogich, ale wysokiej jakości wizualizacji 360 produktów. Odpada konieczność rozpakowywania i wysyłania towaru, ryzyko jego uszkodzenia nie występuje. Market 360 wspiera proces implementacji prezentacji w serwisach odbiorców. Dostępna jest już wtyczka do integracji z systemem WordPress, a nowe pluginy do Magento oraz PrestaShop są na ukończeniu. Również polskie systemy e-commerce powinny wkrótce posiadać integracje z narzędziem Market 360.
Po co szukać zdjęć w internecie? Nie wiemy, czy mamy do nich prawa, często są niskiej jakości i nic technologicznego, wyróżniającego nie wnoszą dla klientów. Warto natomiast wiedzieć, że prezentacje 360 angażują konsumentów w produkt, który dobrze jest obejrzeć z każdej strony i zwrócić uwagę na interesujące detale. Są doceniane głównie dlatego, że dostarczają doświadczenia poznawania i odkrywania produktów prawie jak w sklepach tradycyjnych. Ostatecznie ma to przełożenie na wzrost sprzedaży, mniejszą liczbę zwrotów oraz pozytywny i wyróżniający się wizerunek marki. Prezentacje 360 to taka internetowa forma materiałów marketingowych, jak np. ulotka, które tradycyjne sklepy zwykle dostają, współpracując z dostawcą.
Jeszcze kilka lat temu prawie nikt nie słyszał o serwisach stokowych ze zdjęciami, grafikami, a tym bardziej wideoklipami. Teraz nikt nie wyobraża sobie, aby taki materiał zamawiać indywidualnie, skoro w dobrej cenie jest dostępny w cyfrowych bankach. Już niedługo sklepy internetowe nie będą musiały googlować w poszukiwaniu zdjęć nowego towaru lub też posiłkować się własną fotografią. Wystarczy sprawdzić w Market360.co.
Artykuł promocyjny